Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Naše elektrovozy poznáte podle světel, říká šéf Škody. A prozradil příchod hybridního Kodiaqu

David Bureš
Diskuze (5)

Škoda se už připravuje na premiéru svého prvního elektromobilu nové generace. Nabídne tři různě verze baterií.

Automobilka Škoda Auto se pomalu připravuje na vstup do elektrické éry, když do roku 2022 představí 10 elektrovozů a hybridů. Již tento měsíc představí svůj první sériový elektromobil eCitigo, v příštím roce pak začne prodávat elektrické SUV s technikou přímo vyvinutou pro elektrovozy. Právě o něm se rozpovídal sám předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.

Připravovaný automobil bude opticky vycházet z letos představeného konceptu Škoda Vision iV. Maier přiznává, že i sériové auto si uchová vodorovný diodový pás propojující hlavní světlomety, který následně použijí i další elektromobily. „Toto je nový, výraznější krystalický designový jazyk,“ říká Maier s tím, že sklářský průmysl má v Česku mnohaletou tradici, a tak je pro automobilku autentický. Samotný pás však nebude u produkčního SUV skleněný, ale z plexiskla, aby se ušetřila hmotnost.

Video se připravuje ...

Naopak jméno novinky Maier zatím neprozradil. V posledních měsících si ale automobilka nechala registrovat taková označení jako Eltra, Kosmiq, Laurin, Klement, Enyaq nebo Evive. „Jméno zatím není jasné, stále na něm pracujeme. Máme však několik opravdu zajímavých nápadů, které perfektně sedí k našemu názvosloví,“ říká německý manažer, který do mladoboleslavské automobilky přišel od Porsche, a dodává, že elektrické Škodovky ponesou přídomek iV.

„Není snadné najít správné označení pro tuto novou techniku. Konkurenci už používá hodně označení,“ přiznává Maier s tím, že označení iV využijí také připravované plug-in hybridy. Vedle již potvrzeného Superbu PHEV, který bude debutovat již na konci měsíce, přijde také Kodiaq PHEV, jehož příchod automobilka oficiálně přiznala vůbec poprvé.

Zpět ale k sériové verzi Visionu iV, která bude jako první Škodovka postavena na platformě MEB, primárně vyvinuté pro užití v elektromobilech. K dispozici bude buď s pohonem zadních, nebo všech kol – v závislosti na tom bude mít buď jeden, nebo dva elektromotory.

Baterie budou nabídnuty celkem tři, nabídka se bude postupně rozšiřovat podle zájmu. Základní verze bude mít kapacitu 49 kWh, střední 60 kWh a vrcholná 82 kWh, která nabídne dojezd přes 480 kilometrů podle metodiky WLTP. Jak je u elektromobilů zvykem, také elektrická Škoda bude mít kvůli snížení nákladů jeden převod. Důsledkem toho bude maximální rychlost auta činit 180 km/h.

David Bureš
Diskuze (5)

Doporučujeme

10. 5. 2019 12:06
Znatelný pokrok v baterkách
Tak kapacity baterek ve srovnání s I.D. narostly.

Jsem zvědav na ten dálniční dojezd aerodynamického I.D. a té protiaerodynamické Skodarny.

Zatímco s aerodynamickým I.D. absolvujete Praha Brno, s protiaerodynamickou e-Skodou se občerstvíte v Humpolci..
Tedy, kdo chce jezdit po dálnici, e-Skodu nikdy.
10. 5. 2019 09:45
To je nadpis!
...konspirací co to může znamenat je mnoho. Mě první napadly výstražné blikačky na krajnici.
Avatar - rokyta.p
10. 5. 2019 09:17
Re: Jak poznéte naše zkratovozy?
a v noci poblikávat podle kolísání napětí :D a řidiči hledat po parkovištích v igelitkách nové stykače, stejně jak tramvajáci jj
Avatar - pradeda777
9. 5. 2019 16:39
Jak poznéte naše zkratovozy?
Naše elektrovozy poznáte podle světel, říká šéf Škody. ..............budou stále vypnuté, vy tupci..... >:D