Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Vision iV
Škoda Vision iV
Škoda Vision iV
Škoda Vision iV
31
Fotogalerie

Naše elektrovozy poznáte podle světel, říká šéf Škody. A prozradil příchod hybridního Kodiaqu

Škoda se už připravuje na premiéru svého prvního elektromobilu nové generace. Nabídne tři různě verze baterií.

Automobilka Škoda Auto se pomalu připravuje na vstup do elektrické éry, když do roku 2022 představí 10 elektrovozů a hybridů. Již tento měsíc představí svůj první sériový elektromobil eCitigo, v příštím roce pak začne prodávat elektrické SUV s technikou přímo vyvinutou pro elektrovozy. Právě o něm se rozpovídal sám předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.

 

Připravovaný automobil bude opticky vycházet z letos představeného konceptu Škoda Vision iV. Maier přiznává, že i sériové auto si uchová vodorovný diodový pás propojující hlavní světlomety, který následně použijí i další elektromobily. „Toto je nový, výraznější krystalický designový jazyk,“ říká Maier s tím, že sklářský průmysl má v Česku mnohaletou tradici, a tak je pro automobilku autentický. Samotný pás však nebude u produkčního SUV skleněný, ale z plexiskla, aby se ušetřila hmotnost.

Video placeholder
Ženeva 2019 - Škoda IV • Auto.cz

Naopak jméno novinky Maier zatím neprozradil. V posledních měsících si ale automobilka nechala registrovat taková označení jako Eltra, Kosmiq, Laurin, Klement, Enyaq nebo Evive. „Jméno zatím není jasné, stále na něm pracujeme. Máme však několik opravdu zajímavých nápadů, které perfektně sedí k našemu názvosloví,“ říká německý manažer, který do mladoboleslavské automobilky přišel od Porsche, a dodává, že elektrické Škodovky ponesou přídomek iV.

„Není snadné najít správné označení pro tuto novou techniku. Konkurenci už používá hodně označení,“ přiznává Maier s tím, že označení iV využijí také připravované plug-in hybridy. Vedle již potvrzeného Superbu PHEV, který bude debutovat již na konci měsíce, přijde také Kodiaq PHEV, jehož příchod automobilka oficiálně přiznala vůbec poprvé.

 

 

Zpět ale k sériové verzi Visionu iV, která bude jako první Škodovka postavena na platformě MEB, primárně vyvinuté pro užití v elektromobilech. K dispozici bude buď s pohonem zadních, nebo všech kol – v závislosti na tom bude mít buď jeden, nebo dva elektromotory.

 

Baterie budou nabídnuty celkem tři, nabídka se bude postupně rozšiřovat podle zájmu. Základní verze bude mít kapacitu 49 kWh, střední 60 kWh a vrcholná 82 kWh, která nabídne dojezd přes 480 kilometrů podle metodiky WLTP. Jak je u elektromobilů zvykem, také elektrická Škoda bude mít kvůli snížení nákladů jeden převod. Důsledkem toho bude maximální rychlost auta činit 180 km/h.