Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda a její elektrifikovaná budoucnost. eCitigo a Superb PHEV za rok, sériové Vision E v roce 2020

David Bureš David Bureš 30. 4. 2018
7
5
Zobrazit náhledy (7)
Škoda Vision X Škoda Vision X
Do roku 2025 chce mladoboleslavská automobilka nabízet šest elektromobilů. První z nich na trh dorazí již v roce 2019.

Německý koncern Volkswagen Group loni odhalil své plány na mohutnou expanzi v oblasti elektrických a hybridních vozidel. Do roku 2025 značky koncernu budou prodávat na 80 elektrických modelů. Tyto plány se nevyhnou ani Škodě, která je součástí koncernu. Do roku 2025 bude nabízet šest elektromobilů.

„Do roku 2022 budeme investovat celkem dvě miliardy eur do elektromobility a nových služeb souvisejících s mobilitou. V tom jsou zahrnuty investice do nových produktů, jakož i do výroby, nákupu, kvality a náběhů nových vozů. Jedná se o největší investiční program v historii značky Škoda,“ říká Bernhard Maier, předseda představenstva Škoda Auto.

První z chystaných elektrických novinek dorazí již v příštím roce, přičemž, jak už bylo dříve odhaleno, půjde o elektrickou verzi miniauta Citigo. Nyní výrobce prozradil, že se bude jmenovat eCitigo. Doplní již delší dobu prodávaný Volkswagen e-Up! A nedávno odhalený Seat eMii, s nimiž bude sdílet svoji techniku. Dnes využívají elektromotor o výkonu 60 kW a lithium-iontové baterie s kapacitou 18,7 kWh, které jim umožní na jedno nabití ujet až 160 kilometrů (podle cyklu NEDC). Do budoucna se ale údajně chystá vylepšená varianta e-Upu s dojezdem prodlouženým na 300 kilometrů, který by měl být základem i pro eCitigo.

Hlavním úkolem Škody eCitigo nebude ani tak honit co nejvyšší prodeje, jako snížit flotilové emise značky. V době nadcházejících přísnějších norem bude potřeba normované gramy oxidu uhličitého pečlivě snižovat, kde to půjde, a elektromobil je k tomu ideální prostředek.

Příští rok dorazí také už delší dobu avizovaný plug-in hybridní Superb. Automobilka o něm nadále hovoří jako o Superbu PHEV, s ohledem na výrobcem registrovaná obchodní označení se však nabízí přídomek h-tec nebo e-tec.

Pro elektrickou expanzi Škody pak bude nejdůležitější rok 2020. To na trh dorazí sériová varianta loňského konceptu Vision E. Elektrické SUV využije nově vyvinutou koncernovou platformu MEB, speciálně navrženou pro auta s elektropohonem. Automobil bude navržen tak, aby dosáhl dojezdu 500 kilometrů. Na bližší informace o technice si musíme počkat, koncept každopádně využíval dvojici elektromotorů o kombinovaném výkonu 225 kW. Šlo tedy o čtyřkolku, která by měla být k dispozici také u sériové verze – základem ale patrně bude provedení s pohonem jedné nápravy.

Do roku 2025 pak Škodovka bude nabízet hned šest elektromobilů, které doplní i čtyři hybridy a plug-in hybridy. Vedle nich přijdou i vozy i s účinnějšími spalovacími motory. Specialitou pak bude nový hybrid kombinující elektromotor s motorem na CNG, což bylo řešení poprvé prezentované v letošním konceptu Vision X. Důležitou zprávou je pak i to, že Škoda bude elektrické komponenty i sama vyrábět, a to rovněž pro ostatní značky koncernu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - vabis
Cígo potřebuje diesel!
vabis
| 1. 5. 2018
Cigo je jednoduche jak Defender. Kup na ebay nejaky normalni motor s prevodovkou a s chuti do toho. Za me jeste dovarit vnitrni klec a bude to postrach okolo chalupy.
Avatar - vabis
.
vabis
| 1. 5. 2018
Pche, vis kolik ja vyridim cestou do prace posty a kolik jsem uz slysel audioknih? Docela se mi zalibilo vibrovani sedaku v tom miste, odkud auto ocekava nebezpeci. Je to krasne intuitivni. Emergency veci se promitnou HUDem na sko, takze budiky uz sleduji spise jen kdyz se nudim.

Za predpokladu jizdy +- podle predpisu staci, kdyz si clovek nastavi co nejvetsi bezpecnostni vzdalenosti. Tak se na to da spolehnout, ze az zacne auto samo hlasit, teprve se staci podivat v cem se citi ohrozeno. A reakce ridice pokud autu intuitivne porozumel nemusi byt ani nouzova.

Akorat je problem kdyz chces praskat do kobyl, tak je to zmatene z vetsiny manevru. Stejne jako na uzsi ceste prudi z cyklisty u krajnice. Velmi ridke pletivo nevidi a nechce strcit zadek nebo cumak pri otaceni do vysoke travy.

Uvidime co kluci vymysli, cesta bude jeste dlouha a trnita. Ale minimalne proporcne se mi vyobrazeny koncept Vision E zatim pozdava :yes:
Avatar - Ada je zase tady
Cígo potřebuje diesel!
Ada je zase tady
| 30. 4. 2018
A tyhle auta na baterky ať si strčí za klobouk! :no:
Avatar - J@W
PR
J@W
| 30. 4. 2018
kecy v kleci! :-!
.
pendoch
| 30. 4. 2018
Zajímavý jak na druhém obrázku se řidička plně nevěnuje řízení, přitom všichni řeší to že i když je auto v autonomním módu, musí se řidič věnovat „řízení”

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku