Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nástupce Alfy Romeo 166 bude mít zadní pohon

Aleš Dragoun
Diskuze (43)
O nástupci Alfy Romeo 166 se mluví již několik let. Nyní je jasná základní koncepce: bude mít pohon zadních kol!

Velký sedan Alfa Romeo, ať už se bude jmenovat 169, či jakkoli jinak, bude sdílet platformu LX s aktuálním Chryslerem 300C a Dodge Charger. Jedná se tedy o klasiku s pohonem zadních kol. Naposledy ji automobilka v této třídě nabízela v letech 1984-1987 v podobě řady 90.

Design bude sportovní ve stylu vozů zcela nelogicky označovaných čtyřdveřová kupé, jen doufejme, že těch dveří nebude ve skutečnosti pět, jako u mnohých z nich. Ve tvarech najdeme zřetelné odkazy na ostatní aktuální modely, zejména MiTo, Giuliettu a 8C Competizione.

Pod kapotou uvidíme zážehové i vznětové motory. Vrcholem nabídky by měl být dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec s elektrohydraulickým ovládáním sacích ventilů MultiAir. Z relativně malého objemu 3,0 l nabídne až 298 kW (406 k). Zatím není známo, kdy se nové velké alfy dočkáme, může to trvat i několik dalších let.

Snímky ve fotogalerii ukazují vizi velkého sedanu Alfy Romeo, kterou prezentoval na auto.cz designér Ján Bujňák

Autodesign na Auto.cz: Alfa Romeo Coelus Jána Bujňáka

Aleš Dragoun
Diskuze (43)
15. 12. 2010 22:31
Re: článek jak noha.... bravo, redakce....!
OK, zdrojový článek z AMS.... ale nikdo ze zástupců automobilky se k tomu absolutně nevyjádřil.... čili jenom a jenom spekulace.... (pak se tady zas bude psát, že je Alfa slibotechna, přitom za tohle vůbec nemůže....)
15. 12. 2010 19:03
Re: článek jak noha.... bravo, redakce....!
[odkaz]
15. 12. 2010 18:54
Re: skutečná podoba
1. souhlasím s WL, je to hodně o značce jako takové. A pak je tu i "faktor kompletace". V Německu bylo to auto zkompletováno, ale odkud pochází třeba taková palubka se už nikde nedočteš. Například řada Audin má komplet palubky dělány v ČR - tuším A4/A5/R8, možná ještě něco dalšího. V továrně v Německu jí jen přimontují, připojí a je hotovo. A Amík se pak těší ze skvělé palubky Made in Germany.

U značky hlavně záleží na výběru materiálů a metod testování kvality. U továrny pak záleží na tom, jak dobré má zaměstnance - auto z jedné továrny může být ze statistického hlediska poruchovější než z jiné továrny.
Avatar - white label
15. 12. 2010 14:26
Re: skutečná podoba
Pokud nebudeme (u VW) zaměňovat "německou preciznost zpracování" s nějakou vyjímečnější bezporuchovostí, pak mám obvykle k podobnému přesvědčení blízko i dnes. Stačí jen přesednout v různých autosalonech třeba z Golfu, nebo Pola do meinstreamové konkurence a přitom se dobře (a kriticky) dívat a vše pečlivě vnímat...

P.S. Viz. třeba tady a dnes, přísp. 8:27 o zkušenostech s kvalitou (v tomto ohledu!) Fordu.
Avatar - white label
15. 12. 2010 14:13
Re: skutečná podoba
Ne ne, to byla určitě jeho reakce na Magistra (17:45) nad tebou...