Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nástupce armádního Humvee se stal hybridem, slibuje řadu výhod

Ondřej Mára Ondřej Mára 27. 1. 2022 • 13:44
16
3
Zobrazit náhledy (16)
Oshkosh Defense eJLTV Oshkosh Defense eJLTV Oshkosh Defense eJLTV Oshkosh Defense eJLTV Oshkosh Defense eJLTV Oshkosh Defense eJLTV Oshkosh Defense eJLTV Oshkosh Defense eJLTV Oshkosh Defense eJLTV Oshkosh Defense eJLTV Oshkosh Defense eJLTV

Elektrifikace dostává stále větší prostor také v oblasti armádních vozidel, kde prý může nabídnout řadu výhod.

Ikonickým vozem amerických ozbrojených sil byl po dlouhá desetiletí tzv. Humvee, což byla přezdívka odvozená od oficiálního označení High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle (HMMWV). Ikona bojišť i filmových pláten je však v posledních letech nahrazována vozem JLTV (Join Light Tactical Vehicle), které vyvíjí společnost Oshkosh Corporation.

Americký výrobce tohoto vozidla se ovšem nedávno pochlubil jeho novou variantou, která má v názvu písmenko e, tradičně označující elektrifikaci. Nové eJLTV je totiž hybridem, který by mohl americké armádě nabídnout řadu výhod.

Video se připravuje ...

Kromě stejných výkonů a stejné ochrany by totiž nové eJLTV mělo umožňovat například tichou jízd a prodloužené tiché hlídky, neboť je osazeno lithium-iontovou baterií s kapacitou 30 kWh. Baterie se přitom nabíjí v momentě, kdy pracuje naftový motor, takže ji není potřeba externě dobíjet.

Hybridní ústrojí by také mělo snížit spotřebu o cca 20 procent, což není zrovna málo. Další výhodou je pak palubní generátor, který je schopen nabídnout výkon až 115 kW. Vojáci tak budou moci vozidlo využít jako zdroj energie na bojových nebo průzkumných misích pro napájení různých typů výzbroje a výstroje.

Společnost sice zmínila, že americká armáda zatím podobný druh vozidla nesháněla, prezident Oshkosh Defense John Bryant ale uvedl, že společnost je schopna díky týmu techniků a technickým kapacitám zahájit výrobu eJLTV prakticky okamžitě. Ostatně výrobce vozidel jedná s armádou ještě o dalších kontraktech, do kterých by možná eJLTV rád zařadil.

Podle názoru Bryanta ostatně eJLTV nabízí armádním zákazníkům dostupnou cestu elektrifikace lehkých taktických kolových vozidel bez kompromisů po stránce výkonu v terénu nebo nadstandardní ochrany – nezbytné v bojových operacích.

Související články

Témata
Avatar - WinDiesel
27. 1. 2022 15:38
Re: Hybridizace dieselu = správně
PHEV v naftě myslím nikdo jiný nenabízí, jen Mergl. A je to správně, diesel snadno utlačí auto s vybitou baterkou.
Jinak Toyota taky chystá diesel hybrid, asi přikvačí s novým LC150. O šestiválci v LC300 skoro nic nevím, nedá se vyloučit že je to hybrid, jinak Toyota nabízí benzín hybrid 3,5 litr, uvidíme.
Avatar - KANKUNEN
27. 1. 2022 10:23
Re: Hybridizace dieselu = správně
:yes: A HEV to má zase naopak. Od dob toytího dvoulitru HEV jsem hybridy přijal a PHEV v naftě od Mercedesu.
Avatar - WinDiesel
27. 1. 2022 10:04
Hybridizace dieselu = správně
PHEV benzín = špatně
:-[]
Články odjinud