Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Návrat ke kořenům? Designér Porsche vidí prostor pro superlehký sporťák

Porsche 550 Spyder
Porsche 550 Spyder
Porsche 550 Spyder
Porsche 550 Spyder
34 Fotogalerie
Diskuze (6)

Šéfdesignér Porsche Michael Mauer si umí představit, že by německá automobilka svou nabídku rozšířila o superlehký sporťák.

Mauer to řekl magazínu Car. "Čistokrevné sportovní auto s co nejnižší hmotností bych navrhl rád. Uvidíme, musíme se o tom pobavit. Podle mě je to ale uskutečnitelné, zvlášť s moderními materiály," prohlásil designér.

Porsche má s lehounkými sporťáky samozřejmě obrovské zkušenosti. Nejlehčím vozem, které neslo slavné logo, byl model 909 Bergspyder, který vážil jen 384 kilogramů.

Ale připomenout lze také 718 Formel 2 s 456 kg či 356 SL, která díky hliníkové karoserii vážila jen 640 kg. Lehké bylo samozřejmě i otevřené Porsche 550 Spyder z padesátých let s hmotností 550 kg. Potenciální novinka by tak mohla být jeho jakousi moderní interpretací.

Aktuálně je nejlehčím modelem v nabídce německé automobilky 718 Boxster T. Roadster, který rozhodně nelze považovat za zrovna velké auto, přesto váží 1.335 kilogramů, takže nejde ani o muší váhu. Na druhou stranu, současný sporťák musí splňovat řadu legislativních a bezpečnostních regulí, které dříve neexistovaly. Proto Mauer zmiňuje moderní lehké materiály, ty představují možnou cestu.

Pokud by na superlehké Porsche skutečně v blízké budoucnosti došlo, mohlo by se v nabídce zařadit pod 718 Boxster (a Cayman) - a to snad i cenově. U řady 718 navíc panují otazníky ohledně jejího dalšího směřování, je totiž možné, že se jí nevyhne elektrifikace. A to by znamenalo těžký akumulátor a další nárůst hmotnosti a zřejmě i ceny.

Pak by lehoučké a dostupné Porsche opravdu přišlo vhod. Tak uvidíme.

Vstoupit do diskuze (6)