Návrat ke kořenům? Designér Porsche vidí prostor pro superlehký sporťák
Šéfdesignér Porsche Michael Mauer si umí představit, že by německá automobilka svou nabídku rozšířila o superlehký sporťák.
Mauer to řekl magazínu Car. "Čistokrevné sportovní auto s co nejnižší hmotností bych navrhl rád. Uvidíme, musíme se o tom pobavit. Podle mě je to ale uskutečnitelné, zvlášť s moderními materiály," prohlásil designér.
Porsche má s lehounkými sporťáky samozřejmě obrovské zkušenosti. Nejlehčím vozem, které neslo slavné logo, byl model 909 Bergspyder, který vážil jen 384 kilogramů.
Ale připomenout lze také 718 Formel 2 s 456 kg či 356 SL, která díky hliníkové karoserii vážila jen 640 kg. Lehké bylo samozřejmě i otevřené Porsche 550 Spyder z padesátých let s hmotností 550 kg. Potenciální novinka by tak mohla být jeho jakousi moderní interpretací.
Aktuálně je nejlehčím modelem v nabídce německé automobilky 718 Boxster T. Roadster, který rozhodně nelze považovat za zrovna velké auto, přesto váží 1.335 kilogramů, takže nejde ani o muší váhu. Na druhou stranu, současný sporťák musí splňovat řadu legislativních a bezpečnostních regulí, které dříve neexistovaly. Proto Mauer zmiňuje moderní lehké materiály, ty představují možnou cestu.
Pokud by na superlehké Porsche skutečně v blízké budoucnosti došlo, mohlo by se v nabídce zařadit pod 718 Boxster (a Cayman) - a to snad i cenově. U řady 718 navíc panují otazníky ohledně jejího dalšího směřování, je totiž možné, že se jí nevyhne elektrifikace. A to by znamenalo těžký akumulátor a další nárůst hmotnosti a zřejmě i ceny.
Pak by lehoučké a dostupné Porsche opravdu přišlo vhod. Tak uvidíme.