Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Návrat legendy. Motocykly Jawa se opět budou vyrábět!

David Bureš
Diskuze (19)
Stroje z dílny Jawa se v Indii díky licenci vyráběly již v minulosti, a to pod značkou Yezdi. Nyní se Jawy do Indie vrátí díky automobilce Mahindra.

Indický konglomerát Mahindra Group, mimo jiné vlastnící studio Pininfarina a značku SsangYong, podepsal prostřednictvím své dceřiné společnosti Classic Legends licenční smlouvu na výrobu motocyklů značky Jawa pro indický trh a další asijské země. Produkce má začít za dva roky, přičemž Mahindra chce nabídnout především stylové stroje s retro designem.

Mahindra tímto způsobem rozšiřuje své zastoupení v oblasti motocyklů. Firma už vyrábí dvoustopé stroje pod vlastní značkou, loni od koncernu PSA převzala většinový podíl ve společnosti Peugeot Motorcycles. Vedle Jawy navíc zakoupila i práva na zaniklou značku BSA.

Zatímco BSA se má pod vedením Mahindy orientovat na mezinárodní trhy, Jawa zacílí na Indii. Tam je totiž dobře známá, motocykly Jawa se v Indii už v licenci vyráběly, prodávaly se pod značkou Yezdi. Licenční výroba probíhala od šedesátých let až do roku 1996, kdy byla ukončena kvůli stále přísnějším emisním normám, kterými už stroje neprocházely. Právě to je důvod, proč se Jawy z Indie v Evropě patrně nedočkáme – emisní pravidla by nesplnily.

Výroba bude probíhat v továrně Mahindra Pithampur ve státě Madhjapradéš po boku stávajících dvoustopých strojů značky Mahindra. Motocykly Jawa pak podle prohlášení Jawy mají nabídnout stylový vzhled. První Jawu z indické dílny by Mahindra ráda představila na výstavě Auto Expo v roce 2018.

Značku Jawa dnes v Česku používají dvě společnosti. Původní firma, dnes nazvaná Jawa Moto, sídlí v Týnci nad Sázavou a nabízí pět různých modelů. V Divišově nedaleko Benešova pak funguje Jawa Divišov, výrobce závodních speciálů pro plochou nebo ledovou dráhu, který se od mateřského podniku osamostatnil v devadesátých let.

David Bureš
Diskuze (19)
12. 6. 2017 22:46
Klumprty
No jezdilo se na tom, páč tu nic jinýho nebylo. Byly to xindly, co se někam plazily, ale žádná hitparáda. Imr furt něco štelovat, furt něco bez výkonu řešit...
V tej době komunista pohřbil celou plejádu nápadů a čtyřtaktní hrob vykopal dokonale A tak to dopadlo jak vidíme. Svět ujel našemu průmyslu ve vlaku, kterej už nikdo u mnoha odvětví nikdy nechytne. U fichtlů to platí dvojnásob. Materiály a technologie byly pro komouše jedovatý slovo, no a dnes to neni lepší, učňáky jsou prázdný; a ekonom, právník, kšeftař, úředník, anebo dotační odborník zde v republice nikdy nic nevymyslí...
30. 10. 2016 11:34
Re: navrat legendy
Jednou za x stovek kilometrů zapalování, a občas přitáhnout spojku? Pokud někdo něco ladí každej druhej den, tak to není o té motorce, ale o těch rukách, který to dělají.. Nesnáším tyhle pindy, že jawka a čz jsou šroty a sype se to pod rukama, kdyby to byl takovej šrot, asi by jich tolik ještě pořád nejezdilo..
30. 10. 2016 10:09
Oprava
Xingfu pod tím to je tady [odkaz] ,ale asi se dělalo víc typů co jsem ted tak brouzdal.
30. 10. 2016 10:04
Nedávno
Je to asi tak 20cet let co se Jawy z Číny prodávaly v Německu pod značkou Xinfu. Dokonalá kopie kejvačky.
Avatar - Ja Prvni 123
28. 10. 2016 12:52
Re: ..
Presne tak.
Ale neni to aktivita Jawy, ale Mahindry.
Jen na to chce pouzit dobre zavedene jmeno.
A urcite tam bude i nejaky vizualni odkaz.
Ale bude to fungl nova a veskrze indicka motorka.