Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
GAC M8
GAC M8
GAC M8
GAC M8
32 Fotogalerie

Nejbizarnější maska světa? GAC představuje nové MPV M8

Určitě jste zaznamenali vtipné obrázky na téma toho, jak budou čím dál větší ledvinky za 20 let zabírat většinovou část přední masky vozu. Čínská automobilka GAC Group poněkud předbíhá dobu.

Model M8 se nedávno představil na autosalonu v Chengdu se svojí druhou generací. První generace od GAC Group se vyráběla od roku 2017 jako vůbec první MPV automobilky. Již starší verze měla poněkud širokou mřížku chladiče, v případě nástupce ji však čínští designéři masivně překonali.

Nový GAC M8 působí luxusněji než jeho předchůdce, nabízí lepší techniku i prostor a zároveň bude disponovat pohony ve formě hybridu, plug-in hybridu a také benzínu.

Video placeholder
Autosalon Peking 2018/3 • Zdroj: Info.cz

Čím ale nejnovější model vyrazil dech, je obří mřížka chladiče, která v podstatě zabírá prostor celé přední masky. GAC tuto mřížku nazývá “Soaring Wings 2.0”, nebo-li vznášející se křídla. Nový design světlometů odkazuje na lví tesák. Že by inspirace u Peugeotu? 

GAC M8 je dlouhý 5212 mm, na šířku zabírá 1893 mm, vysoký je 1823 mm a rozvor činí solidních 3070 mm. Vůz se chlubí typickými proporcemi segmentu MPV, nabízí posuvné dveře, chromované prvky exteriéru, LED zadní světla nebo vcelku výrazné zadní křídlo. Obecně působí design vcelku agresivním dojmem. 

Interiér prošel v mezigeneračním srovnání největší změnou. Nově se zde nachází infotainment s displejem o velikosti 14,6 palců s dotykovým ovládáním. Digitální přístrojový štít je samozřejmostí a má úhlopříčku 12,3 palce. 

Prozatím se GAC M8 nabízí pouze se dvěma barevnými provedeními interiéru. V prvním variantě jde o decentní černobílou kombinaci, v té druhé se kombinuje červená s černou. Obě verze jsou k dispozici se zlatým prošíváním kožených sedadel a dalších částí vnitřku. V případě potřeby lze ze sedmimístného vozu udělat vůz čtyřmístný, a to díky sklopné třetí řadě a posuvné druhé. 

Mimo zmíněných možností pohonu není známo o jednotlivých motorových specifikacích více než to, že elektrifikované varianty budou opět využívat již osvědčený hybridní systém od Toyoty v kombinaci s dvoulitrovým benzínovým motorem. 

Druhá generace oblíbeného MPV, kterého se v první generaci během pěti let prodalo více než 200 tisíc kusů, se začne v Číně dodávat od letošního listopadu.