Nejen Recaro. V insolvenci je také legendární výrobce kol BBS
Německá firma BBS Autotechnik GmbH ohlásila insolvenci, a to poněkolikáté během posledních 16 let. Divize BBS Japan vyrábějící kovaná kola se však problémy netýkají.
Ani světoznámým a dlouhou dobu fungujícím značkám se nevyhýbají finanční problémy, ukazují poslední týdny. Jen pár dní po zprávě o bankrotu německého výrobce sedadel Recaro Automotive se přidává firma BBS, rovněž německý výrobce litých kol nejen pro účely tuningu, ale také do prvovýroby či pro závodní použití.
Zprávu přináší web tyrepress.com, který se věnuje světu kol a pneumatik, a dodává poněkud překvapivou historii – přinejmenším pro ty, kteří tuto oblast nesledují dlouhodobě. BBS Autotechnik vyhlásil insolvenci za posledních pár let několikrát, naposledy dokonce loni. Předtím to bylo v letech 2020, 2011 a 2007.
Vzor je vždycky stejný – firmu BBS převezme nějaký nový, často zahraniční vlastník, má s ní velké plány, ale realizace pokulhává. Tak se zkraje roku 2012 BBS rozdělilo na divizi motorsportu, kterou od investiční společnosti Punch International koupilo japonské Ono-Group. Divizi kol pro silniční použití získala rakouská Tyrol Equity AG.

V roce 2015 firmu převzala korejská investiční skupina NICE Corp., zkraje roku 2021 přešlo BBS pod giganta v oblasti odpružení KW Automotive. Ta dodnes vlastní divizi BBS USA, firma BBS Autotechnik GmbH však byla koncem roku 2023 prodána tureckému holdingu ISH.
Současné problémy podle dostupných informací pramení ze sporů o ochrannou známku mezi ISH a KW, které se táhnou několik měsíců. Zaměstnanci nedostali výplatu od června a jaká je blízká budoucnost, je otázkou. Firma však stále kola dodává, má nějaké skladové zásoby.
Podle webu Autopian se navíc problémy týkají jen německé divize BBS Autotechnik GmbH. Ta dodává litá kola, naopak většina kovaných pochází od BBS Japan. „Dodávky kovaných produktů od BBS Japan nejsou dotčeny insolvenčním řízením v Německu,“ komentovala situaci divize BBS USA.
Firma BBS vznikla v Německu pod názvem BBS Kraftfahrzeugtechnik AG v roce 1970. Založili ji Heinrich Baumgartner a Klaus Brand ve městě Schiltach a název spolu s logem pramení z jejich příjmení a města založení. O dva roky později firma přišla s prvním trojdílným závodním kolem, nazvaným BBS Mahle podle firmy, která ho fyzicky vyráběla.
V roce 1975 přišla další důležitá novinka – ikonický design zkřížených paprsků. Rok 1994 se zapsal do její historie prvním kovaným hořčíkovým kolem, které bylo o pětinu lehčí než standardní lité hliníkové kolo a používalo se zejména v motorsportu včetně formule 1. První kolo s dutými paprsky pochází také od BBS, ve spolupráci s firmami Porsche a Kuka vzniklo v roce 2000.