Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vykazované emise aut stouply až o 4 %. Může za to WLTP

ČTK ČTK 29. 11. 2020 • 23:36
50
32
Zobrazit náhledy (50)
BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i BMW X7 M50i

I když je ve většině kategorií nárůst spíše papírový, přesto je současná nabídka na trhu daleko od požadovaného limitu 95 gramů oxidu uhličitého na km.

Vykazované průměrné množství emisí osobních aut na českých silnicích za poslední dva roky stouplo o jedno až čtyři procenta. Důvodem je přechod na novou přesnější metodiku měření spotřeby aut WLTP. Automobilkám se tak vzdálilo plnění emisních limitů EU. Zatímco rozmezí emisí pro benzínové motorizace se „papírově“ posunulo o jeden gram na 126 až 142 gramů CO2/km, razantnější vývoj lze sledovat u naftových aut, kde byl růst o čtyři procenta na 113 až 128 gramů CO2/km. Vyplývá to z analýzy poradenské firmy EY.

I když je ve většině kategorií, kromě SUV, nárůst spíše papírový, podle partnera EY Petra Knapa je současná nabídka na trhu daleko od 95 gramů CO2 na km, které po automobilkách pro příští rok požaduje EU. Může to vést až ke stažení některých modelů z trhu.

Nová metodika měření emisí a spotřeby WLTP (The Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) vznikla po kauze dieselgate. Proti předchozí metodě, která v podstatě měřila emise v laboratorních podmínkách, nový způsob měří hodnoty v reálném provozu a přibližuje je více realitě.

„Reálné porovnání hodnot z roku 2018 s letošními čísly je vzhledem ke změně metodiky problematické a vyznívá hůře zejména pro vozy nižších kategorií. Jen díky změně výpočtu můžeme sledovat v průměru nárůst emisí o 20 gramů CO2. Vezmeme-li to v potaz, svědčí výsledné navýšení v řádu jednotek gramů naopak o velkém technickém pokroku ze strany automobilek,“ podotkl Knap.

Rekordmany v nárůstu emisí jsou mild a mikro hybridní auta, zejména kvůli rozšíření i na obecně méně spořivé agregáty. Hodnoty hybridů z letošního roku jsou sice podstatně nižší než u vozů bez hybridní technologie, přesto jsou i tak o poznání výše, než je požadavek EU. Po jeho překročení vyplyne pro výrobce teoretická povinnost uhradit výraznou pokutu. Snížení hodnot emisí je naopak patrné u plug-in hybridních vozidel, a to přibližně o 20 procent na 33 až 40 gramů. To je kromě metodiky dáno zejména vstupem této technologie do mainstreamových modelů.

Z pohledu segmentů největší emise vypouští kategorie SUV, a to se všemi dostupnými motory. V průměru vypustí SUV auta na jeden kilometr o 20 až 40 gramů oxidu uhličitého více než malá vozidla. Automobilky v kategorii mini a malých vozidel dramaticky omezily nabídku vznětových motorů, které mají emise obecně nižší.

Pro běžné motoristy hraje při pořízení vozu rozhodující roli spotřeba vozidla. Podle dat výrobců jsou nejúspornější vozidla se spalovacím motorem spřažena s plug-in hybridním soustrojím, které napříč všemi segmenty průměrně vykazují spotřebu 1,6 až 1,7 litru na 100 km. Po plug-in hybridech co do spotřeby následují klasické hybridy bez možnosti připojení do zásuvky se spotřebou mezi 4,1 a 4,7 litru. Podobně jsou na tom naftové motory se 4,3 až 4,9 litru na 100 km. Tabulkově nejméně hospodárné jsou benzínové motory s průměrnou spotřebou v rozmezí 5,5 až 6,1 litru.

Související články

Témata
1. 12. 2020 08:06
Re: nevim
Ale ano takhle to přesně funguje. Dokonce na to existuje přísloví. Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Tvůj názor ti nikdo nebere. To je právě doména Hamuny snažit se ostatní přesvědčovat, že oni jsou ti pitomci a on ten osvícený.
1. 12. 2020 08:00
Re: nevim
Já měl spíš na mysli přímo finanční zatížení cestujících, takový eko příplatek, který by byl výslovně součástí každé letenky. Případně otevřený mediální boj proti tomu, aby si lidi lítali bezcílně po světě Taková hra na emoce lidí, aby si uvědomili jak jejich let zhoršuje klima. Něco ve stylu boje proti brčkům, a igelitovým taškám.
30. 11. 2020 19:09
Re: nevim
Emisní povolenky na leteckou dopravu. Běžná věc. Divný že to neznáš.
30. 11. 2020 19:06
Re: nevim
Takhle to nefunguje, je rozdíl v komunikaci podle toho s kým jednas, ale stále jde o to kdo jsi ty.
Pak se nediv, že i přes jisté vystrednosti v textu mi přijde Ham na vyšší úrovni než ty. Jeho názory jsou konzistentní a většinou je výborné argumentuje.
30. 11. 2020 16:07
Re: nevim
Na někoho kdo se ke mě chová slušně jsem slušný na někoho kdo je arogantní a namachrovaný slušný nejsem. Čili lze to rozdělovat naprosto bez problémů. Hele jestli to tak vidíš. Já ti to neberu. Možná ti ty spousty rovnítek a skákání z tématu na téma přijde jako dobrá formulace myšlenek, no mě teda vůbec ne. Navíc jeho docházení k rychlým, ale špatným zavěrům ve mě dojem inteligence vůbec nevzbuzuje.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku