Nejprodávanější ojetiny po internetu v Evropě? Škoda Octavia na stupních vítězů
Společnost Carvago zveřejnila žebříček nejoblíbenějších ojetých aut, které si jejich noví majitelé pořídili on-line. Domácí Škoda Octavia se vešla mezi trojici nejžádanějších.
Česká společnost Carvago se vypracovala na pozici největší on-line platformy nabízející ojeté automobily v Evropě. Zákazníci si na tento způsob nakupování zvykli především během pandemie covidu, který v mnoha zemích na několik měsíců de facto znemožnil nebo alespoň výrazně ztížil fyzické návštěvy obchodů a autobazarů.
Carvago nabízí několik funkcí, které pomáhají zajistit bezpečný a spolehlivý nákup ojetého vozidla. Díky funkci Carvago Blacklist se na platformu vůbec nedostanou notoricky problémové vozy, kterých v závěru loňského roku obchodníci v Evropě nabízeli téměř 370 tisíc. Dalším důležitým nástrojem jsou podrobné prohlídky CarAudit, které odhalí závady až u čtvrtiny vozidel, a taková vozidla nejsou doporučena ke koupi.
Zákazníci, kteří nakupují auta po internetu, častěji volí prémiovější vozy s nižším nájezdem než v klasických bazarech. V loňském roce se tak na Carvago nejčastěji prodávala auta o mediánovém stáří čtyř let s mediánovým nájezdem 70.950 kilometrů. Mediánová cena prodaných vozů činila 650 tisíc korun.
On-line trh s ojetými vozy vykazuje napříč Evropou zajímavé rozdíly. Německo je díky Volkswagenu Golf jedinou zemí, kde se na prvním místě umístil model domácí automobilky. Tamní producenti jsou zároveň velmi silní i v zahraničí, když díky BMW 3 ovládli první místo prodejů v Itálii a prostřednictvím Audi A6 v Česku.

Dobře si vedla také Škoda Octavia, která na domácím trhu sice překvapivě skončila až na třetím místě, ale stala se nejprodávanějším autem na Slovensku a na stupně vítězů se dostala také v Rumunsku. Právě Rumunsko a Polsko se staly jedinými trhy, kterým vévodily mimoevropské automobilky – v Rumunsku byl mezi zákazníky Carvago nejoblíbenějším vozem Hyundai Tucson a v Polsku Ford S-Max. Nejnáročnějšími zákazníky jsou Italové. Vybírají vozy s nejnižším nájezdem, naopak auta s nejvyšším nájezdem se v loňském roce prodávala v Polsku.
Nejprodávanější ojeté vozy on-line v roce 2024 podle Carvago | |||
Evropa | Česko | ||
Pořadí | Model | Pořadí | Model |
1. | BMW 3 | 1. | Audi A6 |
2. | Audi A6 | 2. | Volkswagen Passat |
3. | Škoda Octavia | 3. | Škoda Octavia |
4. | Volkswagen Passat | 4. | BMW 3 |
5. | Volkswagen Golf | 5. | Volkswagen Golf |
6. | Volvo V60 | 6. | Volvo V90 |
7. | Audi A4 | 7. | Mercedes-Benz E |
8. | Volvo XC60 | 8. | Audi A4 |
9. | BMW 5 | 9. | Škoda Kodiaq |
10. | Škoda Superb | 10. | Volvo V60 |
„V České republice bylo nejprodávanějším ojetým vozem online Audi A6, přestože trhu dlouhodobě vévodí domácí Škoda Auto. Druhým nejprodávanějším vozem byl Volkswagen Passat a až na třetím místě skončila Škoda Octavia. Mediánový nájezd vozů prodaných na Carvago byl 73.600 kilometrů a mediánová cena se pohybovala okolo 600 tisíc korun,“ říká Zbyněk Müller, Chief Sales Officer ve společnosti Carvago.