Nejprodávanější volkswagen konečně míří do supermarketů jako hotovka s kečupem
Automobilky mají pro fanoušky značky často připravenou rozsáhlou nabídku upomínkových předmětů, Volkswagen je ale v tomto ohledu o krok dále. Jeho produkty můžete i sníst a díky nové nabídce to bude ještě jednodušší než kdy dříve.
Pro fanoušky koncernu Volkswagen je to známý fakt, pro ostatní možná trochu bizarní. Nejprodávanějším produktem Volkswagenu je currywurst, tedy klobása opečená na grilu, politá kečupem a posypaná kari kořením. Automobilka ji vyrábí od roku 1973 ve svém vlastním řeznictví, a dokonce díky tomu má vlastní katalogové číslo jako kterýkoliv jiný automobilový díl - 199 398 500 A. Jen za minulý rok jich Volkswagen vyrobil přes 8,5 milionů, zatímco aut jen 5,2 milionů.
Vepřový buřt je vyráběn v prostorách továrny ve Wolfsburgu týmem asi 30 lidí, kteří jej udí nad bukovým dřevem po dobu 100 minut při teplotě 176 °C. Každý kus má na sobě nápis „Volkswagen Originalteil“ (originální díl Volkswagen) a míří do 17 kantýn a restaurací v areálu Volkswagenu ve Wolfsburgu, nabízen je v restauracích v dalších továrnách automobilky, ale také se dá od roku 2007 koupit v některých supermarketech. Vzhledem k tomu, že má své katalogové číslo, jej ale může také objednat kterýkoliv servis Volkswagenu na světě. A k tomu klidně i odpovídající nádobí, například porcelánovou misku s katalogovým číslem 33D 069 602.
Teď se nabídka rozšiřuje o celé hotové jídlo tak, jak si jej mohou vychutnat právě zaměstnanci automobilky. Hotovka Currywurst mit ketchup se skládá z nakrájeného buřtu politého kečupem, v plastové misce a papírovém obalu. Kečup pro Volkswagen vyrábí Develey (do roku 2018 Kraft Foods). Je prý o trochu více viskózní než jiné kečupy a má také vlastní číslo dílu 199 398 500 B.
Jeho součástí je už rovnou i kari koření, takže není nutné jej sypat zvlášť, čímž se currywurst Volkswagenu odlišuje od konkurence. To komentoval šéf řeznictví Volkswagenu Dietmar Schulz slovy „už v něm je toho kari dostatek“. Balení o hmotnosti 350 gramů stačí ohřát v mikrovlnce. Prozatím ale bude novinka dostupná jen v některých supermarketech na severu a východě Německa. To je podle Schulze jen začátek a v plánu je široká distribuce po celém Německu.
Před pár lety se populární pokrm dostal do zpráv z trochu jiného důvodu. Závod v německém Wolfsburgu měl totiž v roce 2021 postupně přejít na jídla bez masa. V první fázi se jedna z jídelen v budově zvané Markenhochhaus změnila na vegetariánskou a to platilo i pro slavný currywurst. Jeho veganskou verzi Volkswagen vyrábí z pšenice. Tento krok kritizoval mimo jiné i bývalý německý kancléř Gerhard Schröder, a v létě 2023 začala kantýna znovu vepřový currywurst nabízet.
Klidná nebyla ani změna dodavatele kečupu v roce 2018. Jelikož původní recept byl tajný, musel nový dodavatel namíchat kečup znova, tak, aby chutnal jako ten dřívější a splňoval další standardy Volkswagenu. Přitom se však Develey rozhodl pro zdravější mix, s méně cukru a méně tuku, avšak s více rajčatové pasty. A právě to podle zaměstnanců chuť currywurstu značně ovlivnilo, takže následovalo další ladění nové receptury.

Zdroj: Frankfurter Allgemeine, Zdroj foto: Volkswagen, Zdroj videa: Volkswagen