
Volkswagen má tři nové modely. Co je na nich nejzajímavější?
Evropské značky byly v Číně arogantní a s nástupem elektrifikace se jim to vymstilo. Propad prodejů řeší třeba Volkswagen, který přechází do protiútoku. Na šanghajském autosalonu ukázal tři nové modely, které určí další směřování značky.
Volkswagen v Číně začal vyrábět auta už v roce 1984, jako teprve druhá zahraniční značka po Jeepu. Dlouhou dobu ale do Číny v podstatě odkládal modely, které již ukončily svůj život v Evropě. V Číně to dekády stačilo a Volkswagen tam byl až do roku 2023 jasně nejprodávanější značkou.
Jenže pak přišla elektrifikace, které využily domácí značky a postavení Volkswagenu se pořádně otřáslo. Současná číslovaná řada elektromobilů ID neslaví velké úspěchy, Volkswagen proto mění přístup. Na autosalonu v Šanghaji se ukázaly tři koncepty, po jednom pro každý podnik německé automobilky v Číně. Volkswagen Anhui dostane ID.Evo, SAIC-VW ID.Era a FAW-VW ID.Aura. Všechny tři navíc velmi brzy zamíří do produkce, první už příští rok.
Využívají novou techniku vyvinutou pouze pro Čínu, nebo dokonce i technologie získané od místních firem a také novou formu pohonu. Místní zjevně zaujaly, protože většinu dne byl stánek v naprostém obležení. Čím se od sebe odlišují a co je na každém zvláštní jsme se zeptali Štěpána Řeháka z designového oddělení Volkswagenu, kterého jsme na místě potkali.
Zdroj: Autorský text, Zdroj foto: Michal Dokoupil, Zdroj videa: Michal Dokoupil a Marek Bednář