Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford Ranger Wildtrak
Ford Ranger Wildtrak
Ford Ranger Wildtrak
Ford Ranger Wildtrak
33
Fotogalerie

Nejprodávanějším autem Austrálie po letech není Toyota. Titul získal domácí vůz

Marek Bednář

Ford Ranger byl australským autem už dříve, až v současné generaci však dokázal předčit Toyotu Hilux po sedmi letech vlády na tamním trhu. Společně tyto dva modely prodejům naprosto dominují.

Toyota Hilux je stálicí na trhu terénních pick-upů a australský žebříček nejprodávanějších aut tomu dlouho odpovídal – sedm let v kuse byl hilux nejprodávanějším vozem. V loňském roce však jeho prodeje meziročně poklesly z 64 na 61 tisíc kusů a díky tomu o tenhle titul přišel.

Předčil ho Ford Ranger, kterého Australané koupili něco přes 63 tisíc kusů – o třetinu víc než v roce 2022. Pro Ford to znamená také to, že se na první místo vrací po 28 letech – naposledy byl nejprodávanějším autem jiný ford v roce 1995.

Video placeholder
Ford Ranger Raptor in Les Comes, Spain, Fall 2022 • Ford

Ranger, třebaže je vozem americké značky, je v současné i v minulé generaci do značné míry australským autem – právě tam probíhá vývoj. Výroba však nikoliv, ta sídlí v Thajsku, Spojených státech, Jihoafrické republice, Argentině, Vietnamu a Číně.

Jak velký náskok tahle dvě auta na prvních dvou příčkách mají, ukazují prodejní čísla na dalších místech. Bronz získalo Isuzu D-Max – rovněž terénní pick-up truck – s 31 tisíci prodanými kusy. Na dalších místech vidíme výhradně crossovery a offroady včetně jednoho elektromobilu, Tesly Model Y.

Nejprodávanější auta roku 2023 v Austrálii
ModelPočet prodaných kusů
Ford Ranger63.356
Toyota Hilux61.111
Isuzu D-Max31.202
Toyota RAV429.627
MG ZS29.258
Tesla Model Y28.769
Toyota Land Cruiser26.449
Mitsubishi Outlander24.263
Mazda CX-523.083
Hyundai Tucson21.224

Mezi značkami ovšem Toyota stále drtivě vede s více než 215 tisíci prodanými kusy. Druhá Mazda nezvládla ani polovinu se 100 tisíci kusy, na třetím místě je Ford s necelými 89 tisíci prodanými auty; ranger tedy tvoří více než 2/3 jeho celkových australských prodejů.