Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejšílenější Rolls-Royce na světě? Wraith s 810 koňmi slavného lyžaře

David Bureš
Diskuze (0)
Známý švédský lyžař Jon Olsson v posledních letech usedal hlavně do Lamborghini. Nyní si však pořídil něco naprosto odlišného.

Freestylový lyžař Jon Olsson je dobře známý i v automobilovém světě. Je to velký milovník aut, který se i zajímavé kusy, jako třeba supersporty od Lamborghini, nebojí používat každý den, klidně při jízdě na hory. Aktuálně se Olsson na svém youtubovém kanálu pochlubil nejnovějším členem jeho garáže, Rolls-Roycem Wraith.

A jak je u Olssona zvykem, britské luxusní kupé prošlo mnoha úpravami, aby splnilo jeho potřeby. Tradicionalistům se přitom tyto změny rozhodně líbit nebudou. Jestliže Rolls-Royce má být konzervativní, decentní a elegantní, Olssonův Wraith jde naprosto proti hodnotám výrobce z Goodwoodu. Upravené kupé je totiž naprosto šílené! „Je to kombinace abnormálního superauta a čtyřmístného vozu, který dojede kamkoliv,“ říká o něm sám majitel, kterému v minulosti parkovaly v garáži třeba Audi RS 6 Avant, Lamborghini Murciélago SV nebo Lamborghini Huracán, všechny patřičně upravené.

Změny začínají už u polepu, který je všechno, jen ne decentní. Wraith byl totiž polepen bílo-šedo-černou kamufláží, což je Olssonovo oblíbené zbarvení, které se objevovalo už na jeho předchozích vozech. Z tohoto důvodu ke snížené karoserii auta ladí i stejně zbarvená zavazadla.

Karoserie je dále polepena logy sponzorů nebo číslem 69 odkazujícím na závodní auta. „Proč číslo 69? Kvůli emblému značky na bocích karoserii jsem potřeboval nějaké symetrické číslo. A kdo by neměl rád šedesát devítku...“ říká s úsměvem pravidelný účastník „tajného“ závodu Gumball 3000.

Nová jsou také kola od firmy Forgiato, která mají neskutečných 24 palců! Na samotných pneumatikách se zase objevuje nápis George the Rolls, což je přezdívka nového Olssonova vozu. Nechybí ani přídavná světla, dvě v masce chladiče, která mohou být zakryta, a čtyři na střeše. Jejich aplikaci Olsson vysvětluje tím, že jezdí často lyžovat na sever Švédska, kde jsou silně svítící světlomety potřeba.

Celek pak doplňuje speciální střešní nosič. Olsson vysvětluje, že s sebou vozí hromadu věcí, a tak potřebuje co nejvíce prostoru. V době natáčení videa tak na střeše Wraithu bylo motorové surfovací prkno z karbonu nebo kanystry pro dostatečnou zásobu paliva, a to jak pro jetsurf, tak pro samotný automobil. Zvláštní přitom je, že střešní nosič drží na autě jen pomocí silných magnetů. „Zpočátku to bylo děsivé, ale už jsem s autem ujel na jeden zátah přes 2.000 kilometrů a stále to drží,“ tvrdí několikanásobný medailista z X-Games s tím, že tato jízda byla mnohem pohodlnější než při jízdě s Lamborghini.

To ale samozřejmě není všechno, úpravou prošla také technika v útrobách. Na dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec se podívali specialisté z holandské firmy Absolute Motors, kteří z něj po mnoha úpravách nakonec vydolovali 810 koní, tedy 596 kW! „To je více, než je v takovém autě potřeba. Navíc to máme opravdu změřeno na brzdě, není to jen nějaké vysněné číslo,“ odhaluje lyžař, který prostřednictvím YouTubu nechává pravidelně nahlédnout do svého soukromého života s bloggerkou a designérkou Janni Delér. Motor navíc dostal odlišný výfukový systém, z dílny QuickSilver, díky němuž zní zcela jinak než sériové auto.

Ostatně poslechněte si ho na přiloženém videu sami. Tedy pokud nebudete celou dobu brečet, mnozí fanoušci Rolls-Roycu nemusí takto nevkusné úpravy psychicky zvládnout. K Wraithu se totiž takové změny vůbec nehodí, a to přestože se jedná o nejsportovnější model značky. Nebo se vám snad George the Rolls líbí?

David Bureš
Diskuze (0)