Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Největší mýty a chyby českých řidičů: Dopravní klamy, v nichž nejste sami!

Tomáš Hadač Tomáš Hadač 16. 9. 2022 • 00:15
44
Zobrazit náhledy (44)
Ministerstvo dopravy připravilo jednoduchou pomůcku s použitím ruky, jak na záchranářskou uličku Chodci mají podle české legislativy totální přednost na přechodech a řidiči by se tomu měli podřídit. Nejlepší je chodecké tlačítko na přechodech zmáčknout vícekrát, respektive předstírat dav, protože tím urychlíme na semaforu zelenou. Zásadní je nepřekračovat rychlostní limity. Naopak pomalá jízda v žádném případě nevadí. Zásadní je nepřekračovat rychlostní limity. Naopak pomalá jízda v žádném případě nevadí. Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy O motoristických mýtech jsme si povídali s mluvčí TSK Barborou Liškovou v Hlavní dopravní řídící ústředně Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy Hlavní dopravní řídící ústředna Hlavního města Prahy

Zbavovat se stereotypů dá často pořádnou fušku. Které patří na českých silnicích k největším? Co platí za tuzemskou specialitu? A jsou ženy za volantem opravdu horší než muži?

Řidič v luxusním elektromobilu se zrovna rozhoduje, že se v Dejvickém tunelu otočí do protisměru. Záběr z kamer v komplexu Blanka z minulého měsíce nám pouští Lenka Háchová z Policie ČR do konce. Naštěstí k ničemu fatálnímu nedochází. Za chvíli na obrazovce již živě sledujeme pár průjezdů na červenou, podle Háchové v podstatě denní chléb pražské dopravy, a jeden karambol. Očima dychtivě kmitáme mezi monitory, řidičských nešvarů se nám před zraky odehrává kupa.

Nacházíme se v Hlavní dopravní řídící ústředně Hlavního města Prahy. Původně mělo jít o reportáž odtud – z „displejového ráje“. Jenže místo, kde dochází k centrálnímu dohledu nad dopravní situací a centrální koordinací řízení dopravy, překvapilo především obsahem, jenž běží na téměř sto dvaceti výřezech na jednotlivých obrazovkách. Nad některým chováním zůstával náš rozum stát: a právě na největší, nejrozšířenější a nejbizarnější řidičské mýty a přešlapy jsme se blíže zaměřili.

Video se připravuje ...

Největší mýty o semaforech

Klíčová vzdálenost

Traduje se, že když si vozidlem stoupneme dále od semaforu, uvidíme na něj lépe a na jeho fungování to nebude mít žádný vliv. Kde je pravda?

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Vyzkoušet za 1 Kč

Doporučujeme

Témata