Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejvíce loni přibylo Škodovek, podíl značky na trhu mírně oslabil

Nejvíce loni přibylo Škodovek, podíl značky na trhu mírně oslabil

Nejvíce loni přibylo Škodovek, podíl značky na trhu mírně oslabil Zdroj: acz

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)
Škoda byla i loni nejčastěji registrovanou značkou nového osobního automobilu v Česku.

V průběhu roku 2013 bylo nově zaregistrováno 49.971 Škodovek, meziročně o sedm procent méně. Navzdory poklesu registrací patřilo mladoboleslavské automobilce z tohoto pohledu suverénní prvenství. Podíl značky na trhu nových aut mírně oslabil na 30,33 procenta. Vyplývá to z údajů Sdružení automobilového průmyslu.

Podíl Škody na trhu nových aut se oproti předloňsku snížil o 0,57 procenta. Druhá příčka patřila loni značce Hyundai. Majitelé nově registrovali 16.239 osobních vozidel této značky, meziročně o sedm procent více. Podíl jihokorejské automobilky na nových registracích vozidel meziročně vzrostl o 1,14 na 9,86 procenta.

Třetím nejprodávanějším autem byl loni Volkswagen. Meziročně přibylo 14.948 aut této značky, oproti roku 2012 o 1,6 procenta méně. Podíl značky na trhu nových aut v roce 2013 dosáhl 9,07 procenta.

Škoda zůstává i nadále nejčastější značkou osobního auta v Česku. Ke konci loňského roku tvořily auta z mladoboleslavské továrny 34,6 procenta osobních aut v Česku. Pomyslná druhá pozice patří značce Ford před Volkswagenem. Pětici nejoblíbenějších značek doplňují Renault a Peugeot.

Počet registrovaných osobních aut v ČR se loni zvýšil o 89.000 vozů na téměř 4,8 milionu. Průměrný věk vozového parku stoupl ze 13,9 na 14,2 roku. V Česku bylo loni poprvé zaregistrováno celkem 290.851 osobních automobilů, z toho 164.736 nových a 126.115 ojetých z dovozu. Každoroční obměna vozového parku novými osobními automobily je přitom dlouhodobě jedna z nejnižších v Evropě.

V roce 2013 se procento obměny vozového parku opět snížilo a dosáhlo 3,5 procenta. V motoristicky vyspělých zemích Evropy se přitom tato hodnota pohybuje mezi šesti a deseti procenty.

Zhoršuje se také struktura dovážených ojetých osobních automobilů. V roce 2007 byl podíl dovážených ojetin ve věku nad deset let necelých 30 procent, loni to bylo již více než 38 procent a letos v lednu 41 procent. Nízká úroveň obnovy vozového parku a stále relativně vysoký dovoz ojetin v nevyhovující věkové struktuře má za následek vysoké průměrné stáří vozového parku osobních automobilů v České republice, které přesahuje 14 let.

Letos v lednu se prodej nových aut zvýšil o 13 procent na 13.638 vozů, což je nejlepší lednový výsledek za posledních deset let.

Vstoupit do diskuze (7)