Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Někdejší armádní offroad je dnes auto na dovolenou. Přivítejte UAZ Hunter Expedition

David Bureš
Diskuze (2)

Z UAZu Hunter se ve verzi Expedition stal expediční speciál. Nechybí mu speciální pneumatiky, elektrický naviják nebo rozměrná střešní zahrádka.

Ruská značka UAZ nadále funguje jako specialista na terénní automobily. Vedle modelu Patriot nadále prodává i legendární Buchanku nebo offroad Hunter, který je inovovanou verzí dobře známého UAZu-469. A právě Hunter se letos dočkal nové varianty Expedition.

UAZ Hunter Expedition následuje loni prezentovaný Patriot Expedition a podobně jako on je terénním automobilem přizpůsobeným expedičním cestám. Pro tyto potřeby je speciálně upraven, aby se neztratil i na cestách daleko od zpevněných cest.

Vpředu se tak objevuje poctivý ochranný rám. Šestnáctipalcová ocelová kola jsou obuta do terénních pneumatik BFGoodrich T/A, které se osvědčily na stovkách expedičních cest. Kvůli nim se zvětšovaly podběhy, vyšší profil pomohl i světlé výšce, činící 241 mm (dosud 210 mm). Kdyby pak bylo nejhůř a Hunter přece jen někde zapadl, je tu elektrický naviják.

Expediční cesty si žádají také dostatečný prostor pro potřebnou bagáž. Na střeše tak nechybí speciální zahrádka, víko zavazadelníku je pak rozděleno, dolní část se sklápí pro snadnější nakládku zavazadel.

Hunter Expedition ale chce být zároveň stylovým autem. Podobně jako Patriot Expedition sází na dvoubarevnou karoserii, které dominuje výrazný oranžový lak, kontrastující s černými detaily. Lze ale zvolit i tmavě zelenou barvu nebo šedou.

Uvnitř se objevuje praktické čalounění odpuzující vodu, přední sedačky jsou vyhřívané, což se v sibiřské tajze hodí nejen v zimě. Lakovaná palubní deska má pak stejnou barvu jako karoserie.

Naopak motor v útrobách zůstává nezměněn. O pohon se tudíž stará agregát ZMZ-40906, řadový benzinový čtyřválec o objemu 2693 cm3, který je naladěn na výkon 99 kW. Točivý moment činí 217 N.m. Motor spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou Dynos, ve výzbroji nechybí pohon všech kol, redukce nebo uzávěrka zadního diferenciálu. Maximální rychlost 130 km/h pak dokazuje, že Hunter je spíše auto do terénu než na dálnice.

UAZ Hunter Expedition se na ruském trhu prodává za ceny od 895.140 rublů, což je při současném kurzu v přepočtu asi 320.000 korun. Jedná se však o nejdražší variantu Hunteru, základ v Rusku pořídíte už za 667.800 rublů (cca 240.000 Kč).  

David Bureš
Diskuze (2)

Doporučujeme

14. 7. 2019 18:55
To je off-road, jak má být
UAZ, GAZ .... auto do terénu a na práci. Za mne .... :yes:
Avatar - Beefcake
14. 7. 2019 16:25
No jasne
Uz vidim ako slecinka s rodinou vymeni na dovolenku nejake vyvonane "suv", ci suv za toto.