Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nekonečná telenovela: BMW naznačilo, že čipová krize zdaleka nekončí

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 12. 4. 2022 • 20:47
37
22
Zobrazit náhledy (37)
BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé BMW 420d xDrive Gran Coupé

Nedostatek čipů byl původně predikován jako krátkodobá krize, ze které se (nejen) automobilky rychle vzpamatují. Opak je ale pravdou.

Odborníci a ekonomové ze všech koutů světa avizovali, že krize týkající se nedostatku čipů skončí do konce roku 2020. Pomoci tomu měla především obnova veškerých výrobních a přepravních procesů související s příchodem vakcín a utlumením pandemie koronaviru.

Jenže nedostatek čipů přetrvával, a tak se úplný návrat do normálu predikoval až v roce 2021, následně pak roku 2022. Jenže ani dnes to nevypadá, že by se krize s polovodiči blížila svému konci. Dokonce i automobilky se postupně nechávají slyšet, že počítají s jejich nedostatkem ještě minimálně jeden rok. Jako poslední se k nim přidalo i BMW.

Video se připravuje ...

Generální ředitel Oliver Zipse se v jednom z rozhovorů nechal slyšet, že čipová krize bude pokračovat minimálně do roku 2023, byť její nejhorší fázi máme konečně za sebou. Přesto je přesvědčený, že bude trvat ještě několik měsíců, než se dostaneme na stav před rokem 2020.

Ve světě však existují ještě pesimističtější odhady, podle kterých čipová krize neskončí dříve než v roce 2024. Jen připomeňme, že nedostatek polovodičů výrobu celé řady automobilů pozastavil, případně donutil výrobce všelijak experimentovat s výbavami tak, aby bylo při tvorbě auta potřeba čipů co nejméně. Došlo tak ke kuriózním situacím, kdy například futuristický elektromobil Hyundai Ioniq 5 v úvodu výroby nedostával kvůli nedostatku čipů výsuvné kliky, ale pro jejich otevření jste si museli pomoci fyzickou silou.

Související články

Témata
13. 4. 2022 08:19
Re: Čipovou krizi si kindermanagement automobilek hýčká
Ty si aj pochopil o com pisal? Spotrebu mali, aj zazmluvnenu kapacitu. A ked ju vypovedali, tak niekolko faktorov zamiesalo kartami - od transformacie liniek na iny typ cipov, po pocasie (sucho), poziare, do toho zavrete vyrobne fabriky na niekolko tyzdnov a napisal ti, ze nove dodania tak o 50+ tyzdnov, co je realne rok+.
Rovnaka situacia je aj u dodavatelov komponentov, pri spinacich, vykonovych prvkoch, PLC a IO kartach atd. Aktualne dodania na bezne veci, ktore chodili do mesiaca su 35tyzdnov + a ani to nevedia garantovat.
12. 4. 2022 21:01
Re: Rada BMW
smir se s tim, ze ruskej fasista se propadne o nekolik desetileti nazpatek
takze mozna i na ten karburator dojde
12. 4. 2022 19:32
Re: Je zkrátka krize....
Ktorá je dôsledkom čoho?
12. 4. 2022 19:32
Re: Čipovou krizi si kindermanagement automobilek hýčká
A pred coronou tú spotrebu nemali? A nikde ani ťuk o nejakých problémoch, či kapacitách na hrane.
12. 4. 2022 18:07
Re: Je zkrátka krize....
Podle mého názoru jde hlavně o ekonomickou krizi.
Články odjinud