Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Němci jsou spokojeni s Toyotami

Ondřej Láník
Diskuze (26)
Podle nového průzkumu spokojenosti německých zákazníků s automobily, který uskutečnila renomovaná společnost J.D. Power and Associates, obsadily Toyoty 5 prvních míst v celkem 7 kategoriích rozdělených dle tříd.

Podle nového průzkumu spokojenosti německých zákazníků s automobily, který uskutečnila renomovaná společnost J.D. Power and Associates ve spolupráci s časopisem Mot-Die Autozeitschrift, obsadily Toyoty 5 prvních míst v celkem 7 kategoriích rozdělených dle tříd.

Každoročně prováděná studie, byla letos uskutečněna již podruhé a výsledky jsou sestaveny z odpovědí více než 16 000 majitelů vozidel. Otázky se týkaly dvouletých zkušeností majitelů s vozidlem samotným, se servisními službami a provozními náklady. Celkem bylo srovnáváno 29 značek a 115 modelů.

V následující tabulce jsou uvedeni vítězové jednotlivých kategorií:

Malé vozy                     Toyota Yaris

Nižší střední třída           Toyota Corolla

Vyšší střední třída           Toyota Avensis

Luxusní vozy                  Mercedes-Benz třídy E

Sportovní vozy               Toyota Celica

MPV                           Renault Scénic

SUV                           Toyota RAV4

Na úrovni značek vede Toyota s 841 body z 1000 možných bodů. Za Toyotou je další značka ze země vycházejícího slunce, Mazda s 810 body a v těsném závěsu je BMW (809 b.). Čtvrtá skončila Honda a páté Subaru. Prestižní německé značky –Audi, Mercedes-Benz a BMW- se jako jediní evropští zástupci dostaly do první desítky. Renault zaznamenal největší zlepšení v umístění v hodnocení spokojenosti.

Tato studie má pomoci výrobcům automobilů mapovat celkovou spokojenost zákazníků s jejich výrobky a provozem. Nejde jen o kvalitu a dílenské zpracování vozidel. Studie zohledňuje 77 faktorů začleněných do 4 skupin (důležitost každé z nich je uvedena v závorce): kvalita a spolehlivost (30%), přitažlivost vozidla (25%-obsahuje dílčí kriteria jako výkony, design, komfort, výbavu), spokojenost se servisem (23 %) a náklady (22%-zahrnuje spotřebu paliva, pojištění, náklady na údržbu, opravy).

Jednotlivé značky bodovaly v rozdílných kritériích. Zatímco japonská auta jsou dobře hodnocena pro svou kvalitu, spolehlivost a spokojenost se servisem, evropské vozy získávají vysoká hodnocení za přitažlivost, design, jízdní výkony.

Ze studie plyne, že 52% z těch, kteří ohodnotili vozidla více než 800 body, v budoucnu zakoupí automobil stejné značky. Mezi zákazníky, kteří přidělili svému vozu jen 700-800 bodů je pouze 21% řidičů pevně rozhodnutých koupit auto stejného výrobce.

Ondřej Láník
Diskuze (26)