Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německá rallye po 2. dnu: Tänak pořád první, podium patří toyotám

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 24. 8. 2019
65
Zobrazit náhledy (65)
Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019 Německá rallye 2019

Estonský jezdec Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) vede po druhém dnu Německou rallye, desátý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích.

Na prvním místě má náskok 32,4 sekundy a má nakročeno ke třetí výhře na této soutěži. V průběžném pořadí za ním jsou dva týmoví kolegové z tovární stáje Toyota Gazoo Racing Team - Brit Kris Meeke a Fin Jari-Matti Latvala. 

Dva největší soupeři Tänaka v boji o titul – Belgičan Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupé WRC) a Francouz Sebastien Ogier (Citroën C3 WRC) měli defekty pneumatik na obou průjezdech nejdelší rychlostní zkouškou soutěže Panzerplatte a vypadli z pořadí na prvních třech místech.

360p720p1080p

Z vozů kategorie R5 je zatím nejrychlejší úřadující mistr světa kategorie WRC 2 Pro Jan Kopecký z továrního týmu Škoda Motorsport. S vozem Fabia R5 má náskok na druhého v pořadí 1:11,1 sekundy. Jeho týmový kolega Fin Kalle Rovanperä, který vedl hodnocení po pátku, si udělal na první sobotní zkoušce nedobrovolný výlet mimo trať a ve  WRC 2 Pro je zatím třetí.

Panzerplatte rozhodla dvakrát

Druhý den bylo na programu osm měřených testů v celkové délce 158 kilometrů a pokračovaly boje o sekundy. „Tlačil jsem dopoledne, jak nejvíce šlo a bylo to bez rizika, protože silnice byly čisté. Není čas na jakékoliv zaváhání, zkusím ještě přidat,“ říkal vedoucí Tänak.

V pořadí druhý Neuville ztratil na deváté zkoušce několik sekund poté, když mu „chcípl“ motor ve vracečce. Po dvanácté erzetě ztrácel na vedoucího jezdce oouhých 5,6 sekundy, ale pomyslnými kartami zamíchal první průjezd vojenským úsekem Baumholder. Tady se na nejdelší zkoušce soutěže Panzerplatte měřící 41,17 kilometrů děly věci, které měnily průběh soutěže.

Neuville musel měnit kolo na rychlostní zkouše a ztratil 1:26,8 minuty. „Jeli jsme uprostřed silnice, když se to stalo. Odnesla to levá zadní pneumatika, ani nevím, jak k tomu došlo. Jsme samozřejmě v posádce nešťastní, ale ještě není konec soutěže,“ nevzdával se Belgičan, který se však vzhledem k další turbulenci v první desítce průběžného pořadí propadl „jen“ na páté místo.

360p720p1080p
 

Na Panzerplatte zaútočily obě tovární toyoty řízené Britem Krisem Meekem a Finem Jari–Matti Latvalou. Po RZ13 se dostaly před mistra světa Sebastiena Ogiera, který jako jediný v tu chvíli stíhal tempo špičky. Posádky však čekal v podvečerních hodinách ještě druhý průjezd nejdelší erzetou.

A právě tam si vybrala erzeta další daň a tou byl Sebastien Ogier (Citroën C3 WRC), který měl defekt přední pneumatiky a ztráta 1:33,4 minuty ho srazila na osmé místo. „Auto bylo ve srovnání s předchozím dnem trochu jiné. Na jednom skoku na deváté zkoušce bylo nestabilní, ale na prvním průjezdu Panzerplatte se mi podařilo udržet se dvou toyot přede mnou. Bohužel však přišel na druhé Panzerplatte defekt. Myslím, že jsme si takovou smůlu rozhodně nezasloužili,“ netajil Ogier své zklamání.

Toyoty mají na dosah hattrick

Japonská značka má na dosah ojedinělý hattrick a Tänak posílení pozice jako lídra šampionátu. Druhý Meeke ztrácí 32,4 sekundy a má na dosah nejlepší výsledek v téhle sezoně. „Hned v sobotu ráno jsem se několikrát dotkl balíků slámy a na výjezdech ze zatáček se auto dostalo na trávu. Na tratích je nutné si dávat pozor na místa s vytahaným štěrkem. Nejsem už nejmladší, ale pořád mám hlad po výsledku. Druhý průjezd Pnazerplatte byl můj nejlepší, jaký se mi tady kdy podařilo dosáhnout,“ prohlásil Brit.

Jen 9,4 sekundy ztrácí třetí Jari-Matti Latvala, který může zopakovat svůj tři dny starý výsledek z Finska. „Začátek soboty se mi moc nepovedl. Jízda není taková, jaká by měla být, nemám dost sebevědomí v brzdných bodech. Možná bych se měl vrátit ke svým začátkům. Odpolední průjezdy už byly v pořádku a řízení jsem si užíval. Nemyslel jsem tolik na časy a najednou tady byla rychlost,“ uvedl Latvala.

360p720p1080p

Rovanperä rozhodl svou chybou

V souboji vozů kategorie RC2 (včetně WRC 2 Pro) došlo k nečekanému rozuzlení hned na začátku soboty, protože vedoucí jezdec Fin Kalle Rovanperä (Škoda Fabia R5) se dostal mimo trať a ztratil 4:45 minuty. „Byla to úplně hloupá chyba asi dvě stě metrů před cílem na hodně snadném místě. Neměl jsem v poznámkách, že je to úzké a „šel“ příliš zeširoka a uvízl v trávě. Je mi líto týmu, protože šlo o hloupou chybu a musím se pořád učit. Bohužel se mi chybu povedlo udělat ještě na desáté zkoušce, ale tam to bylo jen asi o deseti sekundách ztráty,“ popsal své rozpoložení osmnáctiletý Rovanperä.

Obhájce titulu v kategorii WRC 2 Pro Jan Kopecký se dostal do situace, kdy nemusí čelit útoku soupeřům. „Viděl jsem Kalleho v poslední zatáčce. Hodně tlačil, protože věděl, že se pokusím zrychlit na tratích, které jsou podobné jako v Česku. Udělal chybu, ale má štěstí a může pokračovat a získat další zkušenosti. Musíme se teď hodně soustředit, protože je zde dost míst, kde je hodně volného štěrku a tam to dost klouže,“ popsal Kopecký své dojmy.

V neděli jsou na programu čtyři měřené úseky v délce 79,5 kilometrů. Soutěž tradičně uzavře rychlostní zkouška nazvaná Power Stage (11,69 km), kde prvních pět jezdců bere bonusové body od pěti do jednoho.

360p720p1080p

Průběžné pořadí Německé rallye (po 15 z 19 RZ)

1. Tänak, Järveoja (Est./Toyota Yaris WRC) 2:27:21,9; 2. Meeke, Marshall (Brit./Toyota Yaris WRC) +32,4; 3. Latvala, Antilla (Fin./Toyota Yaris WRC) +41,8; 4. Sordó, Del Barrio (Šp./Hyundai i20 Coupé WRC) +1:10,8; 5. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupé WRC) +1:35,4; 6. Mikkelsen, Jaeger (Nor./Hyundai i20 Coupé WRC) +1:37,3; 7. Lappi, Ferm (Fin./Citroën C3 WRC) +1:43,1; 8. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën C3 WRC) +2:09,7; 9. Greensmith, Edmonson (Brit./Ford Fiesta WRC) +6:02,6; 10 Katsuta, Barritt (Jap., Brit./Toyota Yaris WRC) +6:57,4; 11. Kopecký, Dresler (ČR/Škoda Fabia R5 evo) +9:14,6 (1. v kategorii WRC 2 Pro); 12. Camilli, Veillas (Fr./Ford Fiesta R5 MK2) +9:48,6; 13. Kreim, Braun (Něm./Škoda Fabia R5 evo) +10:20,0; 14. Griebel, Winklhofer (Něm./Škoda Fabia R5 evo) +10:36,9; 15. Kajetanowicz, Szczepaniak (Pol./Volkswagen Polo GTI R5) +10:59,5; … 18. Rovanperä, Halttunen (Fin./Škoda Fabia R5 evo) +12:35,4 (3. v kategorii WRC 2 Pro)

Výsledky jsou neoficiální

Zbývající program Německé rallye 

 – 7.46 RZ16 (28,06 km); 9.41 RZ17 (11,69 km); 10.10 RZ18 (28,06 km); 12.18 RZ19 (11,69 km) – Power Stage.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku