Německo chce zachovat spalovací motory i po roce 2035, má to ale háček
Německý ministr dopravy nechce být v budoucnosti závislý pouze na elektřině a vodíku. Věří proto také technologii syntetických paliv.
Evropská komise sice navrhuje, aby se v EU nesměla od roku 2035 prodávat nová vozidla produkující emise (tedy prakticky všechny vozy se spalovacími motory), návrh ale narazil v Německu, které chce prý zachovat prodej nových vozidel se spalovacími motory i po roce 2035.
„Chceme zachovat spalovací motory i po roce 2035,“ cituje slova německého ministra dopravy Volkera Wissinga, která měla zaznít během neformálního setkání ministrů evropských zemí poblíž Paříže, web Motor1. Věc má ale jednu zásadní podmínku – prodej by měl být povolen pouze vozům, které „bude možné pohánět pouze syntetickými palivy,“ dodávají kolegové z Motor1.
Syntetická paliva by přitom měla být kompatibilní s většinou tradičních automobilů a spalovacích motorů, díky čemuž se očekává, že výrazně prodlouží jejich životnost. Současně se také očekává, že pomohou dosáhnout výrazného omezení emisí. Německý ministr si je přitom jistý, že půjde zajistit, aby vozy nebylo možné natankovat tradičními fosilními palivy.
Důvodů, proč Německo touží zachovat prodeje automobilů se spalovacími motory i po roce 2035, přitom najdeme hned několik. Wissing údajně nechce být závislý pouze na elektřině a vodíku, chce zachovat technologickou neutralitu a zřejmě také očekává, že do roku 2045 nebude na trhu dostatek čistě elektrických vozidel.
V souvislosti s tímto přístupem Německa se sluší zmínit, že automobilka Audi nedávno oznámila, že její vznětové motory V6 mohou fungovat i za využití obnovitelných paliv, díky čemuž by měly emise klesnout až o 70 procent. Podobnou zprávu přitom nedávno zveřejnil také Volkswagen. Před příliš vysokým důrazem pouze na elektromobilitu ale varovalo již více automobilek.
Na závěr dodejme, že návrh Evropské komise, který má prosazovat zakázat prodej nových automobilů produkujících emise na evropském trhu po roce 2035, je zatím stále pouze návrhem a čeká ho poměrně dlouhý schvalovací proces, který může být dost nejistý. Snaha Německa vyjednat výjimky je však rozhodně povzbudivá.