Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německo chce zachovat spalovací motory i po roce 2035, má to ale háček

Ondřej Mára
Diskuze (168)

Německý ministr dopravy nechce být v budoucnosti závislý pouze na elektřině a vodíku. Věří proto také technologii syntetických paliv.

Evropská komise sice navrhuje, aby se v EU nesměla od roku 2035 prodávat nová vozidla produkující emise (tedy prakticky všechny vozy se spalovacími motory), návrh ale narazil v Německu, které chce prý zachovat prodej nových vozidel se spalovacími motory i po roce 2035.

„Chceme zachovat spalovací motory i po roce 2035,“ cituje slova německého ministra dopravy Volkera Wissinga, která měla zaznít během neformálního setkání ministrů evropských zemí poblíž Paříže, web Motor1. Věc má ale jednu zásadní podmínku – prodej by měl být povolen pouze vozům, které „bude možné pohánět pouze syntetickými palivy,“ dodávají kolegové z Motor1.

Syntetická paliva by přitom měla být kompatibilní s většinou tradičních automobilů a spalovacích motorů, díky čemuž se očekává, že výrazně prodlouží jejich životnost. Současně se také očekává, že pomohou dosáhnout výrazného omezení emisí. Německý ministr si je přitom jistý, že půjde zajistit, aby vozy nebylo možné natankovat tradičními fosilními palivy.

Důvodů, proč Německo touží zachovat prodeje automobilů se spalovacími motory i po roce 2035, přitom najdeme hned několik. Wissing údajně nechce být závislý pouze na elektřině a vodíku, chce zachovat technologickou neutralitu a zřejmě také očekává, že do roku 2045 nebude na trhu dostatek čistě elektrických vozidel.

V souvislosti s tímto přístupem Německa se sluší zmínit, že automobilka Audi nedávno oznámila, že její vznětové motory V6 mohou fungovat i za využití obnovitelných paliv, díky čemuž by měly emise klesnout až o 70 procent. Podobnou zprávu přitom nedávno zveřejnil také Volkswagen. Před příliš vysokým důrazem pouze na elektromobilitu ale varovalo již více automobilek.

Na závěr dodejme, že návrh Evropské komise, který má prosazovat zakázat prodej nových automobilů produkujících emise na evropském trhu po roce 2035, je zatím stále pouze návrhem a čeká ho poměrně dlouhý schvalovací proces, který může být dost nejistý. Snaha Německa vyjednat výjimky je však rozhodně povzbudivá.

Ondřej Mára
Diskuze (168)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
26. 2. 2022 11:57
Re: vzduch v Evropě zachráníme
Už sis šnupnul denní dávku komunismu, Holodnáku?
Avatar - Barrichello
26. 2. 2022 11:42
Re: vzduch v Evropě zachráníme
O tom, že si psychicky nemocnej tady za posledních 5 let napsalo 90% osazenstva. Takže se to dá považovat za jasný fakt drtivé většiny místních diskutérů.

Co s tím budeš dělat šašku?
Avatar - Barrichello
26. 2. 2022 11:20
Re: vzduch v Evropě zachráníme
Kde sem citoval nějaký dezinformační web, prolhaná lůzo?

Najdi mi to.

Echo24, Tydenik Hrot, Idnes, Oenergetice, Iuhli atd jsou uznané dezinformační weby?

Odkdy ty křivácká špíno?

Si tupej zelenej lhář.
Avatar - Barrichello
26. 2. 2022 09:20
Re: vzduch v Evropě zachráníme
K zdeníkovi co nemá ani poomocnou máš svými urážkami všech s jiným názorem, vystupováním, neznalostí lhaním a osočováním druhých JEDNOZNACNE NEBLIZ TY!!!

Fanatický žvanile.
Avatar - Barrichello
26. 2. 2022 09:18
Re: vzduch v Evropě zachráníme
Nikdo nic necituje a nikdo nic nepřekrucuje.

Iuhli.cz není na seznamu deziformačních webů a ani ruských hoaxů.

To že bys kritiku rád umčel je mi známo, je to klasický totalitní nástroj, takže u zeleného bolševika to nepřekvapí.
Bohužel trolle, existuje svoboda názoru a nikde nnení zakázáno psát proti utopistickým zeleným naomarxistům a jejich šíleným vizím na destrukci světa.