Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německý automobilový průmysl udělal vážné chyby. Myslí si Merkelová

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 15. 8. 2017
131
Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí Phoenix.

Připustila, že pochybila i německá vláda, když automobilkám možná příliš věřila a nenaléhala dost důsledně na přísnější emisní testy.

Výrobci automobilů, kteří jsou ve spolkové republice považováni za páteř německého průmyslu, čelí v poslední době několika aférám. Vedle problému manipulací s emisemi dieselových motorů ze strany koncernu Volkswagen se nyní do popředí dostala i údajná dlouholetá kartelová ujednání německých automobilek Volkswagen, BMW, Daimler, Audi a Porsche.

"Automobilový průmysl udělal těžké chyby a především přišel o důvěru," uvedla Merkelová. Na jednu stranu jde podle ní o protiprávní a trestné činy, na druhou stranu o to, že automobilky přistupovaly k testům emisí tak, aby při nich auta splnila jen minimální požadavky. Ve skutečném provozu pak drtivá většina dieselů produkuje výrazně více škodlivých emisí.

"Byli jsme možná příliš důvěřiví, když jsme domlouvali emisní testy," připustila Merkelová i chyby na straně německé vlády. Berlín podle ní třeba nepožadoval dostatečně důsledně emisní testy ve skutečném provozu.

Automobilky nyní podle kancléřky musí převzít zodpovědnost a nabídnout klientům úpravy softwaru nebo prémie za vrácení starých a koupi nových vozů. Na takzvaném dieselovém summitu, který se uskutečnil začátkem srpna, se německé automobilky zavázaly, že upraví software u 5,3 milionu dieselových aut tak, aby v průměru o 25 až 30 procent snížily jejich emise oxidů dusíku. Podle německé kancléřky je to ale jen první krok. Někteří kritici považují závěry summitu za zcela nedostatečné.

V rozhovoru s časopisem Super Illu šéfka německé vlády poznamenala, že považuje za rozumné postupovat podobně jako některé další evropské země, které chtějí kolem let 2030 až 2040 přestat na silnice připouštět nové dieselové vozy. K přesnému termínu se ale vyjádřit nechtěla.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Nemecký automobilový průmysl
kuny
| 17. 8. 2017
No tak nafťák by i tak měl tu spotřebu (a potažmo produkci CO2) lepší než benzíňák. Ale prostě toho CO2 by bylo více a to (uznej) byl poslední desetiletí strašák číslo 1, kvůli kterému máš dnes v EU u benzínu až na pár výjimek přímovstřik a turbo. A abys tyhle motorizace vůbec mohl nabízet, musíš k tomu dát i ten nafťák s nízkými emisemi CO2. Byť bys třeba mohl u samotných nafťáků s tím CO2 trochu polevit (a ubrat reálně na NOx), tak to neuděláš, protože to jsou spojené nádoby. Že je to celé pitomost tu konzistentně tvrdím už léta, ale to je věc názoru.

S těma emisema benzíňáků: Moc se o tom nemluví, ale třeba emise prudce jedovatého CO mají benzíňáky horší než nafťáky, neštve Tě to? Kord když po deseti letech provozu většině benzíňáků již katalyzátor nefunguje. A jinak. Obecně už přes dva roky soustavně tvrdím, že se SW v řídících jednotkách podvádí na emisích úplně všichni (nafty i benzín). Napřed jsem tu byl za blázna, že tohle dělá jen VW u dvoulitru, pak se zjistilo, že to dělá koncern u dvoulitru, třílitru a jednašestky, už se v podstatě ví, že to dělali všichni Němečtí výrobci a ti, co se k tomu ještě nedoznali, byli konfrontování s realitou, že jejich auta se jinak chovají v provozu a jinak na stolici ev. v provozu překračují (Volvo, Renault, Opel, Ford, Fiat, atd. a pod nejrůznějšími pseudodůvody teď stahují auta a aktualizují SW). Snad už jen největší blázen nepochopil, že tohle SW očurávání dělali úplně všichni a dělali to celé roky! A opět: jen blázen si může myslet, že tohle SW očůrávání je vlastní pouze nafťákům a benzíňáků se netýká, protože tam jsou emisní normy nastaveny zcela "realisticky". Přeber si to jak cheš.
Nemecký automobilový průmysl
topten
| 17. 8. 2017
jasne dalo by se delat vic, ale pak by bylo po výhodách dyzlu, tedy po nižší spotrebe a kdo by to pak kupoval, kdyby to zralo jako benzin?

takze s tema emisema benzinaku jen hospodsky tlachy...
Nemecký automobilový průmysl
kuny
| 17. 8. 2017
ty jsi fakt kokos, precti si me od zacatku jeste jednou - opakovane jsem tady tvrdil, ze s nox by se dalo delat vic, kdyby zaroven co2 nebylo tak sesroubovane dolu. tak nevim, co na tom mem tvrzeni furt rozporujes, kdyz ho tady jednim dechem sam pajcujes. apropos, neni to stezejni tema mych prispevku.

abych hodnotove dolozil realne emise benzinaku jsi po mne doted nechtel (to je novinka tveho posledniho postu) a delat to nebudu. to si dohledej / zmer sam, jestli ti to k necemu pomuze.
Avatar - Barrichello
Nemecký automobilový průmysl
Barrichello
| 16. 8. 2017
jenže diesel to neplní nejen těch 5 minut po startu, ale i těch následujících 500 km. Benzín to neplní jen po startu, dál pak těch 500 km už jo. Navíc nevypaluje žádné svinstvo z DPF atd.
Avatar - Barrichello
Nemecký automobilový průmysl
Barrichello
| 16. 8. 2017
bavíme se o autech. Ne o americké zahraniční politice, tu neschvaluju. I když Trump měl vůli s tím něco dělat, ale byl zabržděn. Stejně tak jako ho nyní lynčují za to, že se postavil proti hysterii, kdy se černoši a sluníčkáři snaží zlikvidovat všechny jižnaské symboly, pomníky a konfederační symboly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku