Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německý trh: Nejprodávanějším malým vozem byla v září Škoda Fabia

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 10. 10. 2009 • 14:32
21
Škoda Fabia se stala v září na německém trhu nejprodávanějším modelem v kategorii malých vozů. Vyplývá to ze statistik německého úřadu pro registraci motorových vozidel (KBA).

Na druhé a třetí místo tak vytlačila i domácí konkurenty z kategorie malých vozů - Ford Fiesta a Opel Corsa. V uplynulém měsíci ještě prodeje automobilů v Německu výrazně a zřejmě naposledy ovlivnilo takzvané šrotovné. Žádosti o státní prémii se počátkem září přestaly přijímat.

V září se podle oficiálních statistik v Německu prodalo 10.785 fabií, od počátku roku 84.129. Oproti prvním devíti měsícům loňského roku tak prodala Škoda Auto na největším evropském trhu o 61,6 procenta automobilů více.

Česká automobilka i její mateřská společnost Volkswagen a další výrobci malých vozů zhruba půl roku profitovaly ze šrotovného, které v únoru zavedla jako stimulační protikrizové opatření německá vláda. Dohromady na něj vyčlenila pět miliard eur (přes 128 miliard korun). Balík tak měl stačit na vyplacení dvou milionů prémií poskytovaných za koupi nového vozu a sešrotování nejméně devět let starého auta.

Škoda Auto se už připravuje na očekávaný pokles prodeje v Německu a dalších zemích, kde skončilo šrotovné. Minulý týden zpomalila výrobu fabií a ohlásila na konec října dvoudenní odstávku výroby.

Aktuální statistiky nově registrovaných vozidel umožňují téměř úplnou bilanci německého šrotovného. Nejvyšší kvóty meziročního nárůstu prodeje zaznamenaly mezi lednem a zářím zahraniční automobilky Lada (o 140 % více prodaných aut), Hyundai (118 %) a Fiat (97 %). Z automobilek vyrábějících v Německu ze šrotovného nejvíce profitovaly Ford (nárůst o 39 %), Volkswagen (34 %) a Opel (32 %).

Škoda Fabia se držela ve své kategorii na předních pozicích žebříčku prodeje. Absolutním a neohroženým vítězem však zůstával po celou dobu Volkswagen Golf, jehož se například v září prodalo 37.785 kusů a od počátku roku 275.432.

Nejprodávanější modely na německém trhu (září 2009)
poř.ModelPočet prodaných vozů
1.VW Golf37785
2.Škoda Fabia10785
3.Opel Astra10578
4.Ford Fiesta8848
5.Opel Corsa8336
6.VW Passat8189
7.Mercedes-Benz C7738
8.VW Polo6796
9.Audi A35627
10.Ford Focus5542
11.Mercedes-Benz E5484
12.Fiat Grande Punto5434
13.BMW 35323
14.Mercedes-Benz A5100
15.Škoda Octavia4823
16.BMW 14759
17.VW Caddy4662
18.VW Touran4657
19.Audi A44351
20.VW Tiguan4348
21.Mercedes-Benz B4183
22.Renault Clio3424
23.Toyota Aygo3335
24.Opel Insignia3212
25.Peugeot 2073207

Díky prémii se lépe prodávaly i minivozy. V září se do čela žebříčku dostala Toyota Aygo, v průběhu roku se v čele střídaly Fiat Panda, Renault Twingo a Hyundai i10.

Výrobci luxusních a velkých aut naopak během prvních devíti měsíců zaznamenali propad prodejů. Například Mercedesů se prodalo o 17 % méně, Porsche zaznamenalo pokles o 10 % a BMW o 9 %. Ještě větší propady však zaznamenaly některé zahraniční automobilky jako Saab (propad o 65 %) General Motors (-58 %) a Chrysler (-47 %).

Německý automobilový průmysl očekává, že vliv šrotovného bude doznívat ještě do konce roku. Prodejci aut si však už nyní stěžují na prudký pokles počtu objednávek. "Odbyt menších a levných aut se propadl. Prodejci prodali v září ve srovnání z předchozím měsícem o 50, částečně dokonce o 80 % méně aut," tvrdí šéf spolkového svazu nezávislých prodejců automobilů (BVfK) Ansgar Klein. Jeho sdružení však reprezentuje jen poměrně malou část trhu.

Ještě v září se v Německu prodalo 316.166 nových automobilů, což je o 21 % víc než ve stejném měsíci předchozího roku.

Související články

Témata
12. 10. 2009 09:41
Re: Chyba v článku
Wolff má pořád problém s nacisty, když už mu dojdou argumenty, vytáhne v alespoň náznaku Hitlera. Myslíš, že ví, že Hitlerův učitel a velký vzor Mussolini se dostal k moci v Itílii o 10 let dřív než Hitler v Německu? Z autohlediska je jistě zajímavé, že i idea lidového auta je z fašistické Itálie. Bohužel pro wolffa a jemu podobné (jinak je to zcela jedno...) fiatí Ballila na rozdíl od Brouka nic nového nepřinesla a na svůj volkswagen si Italové museli počkat dalších čytřicet let.
Avatar - Dinar
12. 10. 2009 09:12
Re: Auto.cz
Je to zbytečné, ty dvě buňky k pochopení prostě nestačí. Co na tom, že nemít taková alfa ten "deformovaný" německý trh, mohla by dávno zavřít brány. Nedrží ji ani domácí ani jiný "nedeformovaný" např. francouzský (podobně velký) trh. :-) ;-)
12. 10. 2009 08:54
Auto.cz
uveřejní takovouhle zprávu zrovínka v sobotu, aby wolffovi zkazilo celý víkend. Fuj, to se přece nedělá, vždyť on si zadře během soboty a neděle všechny (tedy obě dvě mozkové buňky), aby dokázal, že nejlepší je stejně fiat.

Pravda je ovšem taková, že Němci berou na rozdíl od některých zakomplexovaných a zapšklých Čecháčků (neplést si s normálními Čechy a Moraváky, těch je díky bohu mnohonásobně víc...) zcela vážně a berou ji jako plnohodnotnou konkurenci i pro Polo. V autopořadu na DSF byl jeden díl věnován celý prezentaci nového Pola a jako hlavní konkurenti byli uvedeni Fabie, Corsa a Fiesta. Nikdo jiný. Na druhou stranu uznávám, že německý trh je deformovaný (příliš kupují německá auta, potažmo i auta od škodovky, málo kupují fiaty a renaulty a tím kazí prodejní statistiky) a Němci jsou hloupí a tupí (měli Hitlera a zavinili druhou světovou válku a navíc příliš kupují německá auta, potažmo i auta od škodovky, málo kupují fiaty a renaulty a tím kazí prodejní statistiky).

Přitom, kdyby Němci nekupovali Fiaty a francouze v množstvích, v jakých je kupují, měli by hoši v těchto zemích ještě větší problémy, než mají.

10. 10. 2009 20:48
Re: Polo vs. Fabia
Ta Fabie je stejně tak o 20% levnější než třeba Punto nebo Clio.
Avatar - white label
10. 10. 2009 17:54
Re: já tam vidím
Nikoho určitě nepřekvapí, že zrovna pro tebe je tento rozdíl matematicky "zanedbatelný", co ti taky zbývá, když třeba o rozdílu prodejů Golfu a Brava raději "taktně" mlčíš... ;-) ]

P.S. Komu tak asi jdou do "kapsy" zisky z prodeje Fabie? Nenapadlo tě, že koncernu VW může být celkem jedno v jakém poměru se prodává např. POLO a Fabia, podstatné je, že se právě na německém trhu prodávají obě koncernové značky celkově velmi dobře, a to i samostatně lépe, než třeba to GP od Fiatu...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku