Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německý trh v 1.Q 2011: Fabia nejúspěšnější z dovozu (TOP 50)

Diskuze (13)
V konkurenci německých automobilek a modelů se na jejich domácím trhu nejlépe prosazuje Škoda Fabia.

Pořadí nejprodávanějších modelů na německém trhu po první čtvrtletí s jasným náskokem vede VW Golf (včetně všech karosářských derivací). Druhý je Passat a třetí Polo. V měsíci březnu se ale karta poněkud obrátila, celkově čtvrtý Opel Astra se dostal před Polo i Passat.

Česká Škoda Fabia je ve čtvrtletním žebříčku až dvanáctá, zároveň je ale nejprodávanějším dovozovým autem a v samotném březnu to dotáhla až na šestou pozici.

Dobře se daří také Octavii, po prvních třech měsících je na 19. příčce, jakožto pátý nejprodávanější model nižší střední třídy a zároveň druhý nejžádanější z importu.

Když se omezíme výhradně na neněmecké značky, za Octavii následuje Qashqai (v EU nejprodávanější SUV, v Německu dvojka po Tiguanu) a v těsném závěsu další český produkt, Hyundai i30.

Na rozhraní první padesátky se pohybuje Škoda Yeti (49., např. i před Fordem Kuga) a Škoda Superb (51.).

Jasnou jedničkou mezi prémiovými automobily je BMW řady 5. V březnu ale už zájem o něj polevil, a tak mohl Mercedes třídy E snížit náskok mnichovského sedanu a kombi.

Zajímavostí jsou tři zaregistrované Lexusy LF-A, plných 400 kusů Mercedesu SLS AMG, ale také 607 Volkswagenů Phaetonů. Vlajková loď značky VW se tím probojovala před Porsche Panamera a generačně novější Audi A8 vykazuje jen dvojnásobná čísla.

Top 50 nejprodávanějších modelů v Německu za 1. čtvrtletí 2011
Poř.Model1Q 2011podílbřezen 2011podíl
1VW Golf/Golf Plus/Jetta588117,7%247277,5%
2VW Passat260093,4%85952,6%
3VW Polo226363,0%88942,7%
4Opel Astra210142,8%92422,8%
5BMW řada 5156972,1%57201,7%
6Opel Corsa156952,1%71372,2%
7VW Touran143551,9%57531,8%
8VW Tiguan137691,8%57371,7%
9Audi A4135981,8%58581,8%
10Mercedes třída E134351,8%65132,0%
11Ford Focus132151,7%57801,8%
12Škoda Fabia130171,7%70752,2%
13Mercedes třída C127961,7%46771,4%
14BMW řada 3127541,7%64062,0%
15Ford Fiesta126161,7%57851,8%
16BMW řada 1120371,6%48921,5%
17Audi A3118581,6%59681,8%
18Mercedes třída B118031,5%62121,9%
19Škoda Octavia113031,5%52621,6%
20Opel Meriva103031,3%46111,4%
21Nissan Qashqai95701,3%46381,4%
22Hyundai i3091691,2%39171,2%
23Audi A6, A789331,2%36531,1%
24VW Transporter83251,1%37821,2%
25Mini78461,0%34971,1%
26Smart Fortwo75961,0%33051,0%
27Renault Mégane75391,0%25430,8%
28BMW X172701,0%29050,9%
29Audi A169120,9%29880,9%
30Seat Ibiza67000,9%30360,9%
31VW Caddy66330,9%26990,8%
32Ford Mondeo65910,9%30270,9%
33Mercedes třída A64250,8%25340,8%
34VW Sharan61730,8%20310,6%
35Ford C-Max61640,8%30560,9%
36Dacia Duster60240,8%22340,7%
37Opel Insignia58550,8%27720,8%
38Toyota Yaris58070,8%29390,9%
39Renault Clio57490,8%21540,7%
40Audi Q556290,7%21100,6%
41Audi A554850,7%25340,8%
42Citroen C453140,7%23460,7%
43Peugeot 20752860,7%25010,8%
44Renault Twingo51830,7%16750,5%
45Opel Zafira47950,6%23150,7%
46Renault Scenic47060,6%20460,6%
47Seat Leon/Altea46440,6%20000,6%
48Fiat Punto44990,6%19220,6%
49Škoda Yeti44160,6%20470,6%
50Ford S-Max43290,6%17210,5%

Diskuze (13)
Avatar - Ada je zase tady
28. 4. 2011 08:15
Re: Kde jsou ty...
Ano, rebdliky skutecne patrily k nejprodavanejsim zahranicnim vozum v Nemecku. Ale to bylo, uz to neni a nikdy nebude! Casova anomalie to jiste neni. Na snizeny dovoz rebdliku si stezuji predevsim opravarenske firmy. Nemaji totiz praci. Nove nemecke, japonske a korejske vozy jsou proste radove spolehlivejsi :-!
Avatar - Ada je zase tady
28. 4. 2011 08:11
Re: Kde jsou ty...
Ukrajinsky (pardon francouzsky) trh mne nezajima. I kdyz i tady jiz rebdlik nepatri k nejprodavanejsim modelum a treba VW Polo dosahlo stupne vitezu... >:D
27. 4. 2011 23:27
Re: jedine zajimave
Jelikož jsem najel 2000km v Insignii a sám vlastním Astru J, říkám to z vlastních zkušeností, co teoreticky může být příčinou nižší prodejnosti Insignie...
Avatar - pelikoš
27. 4. 2011 20:06
Re: Kde jsou ty...
musíš se podívat na francouzkou tabulku.tam zase nenajdeš chrochtavý tédéí >:D >:-[]
27. 4. 2011 19:11
Re: Kde jsou ty...
Srejc s padacím mostem do frantíka nebo taliána nepůjde, freistaat Audin a bavoráků je jim i zaslíben, i když snad nikde jsem neviděl takovou koncentraci Tiguánů jako v bavorské části Alp. Na druhou stranu, čím blíže k francouzským a belgickým hranicím, tím více francouzských aut....vytrácejí se taliáni, fakt, že v první padesátce je pouze Punto naznačuje ledacos - třeba to, že Němci, kteří v rozporu s představami leckterých zdejších "jedinců" docela drželi italské značky se orientují jiným směrem.....

Jinak k Ádově překvapení - renaulty patřily tradičně k nejprodávanějším zahraničním autům v Německu odjakživa. že jsou jejich prodeje nyní nižší může být pouze časově omezená anomálie a rozhodně mají francouzská auta v Německu daleko lepší pověst a vyšší image než auta italská, zejména pak Fiaty.