Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Neúspěšné modely: Jaguar X-type (2001-2009)

M M M M 10. 7. 2011 • 01:51
44
26
Zobrazit náhledy (44)
Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type Jaguar X-Type
Jaguar X-type by v tomto seriáli nikdy nefiguroval, nebyť dokonalého zlyhania marketingu.

K tomu došlo dokonca ešte pred uvedením auta na trh.

Po prvé v tom, že premiéra sedanu strednej triedy bola naplánovaná krátko po inom novom produkte (S-type), čím malá automobilka stratila možnosť venovať každej z noviniek dostatočný priestor.

Po druhé v tom, že auto dostalo do vienka klasický dizajn, ktorý síce dobre vystihoval DNA značky, ale zároveň znemožňoval hľadať nových zákazníkov nad rámec typickej klientely Jaguaru.

Ešte horšie ale boli rozhodnutia pri uvedení novinky. X-type bol na trh nasadený s výkonnými benzínovými motormi a pohonom štyroch kolies. Táto stratégia, so zacielením na severoamerický trh ale nefungovala.

V USA preto, že sedany európskej strednej triedy boli na tamojšie pomery vždy malé, a v Európe preto, že náročnejšie verzie opticky zvyšovali sumy v cenníkoch oproti nemeckej konkurencií.

Dva roky, počas ktorých Jaguar nedokázal osloviť európskych zákazníkov s vhodnými verziami sa ukázali pre budúcnosť X-typu ako kľúčové. Zmenu vnímania auta totiž nepriniesli ani neskoršie doplnenia o verzie s pohonom predných kolies, menšími motormi, dieselovými alternatívami, alebo verziou (príliš utilitárneho) kombi.

Predajné očakávania pohybujúce sa na čísle 100.000 ks za rok sa tak nikdy nepodarilo dosiahnuť a realita sa v najlepších časoch pohybovala na polovičných počtoch. V USA došlo dokonca k tak masívnemu prepadu predajov, že X-type musel byť v závere roka 2007 stiahnutý z tamojších showroomov. Vo svetle týchto skutočností tak výrobca dospel k rozhodnutiu podržať výrobu do roku 2009, kedy by X-type mal opustiť rady Jaguarov bez náhrady. Paradoxom tak ostáva, že inak hodnotný model sa dočkal pokojného života až krátko pred svojim koncom.

Témata
Avatar - CHerokee
11. 7. 2011 21:03
Re: SK
:yes:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
11. 7. 2011 18:36
Re: SK
No a? Člověk nemůže znát vše a zrovna kultury národů, kterými se tady neustále oháníš, to je na celoživotní studium, takže bez kultury národa, jež je velice podobná té naší, se bez problému obejdu. Tobě to tak asi nepřijde, ale nám nové generaci opravdu SK není až tak blízké. A postupem času bude to bude mnohem horší. To prostě nezachráníš.
Zkrátka jsi napsal veliký nesmysl...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
11. 7. 2011 18:32
Re: SK
O omezenosti bys tu zrovna ty rozhodně mluvit neměl. Ta tvá z tebe čiší každým novým příspěvkem. Takže mlč ;-)
Avatar - shamal
11. 7. 2011 17:41
Re: x vergl
Tak nevím v čem jsi seděl. Dveřma ti klidně můžu přijet bouchnout, asi jste měli velmi kvalitního žigula. A že neumíš vylézt z auta to už je jiná kapitola. Kam oko dohlédne kvalitní plasty, kam ruka sáhne kůže. Mám sport, takže mám výplně karbonové, dřevo je víc Jaguar. Chybou marketingu bylo to neustálé plácání o tom, že je to vlastně Mondeo. Jakmile začnete shánět náhradní díly, zjistíte, že to tak moc Mondeo není. Ono to totiž vůbec není špatné a už vůbec ne nekvalitní auto, uvědomím si to vždycky, když se čas od času svezu s kamarádovým Audi A4.
Avatar - CHerokee
11. 7. 2011 09:04
Re: SK
Tak to mi drsně ujelo >:D . Jinak to je to, o čem mluvím. Učíme se anglickou kulturu, americkou, francouzskou - ale ruku na srdce kolik znáte slovenských a polských autorů, malířů atp.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku