Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický VW ID.3 pořád trápí software. Už to není sranda, uvedl zdroj

Ondřej Mára Ondřej Mára 27. 3. 2020 • 14:45
48
68
Zobrazit náhledy (48)
Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3

První zástupce z elektrické modelové rodiny ID už se sice vyrábí, automobilka však stále řeší problém s jeho softwarem. A ten je evidentně větší, než jsme si původně mysleli.

První spekulace o problémech elektrického modelu ID.3 se softwarem se objevily již před několika týdny. Od té doby už i automobilka připustila, že věci nejdou zcela podle plánu, ovšem podle informací ze zákulisí jsou problémy výrazně horší, než se veřejně přiznává.

Automobilka by ráda dodržela přislíbený termín zahájení dodávek během letošního léta, ovšem první zákazníci by nemuseli dostat vůz v 100% kondici. Jak uvádí web electrive.com, první vozy by mohly být dodány s omezením některých funkcí, k jejichž aktivaci by mělo dojít až během updatů.

Podle informací od jednoho z pracovníků Volkswagenu, které získal německý web sueddeutsche.de, je však skutečná situace možná ještě horší. „Už to dávno není k smíchu,“ měl prohlásit jeden ze zaměstnanců. Nový ID.3 by totiž měl mít ještě hodně daleko do stavu, kdy bude připravený k uvedení na trh.

A co je vlastně podstatou celého problému? Nový Volkswagen ID.3 je postaven na elektrické platformě MEB, pro kterou chtěl VW vyvinout zcela novou softwarovou architekturu – včetně operačního systému. Automobilka tak měla chtít zjednodušit komplexnost celého vozu a všech řídících jednotek.

Už koncem února ale jeden za zaměstnanců automobilky uvedl, že software byl vyvíjen ve spěchu a nefunguje efektivně. Některé komponenty spolu prý špatně komunikují a to může vést až k výpadkům celého systému. Problémů by přitom měly být doslova stovky.

Volkswagen měl na odstranění potíží vyhradit velkou skupinu techniků, ovšem podle zdroje z automobilky je to „absolutní pohroma.“ Automobilce  se totiž nedostávají ti správní lidé. Kromě chybějících programátorů a softwarových expertů navíc odcházejí i někteří důležití manažeři. Jedním takovým by měl být i Martin Hofmann, odpovědný za IT ve VW, který má odejít ke konci dubna.

Vzhledem k důležitosti modelu ID.3 pro budoucnost značky i koncernu tak prý Volkswagen dokonce přišel se záložním plánem: softwarovou aliancí s Daimlerem. Podle informací sueddeutsche.de už se měli představitelé obou značek sejít a začít jednat o možnosti společného vývoje operačního systému pro elektrické vozy. To by oběma stranám ušetřilo pořádný balík peněz a navíc umožnilo získat pro práci na projektu větší množství odborníků.

Související články

Témata
30. 3. 2020 09:01
Re: To bylo chytrejch komentaru o Tesle
Pokud máš možnost dobíjet v práci pak je to supr. Otázka je jestli se stane trendem, že zaměstnavatelé budou moci garantovat nabíječku pro každého zaměstnance. Myslím, že ty jsi spíš z těch štastnějších. Jaký bude očekávaný nárůst registrací EV to jsem fakt zvědav a myslím, že nejsem sám.
29. 3. 2020 17:12
Re: Ona to bola sranda od zaciatku :)
Takže trocha faktů. Předobjednávky na Trojku byly nezávazné a za 1.000 USD, které byly v případě storna vratné. EM se chlubil, ža takových objednávek má na půl mega. Dobře si pamatuji, jak jsem tu v té době schytával minusy za to, že jsem tvrdil, že logicky se na poslední z těchto předobjednávek dostane v roce 2019 nebo dokonce až 2020. Jak jsem se sekl? Kdy Tesla prodala půlmiliontou trojku?

Osobně jsem tehdy ani teď nechápal, proč si někdo rezervuje auto 4 roky dopředu. Nehleděna to, že ostatní automobilky nemají takové opičky zapotřebí - těžko si u nich bude někdo objednávat F150 nebo Golfa s dodáním za 4 roky. Protože na rozdíl od Tesly ani nemusí, zaběhlé automobilky rozjedou výrobu nového modelu obvykle na vysokou/plnou kapacitu velmi rychle, netřeba roky sledovat, než se vůbec rozjede a pak jak pomaličku leze nahoru.

A otázka, na kterou mi rok a půl nebyl nikdo z Tesla nadšenců schopen odpovědět. Když měla Tesla půl milionu předobjednávek, jakto, že se v USA dala koupit prakticky ihned (s dodacím termínem v řádu pár týdnůmax.) ve chvíli, kdy celkový počet vyrobených kusů byl něco přes pouhých 200K? Vždyť v té době tam přece bylo ještě 300K majitelů, kteří už skoro 3 roky čekali ...
Avatar - .StenLi.
29. 3. 2020 10:42
Re: Ona to bola sranda od zaciatku :)
Pekne nezmyselny prispevok. Ak by si ovladal predajne cisla, nemohol by si ho napisat. V historii ludstva nedosiahlo ziadne ine auto (ICE ci EV) tolko predobjednavok ako Tesla Model 3, takze ICE autam sa moze len snivat o takom zaujme hned pri uvedeni, mnohi dokonca vytvarali zavazne platene objednavky este predtym ako auto videli. A co realne pradaje? Kazde jedno vyrobene auto je okamzite predane, o com sa zase VW vyrabajucom desatisice aut na sklady kde ich musi prerabat kvoli podvodnym emisiam a neskor ich tam nechat kvoli klesajucemu dopytu moze iba snivat. Naopak Tesla Model 3 decimuje US predaje etablovanych automobiliek BMW. MB a Audi na celej ciare a tie musia znizovat objem vyroby. Predaje TM3 urcuje jedine objem vyroby, nic ine, kedze dopyt nasobne prevysuje vyrobu. A ktore auto ma druhy najvyssi pocet predobjednavok v historii.. Tesla Cybertruck :)

To ze pre VW to je bokovka je len smutna realita, ich plan bol predavat viac kusov ID.3 ako z mnohych ich ICE modelov, avsak velke reci a zosmiesnovanie Tesly narazilo teraz na krutu realitu. Predaj ICE aut im klesa a z novo uvedenych EV pod roznymi znacakami predavaju 0.
Ked chcu za 10 rokov predat 22 milionov EV a maju tvorit 40% ich predajov tak nezmyselnejsie prirovananie ako bokovka neexistuje :)
Avatar - .StenLi.
29. 3. 2020 10:25
Re: To bylo chytrejch komentaru o Tesle
To by som netvrdil. Ja nemam RD ale mozem ho nabijat v praci kazdy den 8 hodin. Realita vsak je taka ze moj denny najazd zodpoveda celosvetovemu priemeru 50-60km a teda by som taku Konu, 3 SR+ a podobne zapajal na nabijacku v praci iba raz za tyzden s tym ze by som ho nikdy nezapajal v nakupnych centrach.

Aj na dopyt ludi s RD pozeras z nespravneho uhla. Ked spocitas celosvetovu produkciu EV a zapocitas aj ocakavany narast, bude stale trvat desatrocia kym pokryje iba dopyt ludi ktory maju moznost nabijat doma (RD alebo nabijacka v garazi bytovky) takze dopyt ludi po EV je ten najnezmyselnejsi argument anitEV lobby.
Avatar - .StenLi.
29. 3. 2020 09:48
Re: To bylo chytrejch komentaru o Tesle
Pisat komentare ktore s nicim nesuvisia, dokonala definicia trolla 😃

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku