Tesla by mohla v roce 2023 vyrábět Cybertruck, Roadster i Semi, doufá Musk
K neustálému posouvání začátku produkce nejspíš přispěly i problémy se zásobováním, které se netýkaly pouze čipů.
Automobilka Tesla představila elektrický pick-up Cybertruck již koncem roku 2019 a od té doby již několikrát posunula datum očekávaného zahájení výroby. Podle posledních zpráv se prý v prodeji neobjeví minimálně do roku 2022, což mělo být zaviněno i problémy s nedostatkem čipů. Elon Musk ale konečně nastínil, jak se věci mají.
Během konference s investory totiž Musk oznámil, že plná masová výroba modelu Cybertruck se očekává až v roce 2023. S trochou štěstí by se přitom v tom stejném roce mohly začít vyrábět i další dva velmi očekávané modely Tesla: druhá generace sporťáku Roadster, který by měl nabídnout velmi působivé výkony, a elektrický bateriový tahač Tesla Semi. Od jejich představení přitom utekla ještě delší doba.
Musk ovšem ve svém projevu k výrobě Cybertrucku dodal, že letošní rok byl pro Teslu opět poměrně komplikovaný. Problémy přitom nebyly jen s dodávkou čipů, ale obecně s celým zásobovacím řetězcem.
„Tento rok jsme měli neustálé problémy s dodávkami komponent. Byli jsme omezeni tolika výpadky v zásobovacím řetězci – nejen čipy. Velmi pravděpodobně uvidíme zahájení výroby Cybertrucku koncem příštího roku, velkovýroby ale nejspíš dosáhneme až v roce 2023. Doufáme, že v roce 2023 budeme vyrábět i Semi a nový Roadster, takže bychom měli do roku 2023 odstranit naše problémy se zásobováním - a já jsem optimistický, že se to povede.“
Musk přitom již během loňské konference v rámci Battery Day zmínil, že poptávka po novém Cybertrucku je ohromná a tou dobou se měly objednávky pohybovat okolo půl milionu vozidel. Musk přitom v té době odhadoval, že roční produkce by se mohla pohybovat okolo 250.000 až 300.000 kusů. A možná i víc.
Stále se ovšem řeší otázka, zda se Cybertruck dostane i mimo americký trh. Jedním problémem je poptávka po obřích pick-upech mimo USA – délka Cybertrucku by se totiž měla pohybovat okolo 6 metrů. Další otázkou je pak homologace, kterou by například v Evropě mohly zkomplikovat všudypřítomné ostré hrany karoserie.
Samotný Musk měl podle kolegů z Autoexpress v minulosti zmínit, že Cybertruck byl navržen především podle amerických specifikací, protože „pokud se pokusíte navrhnout auto tak, aby splňovalo všechny globální požadavky, pak vlastně nemůžete postavit Cybertruck. Je to nemožné.“ Je tak velmi pravděpodobné, že Cybertruck nakonec zůstane jen americkou záležitostí.