Iveco, FPT Industrial a Nikola Corporation představují elektrický tahač Tre
Prvním výsledkem spolupráce mezi Iveco, FPT Industrial a Nikola Corporation se stává proměna projektu elektrického tahače Nikola Tre ve skutečné vozidlo na základech modelu S-WAY značky Iveco.
Společnost Nikola Motor Company, která je součástí Nikola Corporation, odhalila svůj první projekt tahače pro dálkovou silniční dopravu s pohonem šesti elektromotory prostřednictvím vizualizací již v květnu roku 2016 a koncem stejného roku pak v Salt Lake City představila funkční prototyp modelu s označením One.
Zároveň s představením prototypu modelu One byl tehdy prostřednictvím vizualizací odhalen i model Two, který je určen pro krátké a střední trasy. Nikola Motor Company připravila oba tyto tahače primárně pro severoamerický trh a na podzim roku 2018 odhalila opět za pomocí vizualizací podobu modelu Tre určeného primárně pro evropský trh.
Nyní se Nikola Tre představuje již prostřednictvím makety ve velikosti skutečného vozidla a v podobě, v níž má skutečně zamířit k zákazníkům. Za vznikem této makety a pokračováním vývoje nyní již nestojí jen Nikola Motor Company, resp. Nikola Corporation, ale rovněž Iveco a FPT Industrial.
Nikola Tre podle současných plánů vznikne ve spolupráci výše zmíněných společností a jeho základem se stane podvozek s kabinou nákladního vozidla Iveco S-Way. První funkční prototyp se má veřejnosti představit během IAA v Hannoveru na podzim roku 2020 a první vozidla mají k zákazníkům zamířit již v roce 2021.
Podle původního projektu měl model Tre využívat palivové články, ale nejprve se máme dočkat provedení s modulárními bateriemi s celkovou kapacitou až 720 kWh, umožňující dojezd kolem 400 km. Vozidlo s palivovými články pak má k zákazníkům zamířit podle původního plánu v roce 2023.
Nikola Tre s modulárními bateriemi má ke svému pohonu využívat prozatím blíže nespecifikovaný elektrický pohonný systém se stabilním výkonem 480 kW a točivým momentem 1800 N.m. V tomto provedení má být k dispozici jako tahač návěsů s dvounápravovými nebo třínápravovými podvozky pro distribuci zboží na krátké vzdálenosti, resp. pro využití v městských a příměstských lokalitách.
Zdroj: Iveco