Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan 370Z a 370Z Roadster: Modernizace pro rok 2011

David Bureš
Diskuze (6)
Nissan 370Z byl pro modelový rok 2011 mírně upraven. V nabídce je nová výbava, lehce upraven byl i podvozek. Vzhled a šestiválec pod kapotou však zůstaly beze změn.

Lehká úprava vozu s nástupem nového modelového roku na trh je v automobilovém průmyslu běžnou praxí. Modelový rok 2011 znamená mírná vylepšení i pro Nissan 370Z, a to jak v provedení Coupé, tak Roadster.

Mírně modernizovaný sporťák se představil už na ženevském autosalonu, kde ho ale na stánku Nissanu zcela zastínil elektrický koncept Esflow.

Hlavní změnou letošní 370Z je upravený podvozek, který byl speciálně nastaven pro evropské silnice. Automobilka tvrdí, že je vůz nyní pohodlnější při jízdě na dálnici a lépe ovladatelný ve vyšších rychlostech. Díky lepší zvukové izolaci pro provedení Coupé by měla být jízda s ním rovněž tišší.

Příplatková sedmistupňová automatická převodovka dostala nový mód Snow. Ten reguluje otáčky v nízkých rychlostech, aby se vozu při rozjezdu neprotáčela kola. Převodovka v tomto módu také preferuje zařazení druhého rychlostního stupně při rozjíždění, což má zabránit ztrátě trakce na sněhu a ledu.

Novinkou letošní 370Z je i rozšířená výbava. Standardem se stává kontrola tlaku v pneumatikách, řidič je o ztrátě tlaku varován přes palubní počítač. Součástí příplatkové satelitní navigace Nissan Premium Connect je nově i zadní parkovací kamera.

Spolu s mírně modernizovaným 370Z je na trh uvedeno i provedení GT Edition s šedými pruhy na boku karoserie, které mají evokovat originální zetko ze sedmdesátých let.

Pruhy kontrastují jedním z trojice nabízených laků – černou metalízou, bílou perletí, či odstínem nazvaným Black Rose, který je speciálně určen pro tuto verzi. Specialitkou jsou i 19palcová kola z lehkých slitin v antracitové barvě.

Nissan 370Z se poprvé představil na podzim roku 2008, otevřená verze se ukázala o půl roku později. Obě provedení pohání vpředu uložená 3,7 V6 s variabilním časováním, která je sdílena s Infiniti G37. Nejvyšší výkon 244 kW je dosahován při 7000 min-1, omezovač zasahuje ještě o 500 otáček výš. Točivý moment vrcholí 366 Nm při 5200 min-1. Pro srovnání 350Z měl 225 kW při 6800 min-1 a 363 Nm při 4800 min-1.

Oproti předchozí generaci sportovních Nissanů je 370Z lehčí a kratší – rozvor se zkrátil o 10 cm na 2550 mm. Redukci hmotnosti mimo jiné pomohla kapota motoru, boční dveře a víko zavazadlového prostoru z hliníku.

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - pelikoš
4. 4. 2011 14:47
Re: zlepšení?
to asi jo,ale s mnohem,mnohem menší výbavou...
Avatar - CHerokee
4. 4. 2011 14:29
Re: zlepšení?
U nás na ostravsku jich opravdu moc nejezdí. Je to sympatické a pěkné auto... ale rošku drahé. Za plus minus stejné prachy je od Audi S3, TT, od BMW Z4 a od Mercedesu nové SLK....
Avatar - eLzyx
4. 4. 2011 13:49
Re: zlepšení?
na severu Čech je to ještě horší - neviděl jsem ani jedno.
Avatar - Enthusiastic.driver
4. 4. 2011 11:39
Re: zlepšení?
asi žiješ v lepší zeměpisné oblasti :-) Morava a Slezsko je zabitá...
Avatar - pelikoš
4. 4. 2011 10:56
Re: zlepšení?
jojo,stále velmi povedené.je vdět víc nežli jednou do roka ;-)