Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Almera Tino 2.2 dCi - Posilovna

Ondřej Šuch Ondřej Šuch 26. 7. 2004 • 05:57
33
Zobrazit náhledy (33)
Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino
Výkon nahoru cena dolů – tak vypadá aktuální pohled na řadu Almera Tino od Nissanu. Nejnovějším přírůstkem v motorizaci je turbodiesel 2.2 dCi s výkonem zvýšeným na 100 kW a souběžně probíhá pro zákazníka zajímavá slevová akce. Je tedy...

Vůz, který jsme testovali s motory 2.2 Dizážehovým 2.0 s automatickou bezstupňovou převodovkou CVT se již na domácím trhu dostatečně etabloval a stále jej můžeme řadit ke špičce pomyslného žebříčku „hodnota za peníze“. Variabilita interiéru, stále neokoukaný design

nissan testy mpv nissan testy mpv
či jisté chování při jízdě – to všechno tomuto minivanu zůstalo a tak jsme se tedy mohli plně věnovat motoru.

Ke standardní verzi, která se u tohoto vozu dodává s výkonem 84 kW, je přidán mezichladič stlačeného vzduchu, s nímž výkon vrcholí hodnotou rovných 100 kW (nejde o motor Renault 2,2 dCi, jak by se mohlo z názvu zdát). Maximální krouticí moment 304 Nm při 2000 otáčkách je také plně srovnatelný s konkurencí. Moderní turbodiesel s přímým vstřikováním common-rail kombinuje litinový blok s hliníkovou hlavou a jeho specifikem je integrace pomocných zařízení přímo do motoru – takto je umístěno například čerpadlo posilovače řízení.

Po nastartování je studený agregát přece jen slyšet o trochu více – brzy si ale „sedne“ a od té chvíle je připraven k téměř jakékoli zátěži. Výrobcem slibovaná akcelerace 0-100 km/h za 10,5 s je záhy potvrzena, je ovšem potřeba častěji řadit. V praxi je využitelný rozsah jen mezi cca 1900 a 3500 otáčkami, kdy motor neprotestuje ani neztrácí výkon. Nástup vrcholu točivého momentu zhruba při 2000 otáčkách není tak drastický jako například u agregátů TDI se systémem čerpadlo/tryska, jisté „nakopnutí“ ale posádka pocítí.

Pokud by šlo o samotné zrychlení, bylo by vše v nejlepším pořádku – řízení ale moc nezpříjemňuje řadicí páka s relativně dlouhými drahami řazení a poměrně gumovým chodem. Užuž vyslovené stížnosti ovšem Tino eliminuje alespoň přidaným šestým stupněm, díky němuž můžeme naplno využít úspornost turbodieselu na dálnici.

nissan testy mpv nissan testy mpv

Zatímco ve městě jsme dosáhli spotřeby lehce pod devět litrů, což odpovídá údaji výrobce, při mimoměstské jízdě se spotřeba pohybovala od pohádkových pěti litrů až po 7,5 l na 100 km stylem brzda/plyn. V dálničním provozu bylo ještě veseleji – i když jsme si hráli na tempomat a udržovali stálou rychlost 130 km/h, i s občasným předjížděním jsme spotřebovali jen 5,7 l/100 km, což je na takto silný motor extrémně příznivá hodnota. Výborné výsledky spotřeby jsou ovšem podmíněny stylem jízdy – common rail je prostě skvělý sluha s extrémní závislostí platu na výkonu.

Vyjma méně přesného řazení a vcelku pochopitelného hluku studeného motoru jsme u silnějšího turbodieselu v nabídce motorizací pro Almeru Tino objevili docela podstatná pozitiva: evidentní úspornost a pružnost motoru, v některých případech komfortnější hladinu hluku než u zážehových motorů (dálnice a 6. stupeň) a v neposlední řadě i pravděpodobně lepší prodejnost coby ojetého vozidla.

Témata
Nissan Almera Tino 2.2 dCi - Posilovna
Cena základní sestavy 669 200 Kč
Výbava základní sestavy ABS s dvoustupňovým posilovačem a EBD, přední kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, zadní kotoučové brzdy, posilovač řízení, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, automatická klimatizace, pylový filtr, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná okna předních i zadních dveří, výškově nastavitelný volant potažený kůží, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, tři dělená, sklopná a samostatně vyjímatelná zadní sedadla, posuvná krajní zadní sedadla, 15“ kola z lehkých slitin, přední mlhové světlomety, el. ovládavá vnější zpětná zrcátka, nárazníky a boční prahové spoilery v barvě vozu, radio s CD přehrávačem, ovládání radia na volantu, 6x repro Kč
Cena testované sestavy 681 200 Kč
Výbava testované sestavy metalický lak: (+12.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2184
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 304 / 2000 - 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 5.5 / 6.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 0
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1450 / 490
Rozměr pneu: 195/65 R15
Nissan Almera Tino 2.2 dCi - Posilovna
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4264
b) šířka (mm): 1758
c) výška (mm): 1608
d) rozvor (mm): 2535
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1510
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku