Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Almera Tino 2.2 Di - velký motor za malou cenu (10/2001)

8. 10. 2001 • 17:57
24
Zobrazit náhledy (24)
Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino Nissan Almera Tino
Nissan Almera Tino v kombinaci s přeplňovaným vznětovým motorem o objemu 2,2 l určitě vzbudí pozornost těch, kteří hledají vůz pro celou rodinu a chtěli by právě kompaktní MPV. Tenhle Nissan totiž pobere pětičlennou rodinu, spoust...

Nissan Almera Tino v kombinaci s přeplňovaným vznětovým motorem o objemu 2,2 l určitě vzbudí pozornost těch, kteří hledají vůz pro celou rodinu a chtěli by právě kompaktní MPV. Tenhle Nissan totiž pobere pětičlennou rodinu, spoustu zavazadel a ještě patří k nejlevnějším na trhu.

Renault Scénic se už musí cítit pěkně nesvůj. Na jeho místo se tlačí nejen konkurenti z Evropy, ale také z Japonska, a ti jsou obzvláště nebezpeční, protože se snaží prorazit zejména velice příznivou cenou. Drápky teď vystrčil zejména Nissan s vozem Almera Tino, který spojuje nízké pořizovací náklady (díky výrobě vozu ve Španělsku) s pohledným designem.

Tino vsadilo na poněkud baculaté tvary karoserie, které mu propůjčují roztomilý výraz, ne každému však bude "sedět" pohled z profilu, v němž poněkud kontrastuje krátký rozvor s poměrně značnou výškou karoserie. Maska chladiče je podobná té u almery a primery a dává tak jasně najevo příslušnost ke značce, záď se svítilnami zakomponovanými do sloupků působí naopak nenápadně.

Pokud jde o rozmanitost tvarů a křivek, vyřádili se však designéři v interiéru tina. Volant, jenž je dobře známý z almery a primery se dobře držel, reakce vozu na jeho pohyby odpovídaly standardu této třídy (což znamená že by mohly být rozhodně lepší), a byl tím nejstřízlivějším prvkem přístrojové desky. Malé kapličce před řidičem dominovalo obrovské "oko" rychloměru, shluk hmoty tmavého odstínu vpravo od ní pokračoval integrovanou audiosoupravu a odkládacími schránkami. To vše navíc sedělo v prohlubni světlého plastu tvořícího jádro přístrojové desky, na němž se uprostřed nacházely ovladače ventilace a topení. Po chvilce ježdění se však dá na tuto kompozici snadno přivyknout, zvláště když lze stále objevovat nové a nové odkládací prostory, zvláště se nám líbily kapsy ve dveřích se síťkami, které dobře drží i volně ložené papíry. Výtku však zaslouží poněkud horší ergonomie, některé ovladače totiž jsou trochu na "dlouhou ruku" a také jejich stříbrno-zlaté zbarvení není zrovna nejhezčí. Zato zde ale jen těžko budete hledat něco, co byste si mohli přikoupit, standardní výbava je totiž opravdu bohatá a zahrnuje vše od airbagů po klimatizaci, takže utrácet něco navíc jde tak jedině za metalízu.

Posaz za volantem nejspíš soutěží s Citroenem Picasso o co nejvyšší polohu, takže je z vozu dobrý výhled, dlouháni by ale ocenili možnost snížení polohy sedáku. Oni, i ti ostatní pak výraznější boční vedení opěradel. Sedadla jsou ale velmi pohodlná i pro zdolávání delších vzdáleností, a to platí i pro trojici těch zadních. Prostřední z nich lze navíc při cestování ve čtyřech sklopit a vytvořit tak odkládací stolek. Líbil se nám i zavazadlový prostor o slušném objemu 0,440 m3.

Testovanou Almeru Tino poháněl přeplňovaný vznětový motor o objemu 2,2 l se slušným výkonem 84 kW při 4000/min a s ještě lepším točivým momentem 235 N. m při 2000/min. Díky němu velmi intenzivně táhne již od 2000/min a dobře zabírá až do 4200/min. Špatná je však jeho odezva na sešlápnutí plynu do zmíněných 2000/min. V těchto otáčkách se chová, jako by šlo o nepřeplňovanou devatenáctistovku, detonuje a tváří se, jako byste ani na pedál nešlapali. Je proto třeba jej držet v otáčkách vyšších než 2000/min, aby nedocházelo k nebezpečným situacím, pokud si zvyknete na mohutný zátah ve vyšším spektru. Také řazení by mohlo být přesnější a dráhy řadicí páky kratší. Spotřeba se během testu pohybovala kolem sedmi litrů na 100 km což je rozumná hodnota.

Podvozek tina je naladěn komfortně, takže dobře eliminuje většinu nerovností silnic, v zatáčkách se ale výrazně naklání. V mezních situacích je nedotáčivý, jeho chování však představuje v této třídě dobrý standard. Lepší stabilitě vozu by však jistě prospěl delší rozvor, tyto automobily jsou však stavěny zejména na pohodlné cestování na delší vzdálenosti, a to Tino zvládá bez problémů, v případě potřeby jsou připraveny pomoci účinné brzdys příjemným nástupem.

Nissan Almera Tino 2.2 Di považujeme vzhledem k jeho nabídce pohodlí, prostoru a přeplňovanému vznětovému motoru s výborným zátahem od 2000 do 4100/min za příjemný rodinný vůz. Nelíbila se nám charakteristika pohonné jednotky do 2000/min, horší dosažitelnost některých ovladačů, nevalné boční vedení sedadel, které by vzhledem k náklonům karoserie v zatáčkách rozhodně neškodilo. Také řazení by mohlo být přesnější. Potěšilo nás naopak velké množství odkládacích prostor.

Témata
Cena základní sestavy 659 000 Kč
Výbava základní sestavy ABS s dvoustupňovým posilovačem a EBD, přední kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, zadní kotoučové brzdy, posilovač řízení, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, klimatizace, pylový filtr, aktivní opěrky hlavy předních sedadel, napínače předních bezpečnostních pásů, el. řízený imobilizér, dálkové ovl. centr. zamykání + Anti Hijack systém, elektricky ovládaná okna předních i zadních dveří, výškově nastavitelný volant, volant potažený kůží, ukazatel venkovní teploty, otáčkoměr, digitální hodiny, akustický signál rozsvícených světel, osvětlení interiéru s vnitřní logikou, čtecí lampičky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče dvěma směry, tři dělená sklopná a samostatně vyjímatelná zadní sedadla, posuvná zadní krajní sedadla, systém uchycení dětské sedačky ISOFIX, otevírání nádrže z místa řidiče, 8 držáků nápojů a lahví, schránka na sluneční brýle, zásuvky pod předními sedadly, schránky pod předními sedadly, schránky v podlaze před předními sedadly s vyjímatelnými košíky, odkládací kapsy na zadní straně předních sedadel, odkládací stolky na zadní straně předních sedadel, síť v zavazadlovém prostoru, střední odkládací panel, kola z lehkých slitin 15", tón skla s UV filtrem a omez. prostupem tepla (čelní a boční přední), přední a zadní brzdové světlo, třetí brzdové světlo, 3 rychl. předního stěrače s variabilním cyklovačem, stěrač zadního okna s cyklovačem, vyhřívání zadního okna, el. ovládaná vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, narázníky v barvě vozu, boční prahové spoilery, radio s CD přehrávačem, ovladač radia na volantu, 6 vestavěných reproduktorů, anténa Kč
Cena testované sestavy 674 000 Kč
Výbava testované sestavy metalíza (+ 15.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2184
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 2000 - 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.3 / 5.3 / 6.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 460
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1480 / 460
Rozměr pneu: 195/65 R15
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4264
b) šířka (mm): 1758
c) výška (mm): 1608
d) rozvor (mm): 2535
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1510
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku