Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan GT-R 2018: Hybridní třílitr by mohl mít 700 koní

Michal Fokt
Diskuze (11)
Japonský supersport bude svou techniku částečně sdílet s Le Mans prototypem GT-R LM Nismo, což znamená, že elektromotoru bude dělat společnost dvakrát přeplňovaný V6 3,0 l.

Čas od času vypluje informace, týkající se druhé generace japonského supersportu Nissan GT-R a tohle je přesně ta chvíle. Zkraje měsíce se objevily zprávy, že chystaný vůz využije techniku ze speciálu GT-R LM Nismo pro Le Mans, jmenovitě tedy jeho dvěma turby přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru.

Tyto zprávy se nyní, jistě nikoli náhodou s blížícím se termínem slavné čtyřiadvacetihodinovky, potvrzují a na povrch vyplouvají další detaily a to i přesto, že nás od představení sériového modelu dělí ještě zhruba dva roky. Proslýchá se, že motor pro GT-R bude prakticky identický se zmíněným V6 3.0 a to zřejmě včetně turbodmychadel, protože by měl být zachován i výkon šestiválce. To znamená, že si GT-R i přes downsizing mezigeneračně mírně polepší, odhaduje se totiž, že má 560-590 koní.

A nejen to, bonusem navíc bude pochopitelně síla elektromotoru hybridního systému. I ten by měl být (z důvodu úspor nákladů i dopadu na image) převzatý z GT-R LM Nismo, avšak v tomto případě již bude o poznání slabší a naladěný zejména na úsporu paliva, což se promítne na celkovém výkonu agregátu. Zatímco speciál pro Le Mans má zhruba 1250 koní, sériové GT-R se bude pohybovat kolem 700 k (515 kW) a to při zhruba stejné, dost možná dokonce menší hmotnosti vozu. S ohledem na to, co dokázalo současné GT-R, by se v Itálii a Německu někomu možná mohla začít podlamovat kolena...

Už delší dobu se ví, že GT-R zůstane u koncepce s motorem (motory) vpředu a pohonem všech kol a má se za to, že jeho design bude spíše evoluční než revoluční, přičemž inspiraci bude čerpat ze studie Concept 2020 Vision GT.

Michal Fokt
Diskuze (11)
Avatar - pelikoš
28. 5. 2015 15:21
Re: Tešíme se
to víš autoplesk a jeho plebs
Avatar - Sysoj Psojič
28. 5. 2015 12:26
Tešíme se
Já bych do něho šel, pokud už nebudu starý prkenný tlusťoch v RS6ce >:D
Rozhodně lepší ho mít, než číst některé srance tady :-!
28. 5. 2015 12:06
Re: gtr
Proc proste nenapises, ze se ti nelibi zvuk sestivalcu? Podle me je zase famozni. Oznacebi tragicky si Nissan nezaslouzi.
27. 5. 2015 21:32
Re: no jak vidno
jo to jsem napsal spatne, radem jsem myslel auta 2-3x drazsi, pac GTR se pohybuje pod 100k euro (v CR zacina na 2.6 milionu korun), tedy auta okolo 100-200-300 tisic euro
27. 5. 2015 21:08
Re: no jak vidno
ja GTR obdivuju a to auto se me v soucasne generaci desne libi (i jsem si ho vymodeloval), ale jeho prodeje proste evropske konkurenty nijak zvlast neohrozili

[odkaz]