Nissan GT-R 2018: Hybridní třílitr by mohl mít 700 koní
Čas od času vypluje informace, týkající se druhé generace japonského supersportu Nissan GT-R a tohle je přesně ta chvíle. Zkraje měsíce se objevily zprávy, že chystaný vůz využije techniku ze speciálu GT-R LM Nismo pro Le Mans, jmenovitě tedy jeho dvěma turby přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru.
Tyto zprávy se nyní, jistě nikoli náhodou s blížícím se termínem slavné čtyřiadvacetihodinovky, potvrzují a na povrch vyplouvají další detaily a to i přesto, že nás od představení sériového modelu dělí ještě zhruba dva roky. Proslýchá se, že motor pro GT-R bude prakticky identický se zmíněným V6 3.0 a to zřejmě včetně turbodmychadel, protože by měl být zachován i výkon šestiválce. To znamená, že si GT-R i přes downsizing mezigeneračně mírně polepší, odhaduje se totiž, že má 560-590 koní.
A nejen to, bonusem navíc bude pochopitelně síla elektromotoru hybridního systému. I ten by měl být (z důvodu úspor nákladů i dopadu na image) převzatý z GT-R LM Nismo, avšak v tomto případě již bude o poznání slabší a naladěný zejména na úsporu paliva, což se promítne na celkovém výkonu agregátu. Zatímco speciál pro Le Mans má zhruba 1250 koní, sériové GT-R se bude pohybovat kolem 700 k (515 kW) a to při zhruba stejné, dost možná dokonce menší hmotnosti vozu. S ohledem na to, co dokázalo současné GT-R, by se v Itálii a Německu někomu možná mohla začít podlamovat kolena...
Už delší dobu se ví, že GT-R zůstane u koncepce s motorem (motory) vpředu a pohonem všech kol a má se za to, že jeho design bude spíše evoluční než revoluční, přičemž inspiraci bude čerpat ze studie Concept 2020 Vision GT.