Nissan GT-R R36 bude mít pohonnou jednotku ze speciálu pro Le Mans
Japonská automobilka nasadí své speciály GT-R LM Nismo s motory vpředu až do slavné čtyřiadvacetihodinovky a nikoli do celého světového šampionátu, jak původně předpokládala. Takže se těšme na polovinu června! Vývoj je delší a s unikátní konstrukcí chce konkurovat Porsche, Audi a Toyotě, nehodlá být jen do počtu. A co silniční GT-R? Nástupce současné Godzilly R35 z nich dostane přímo odvozenou techniku. Práce na obou projektech totiž probíhaly souběžně.
Ben Bowlby, který měl na starosti už DeltaWing a přípravám závodní novinky rovněž velel, potvrdil v rozhovoru pro Top Gear, že přímovstřikový třílitrový vidlicový šestiválec se dvěma turby se stane základem sériového vozu. Šuškalo se o celém hybridním systému, ani ten pochopitelně není vyloučen, ba právě naopak. Bowlby však jasně řekl, že spalování směsi, sání a obě turbodmychadla jde použít v autě pro běžné silnice prakticky bez úprav... Vždyť motor točí běžných 6500 otáček.
Výkon zážehové jednotky zhruba 410-432 kW zůstane zachován, ale auto bude úspornější... Alespoň na papíře. Celý systém má až 932 kW, ale u něj se počítá s redukcí výkonu už jen kvůli spolehlivosti a právě konzumaci paliva, která má být podle Bowlbyho třetinová. Současná generace se u své jednotky objemu 3,8 l dostala díky neustálé cizelaci na 401 kW.
Nového GT-R se dočkáme pravděpodobně na autosalonu v Tokiu koncem roku 2017, takže si jej budeme moci koupit v následující sezóně. Radikální tvary převezmou linky z konceptu 2020 Vision GT. Pokud se Nissanu podaří uspět i ve vytrvalostních závodech, bude to skvělá reklama. Název GT-R LM Nismo pro své radikální prototypy třídy LPM1 s motory vpředu a pohonem předních kol zvolila automobilka s vycházejícím sluncem ve znaku pochopitelně hlavně z marketingových důvodů... Příští generace japonského supersportu ovšem bude čtyřkolkou, stejně jako ta aktuální.