Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan GT-R možná skončí bez nástupce

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (93)
Nejostřejší Nissan současnosti se díky svým prodejním výsledkům pravděpodobně nedočká přímého nástupce.

Podle informací které získal americký Inside Line od zdroje blízkého projektu GT-R údajně Carlos Ghosn ještě nedal zelenou vývoji a výrobě nové generace tohoto ostrého kupé značky Nissan.

Nissan GT-R (R35) přitahoval pozornost dlouho před svou premiérou. Ta se odehrála v roce 2007, kdy se kupé s přeplňovaným šestiválcem a pohonem všech kol představilo v Tokiu. Od té doby jej Nissan průběžnými modernizacemi udržuje v té nejlepší kondici a prozatím nejnovější verzí je letošní GT-R Track Pack.

Pozornost médií a nadšené jásaní fanoušku všude, kde se GT-R objeví, jsou i pro manažery Nissanu určitě příjemné, ale mnohem důležitější jsou prodejní čísla a zisk. Právě v těchto disciplínách jinak všemi opěvované kupé příliš dobře neprospívá.

Podle informací Inside Line se od zahájení prodeje GT-R na severoamerickém trhu prodalo do dnešních dnů pouze 5.914 vozů a v letošním roce se pro tento model rozhodlo jen 583 rychlosti chtivých Američanů. Tato čísla mohou stát u konce GT-R.

Současný Nissan GT-R (R35) údajně Carlos Ghosn schválil, protože měl být i přes malý objem výroby ziskovým, ale to není. Nad budoucností nástupce tedy visí velký otazník. Očekávalo se totiž, že nová generace s interním označením R36 bude představena již v příštím roce jako modelový rok 2014. Na jejím vývoji se ale ještě ani nezačalo pracovat a aktuální R35 se tak nejspíš dočká důkladnějšího faceliftu.

V současnosti se ohledně nového GT-R objevují spekulace podle kterých dostane hybridní pohonný systém a představí se jako modelový rok 2018. Jak bude realita ohledně modelu, který Nissanu především vylepšuje image ukáže teprve čas.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (93)
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: A sakra,téma GT-R,tak
mariachi - nezazlívám ti to, ale nemáš moc velké znalosti, co se týče japonských aut. To totiž málokdo, většina zdejších vidí BMW, Audi, Mercedes, atp, a svět pro něj končí.
Promiň, ale Lotus, BMW (ten nemá ani supersport a poslední jeho pokusy jsou zoufalé), Chevrolet NEMAJÍ o nic menší či větší image jako Nissan. Pokud se chceš bavit o image napiš Lamborgini, Bugatti, Morgan, Ferrari ;-) To je image.
Nissan je výrobcem takových aut již drahnou dobu let, je i pravidelným účastníkem nejrůznějších motoristických soutěží, kde si vede hodně slušně (370 Z v JPN, GT-R vítěž GT1 v roce 2011), jenže pro většinu zdejších lidí končí svět v Evropě, zkrátka neví, nezná Fakt je, že Japonci na tom budou možná podobně, ty nějaký mainstrem možná taky nezajímá.

Skyline je výstřel do tmy? Beru to od tebe jako ne moc dobrý vtip, na jpn fórech by se ti vysmáli :-)
U GT-R není žádná návaznost na Nissan? Kde jsi na to proboha přišel?
Proč by si Godzilla brala něco z R8, když má nejvychytanější systém 4x4, brilantní převodovku a smete z povrchu vše včetně Porsche i tebou zmiňované R8? Přečti si něco o systému ATTESA a o historii Datsun/Nissan, pak nebudeš psát tak nepřesně....

btw : 911 je moc fajn auto, ale pokud bych ho měl, bez mrknutí oka ho vyměním za Nissan 240Z, což je mnohem zajímavější investice a mnohem líp vypadá. Ono taky sehnat kultovní 240Z je 100 x těžší než 911 :-(
2. 8. 2012 13:11
Re: A sakra,téma GT-R,tak
S velkými prodeji možná nepočítali, ale s takovými, jaké jsou, asi taky ne.
Nízká cena jde ruku v ruce s nízkým image. Já taky před výkony GTR smekám i vlasy, ale Nissan není Porsche, není BMW, není Ferrari, není ani Lotus a ani Corvette nebo Viper. U GTR není žádná návaznost na produkci Nissanu - dělaj Micru, kaškaje, nějaké teréňáky a pak 370Z jako solitér a najednou BUM - GTR, taková bestie! Nissan není typickým výrobcem podobných aut, je to jakoby teď svůj supersport uvedla Škoda, to by jí nevěřila ani ta příslovečná uklízečka - a to přesto, že technika R8 je k dispozici... (ano, vím, že GTR pokračuje ve stopách Skyline GTR, ale to byl taky jen výstřel do tmy)
Proto jsem psal někde vejš, že možná mohli GTR uvést jako Infiniti GTR a Nissana prodávat jako civilnější verzi - podobně jako dvojice Gallardo/R8.
Moje srdcovka je 911 ;-)
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: A sakra,téma GT-R,tak
mariachi - souhlas s tebou, nicméně si myslím, že s nějakými velkými prodeji nepočítali a že dali nízkou cenovku je jejich problém, pokud by stálo o 150- 200 000 Kč víc, prodaly by se možná v podobném počtu, ale to je pouze teoretizování.
Já mám ke GT-R velký respekt, navíc je Nissan moje největší srdcovka ;-)
1. 8. 2012 22:05
Re: A sakra,téma GT-R,tak
Jasně, vidím :-)
Třeba u nás, v malém severomoravském Detroitu, potkávám GTR (různá GTR) podstatně častěji, než Porsche například.
Ale pokud šéf Nissanu říká, že prodeje jsou slabé, tak asi ví, o čem mluví = Evropa to nevytrhne.
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: A sakra,téma GT-R,tak
mariachi - nahoře se dočteš POUZE prodeje v části USA, toť vše a že bych u nás o GT-R nezakopl rozhodně nemohu napsat, ba naopak.....