Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan i Mitsubishi použijí techniku Renaultu. Pro nástupce Micry či nové ASX

David Bureš
Diskuze (13)

Značky aliance Renault-Nissan-Mitsubishi budou úzce spolupracovat. Již v následujících letech uvidíme první plody její nové strategie.

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi si prošla horším obdobím, kdy se vedení značek rozhádalo, důsledkem čehož bylo zatčení Carlose Ghosna a jeho odchod z funkcí. Neshody však byly hozeny za hlavu a aliance vzhlíží vstříc k budoucnosti. Ta bude ve znamení užší kooperace mezi značkami.

Členové aliance nově pracují podle metody "chytré diferenciace". Ta počítá s rozsáhlým sdílením dílů, ať už platforem nebo pohonných jednotek, při jasném rozlišení vozů té které značky. Každý ze členů navíc dostal na starosti určitý segment, v němž bude mít na starosti i vývoj pro ostatní značky.

Výsledkem tohoto řešení má být fakt, že do roku 2026 bude 80 % všech modelů aliance využívat společné platformy. Půjde o více než 70 modelů se sdílenou technikou, zatímco dnes je to 60 % modelů aliance. Alianci to umožní ušetřit na vývoji, respektive se bude moci více zaměřit na potřeby svých zákazníků a své silné vlastnosti.

V následujících letech přitom dorazí do Evropy hned dva modely navržené už podle této strategie. Prvním je nové Mitsubishi ASX, druhým pak nástupce Nissanu Micra.

Konkrétně nová generace Mitsubishi ASX bude představena na jaře 2023. Půjde o typické kompaktní SUV, které na rozdíl od předchůdce dorazí jakožto hybrid a plug-in hybrid. Technický základ přitom poskytne platforma CMF-B známá třeba z Renaultu Captur.

Právě s Capturem by nové ASX mohlo mít hodně blízko. Renault se navíc postará o výrobu tohoto nového modelu.

Renault se rovněž postará o výrobu a vývoj nástupce Nissanu Micra. Japonská značka již potvrdila, že na jeho místo dorazí "kompaktní" elektromobil, který poprvé ukázala na prvním videu. Půjde o hatchback s netradičním stylem, s výraznými kulatými světlomety ve stylu Nissanu Juke.

V tomto případě nástupce Micry využije nově vyvíjenou platformu CMF-BEV určenou pro malé elektromobily. Vůz ji bude mimo jiné sdílet s Renaultem 5 chystaným pro rok 2024. vyrábět se navíc bude po jeho boku, v centru elektromobilů na severu Francie.

Právě elektromobilita má hrát v budoucnosti aliance klíčovou roli. Do roku 2035 značky aliance představí hned 30 elektrovozů využívající některou z pěti platforem. CMF-AEV je určena pro ty nejlevnější vozy, využívá ji třeba jednoduchá Dacia Spring. KEI-EV je určená pro japonské kei cary s elektrickým pohonem, zatímco CMF-BEV pro vozy malých segmentů. CMF-EV pak má být flexibilní architektura pro větší vozy. Do roku 2030 aliance představí přes 15 modelů s touto architekturou, první vlaštovkami jsou Nissan Ariya a Renault Mégane E-Tech Electric.

Aliance přitom počítá s tím, že díky rozsáhlému sdílení techniky se povede snížit cenu techniky pro elektrovozy. Do roku 2026 tak má klesnout cena baterií o 50 % a do roku 2028 dokonce o 65 %. Právě do roku 2028 aliance počítá i s nasazením akumulátorů s pevným elektrolytem (solid-state). Vyvíjí je Nissan, který má s elektrovozy bohaté zkušenosti, vždyť Leaf byl první globálně nabízený elektromobil světa.

David Bureš
Diskuze (13)

Doporučujeme

30. 1. 2022 16:23
Re: Re: ... A to je cesta do pekel ...
Zhodnotil jsi to bohužel naprosto přesně - to auto je prostě škaredé... :-( :no:
29. 1. 2022 11:47
Re: ASX
Spaľováky bez hybridu nebudú. Toto je stále súčasť riadeného konca Mitsubishi v Európe. Nebyť jedného silného importéra, ktorý roky budoval predajnú sieť tejto značky (v portfóliu má aj množstvo iných) a jeho hroziacej žaloby za ušlý zisk, tak už tu neuvidíme ani tieto prezlečené Renaulty. Takže tu nejde o to, aby nejak zachraňovali predaje Mitsubishi, ale skôr, aby showroomy neostali úplne prázdne a popri servise vedeli aspoň niečo ponúknuť. Je to divné a choré, ale to aj celý Nissan, ktorý Mitsubishi pochoval. Na jednej strane im nedovolia tu predávať nový Outlander, na druhej nie sú schopní ani rok po premiére poriadne predávať Qashqai a už vôbec nie nový X-Trail. Po tom všetkom aj čo bolo s Ghosnom mi nebude vôbec ľúto, keď to Nissan v Európe zabalí.
Avatar - 3_diamanty
29. 1. 2022 11:31
Re: Re: ... A to je cesta do pekel ...
Clio je to technikou a podvozkom... dizajnom je to ale voci cliu uplne iny level... bohuzial nizsi level... ved sam to vidis ze preto aj clio kazdy kupuje... ale uz o skaredu micru-clio nie je zaujem
Avatar - 3_diamanty
29. 1. 2022 11:28
ASX
Niekde sa spominaju aj klasicke spalovaky nielen hybrid a plugin hybrid... tak uvidime.... ale bola by to podla mna skoda keby dopadol ako hrv a ponukol uz len hybrid .... dopadol by rovnako... zdrazel by o tisicky eur a razom aj tu by z vcelku dostupneho jednoducheho auta sa stala draha zalezitost len pre vyvolenych .. ved si len zoberme ten narast ceny noveho hybridneho hrv voci predoslemu cistemu spalovaku... to su tisicky eur... ale aspon ze dizajn bude svojsky a la mitsu ... to by mu mohlo pomoct... nikto si ASX s nicim opat nepomyli ... ani s chlebodarcom capturom... drzim palce... uz nech je tu jar 2023.... mitsu :yes:
28. 1. 2022 22:27
Sdílení - A to je cesta do nebes
Podívej se kolik automobilek sdílí platformy u VW? A navíc k tomu ještě přibyl Ford.

Tak proč podle Tebe nemají sdílet ostatní?