Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Leaf: Věk elektromobilů začíná

Diskuze (340)
Nissan v neděli v Japonsku odhalil svůj první sériově vyráběný elektromobil. Na rozdíl od dosavadních produktů na tomto poli nabízí parametry vhodné pro běžný provoz se zázemím velké automobilky a příslibem přijatelné ceny.

Nissan Leaf je na pohled běžný pětidveřový hatchback s vyšší stavbou karoserie. Uvnitř 4450 mm dlouhé, 1770 mm široké a 1550 mm vysoké karoserie se ale kromě místa pro pět cestujících nacházejí lithiové baterie umístěné pod podlahou. Pod kapotou nalezneme elektromotor na střídavý proud, které dává nejvyšší výkon 80 kW a maximum jeho točivého momentu je 280 Nm. Základní parametry motoru jsou tak srovnatelné s moderními dieselovým šestnáctistovkami, nejvyšší rychlost Leafu přesáhne 140 km/h.

Baterie s kapacitou 24 kWh jsou schopny dodat nejvýše 90 kW. Rezerva vůči motoru zajišťuje rychlou odezvu a okamžitý nástup výkonu. Dojezd podle americké normy US LA4 přesahuje 160 km. Tato hodnota není zdaleka srovnatelná s konvenčními auty se spalovacím motorem (byť se může v závislosti na stylu jízdy výrazně měnit), podle průzkumu mezi zákazníky ale 70 % řidičů za jeden den nenajede více.

S rychlou 50kW nabíječkou trvá dobití baterií z 0 na 80 % jejich kapacity necelých 30 minut, plné nabití standardní nabíječkou s 200V adaptérem trvá zhruba osm hodin, v praxi tedy přes noc. Pro případ, že zásoba elektrické energie nestačí pro dojetí do cíle, má Leaf systém EV-IT. Ten nepřetržitě monitoruje stav baterie a umístění vozidla. Na displeji zobrazuje aktuální dojezd, tento údaj se také zobrazuje na mapě a systém ukazuje, zda auto má dostatečně nabité baterie, aby mohlo dojet do cíle. Dále je možné trasu dynamicky upravit tak, aby bylo možné cestou nabít baterie v dobíjecí stanici.

Leaf se začne prodávat na počátku příštího roku, nejprve v Japonsku a následně v USA, cena zatím zveřejněna nebyla, má být ale na úrovni luxusních verzí běžných aut nižší střední třídy. Výroba bude probíhat v japonské továrně Oppama, připravuje se využití výrobních kapacit také v americké Smyrně. Baterie se vyrábí v Japonsku, v plánu jsou investice do výrobních zařízení v USA, Velké Británii a Portugalsku.

Produkční verze elektromobilu od Nissanu je prvním takovým modelem skupiny Renault-Nissan, která se chce stát světovým leaderem v oblasti bezemisních automobilů a připravuje několik dalších elektromobilů.

Diskuze (340)
15. 8. 2009 23:22
Re: Další údaje zde...
Musím poopravit tu cenu baterií, není to 100 tisíc Kč, ale zhruba 10 tisíc dolarů a to je ještě podstatně víc. I když i to asi bude trochu dotovaná cena - baterie do jednoho elektroskůtru stojí kolem 70 tisíc a ty nemají ani zdaleka takovou kapacitu.. K dojezdu - výrobce uvádí hodnotu 160 km pro naprosto ideální podmínky, ve městě dojezd klesá na nějakých 130 a míň.
6. 8. 2009 12:46
Re: Woooow!
Ach bože, prečo si dal dušu do barana...
6. 8. 2009 09:46
Re: Woooow!
Něco jsem studoval na střední škole a něco zase na vysoké. Chápu, že tys to (za osm stupňů základky a čtyři střední) stihnout nemohl. :-!
S pětsetsedm jste si to tady začali vy, když ste měli obrovskou potřebu zakládat jeho klub apod. To, že jste tím projevili především vaši omezenost, to už je váš problém. Jeho teoretické znalosti jsou na vyšší úrovni než ty tvoje, ty se to zase snažíš dohánět tou praxí. Plus / minus - dobře si pokecáte. :-!
6. 8. 2009 07:03
Re: Woooow!
V tomto príspevku sa tvoja "duševná nadradenosť" naplno prejavila... Oháňaš sa Matelkom, a pritom preberáš jeho spôsob vyjadrovania... Vskutku impozantné... :-!
A keby som napísal, že nerozumieš fyzike, určite by si z nej mal minimálne doktorát, že, Hurvínku...? A na konštrukciu vozidiel si tiež odborník...?
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2009 00:28
Re: Woooow!
Tak "...několik zkoušek z různých typů matematik"? ;-)
PS: Na mne jako na BLONDýnu to tedy "zafungovalo" :-)