Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan možná přehodnotí své působení v Le Mans

Michal Fokt
Diskuze (9)
Letošní účinkování Nissanu v nejvyšší kategorii Le Mans skončilo fiaskem a vedení se teď zamýšlí nad tím, jestli stávající koncept zachovat nebo radikálně změnit.

Určitě jsem nebyl sám, komu letošní počin Nissanu pro 24 hodin Le Mans ve třídě LMP1 vyrazil dech - GT-R LM Nismo s netradičními tvary i koncepcí s motorem vpředu a pohonem předních(!) kol, to se hned tak nevidí. Buď s tím mohl udělat díru do světa motorsportu, díky volnějším regulím, co se přední části závodního auta týče, nebo to mohl být pořádný průšvih. Stalo se bohužel to druhé.

"Naším cílem bylo být odlišní a konkurenceschopní, byli jsme ale jen odlišní", zhodnotil účinkování speciálu šéf automobilky Carlos Ghosn a podle jeho slov je třeba znovu zvážit strategii. V zásadě jsou dvě možnosti a ani jedna z nich není zachování stávající podoby závoďáku. Je veřejným tajemstvím, že GT-R LM Nismo byl předokolkou proto, že se nestihl připravit pohon všech kol. Už to je výrazným handicapem, jenž se podepsal na výkonnosti auta, je ovšem otázkou, o kolik by to bylo lepší se čtyřkolkou.

Jednou možností tedy je GT-R LM Nismo AWD, může se ale klidně stát, že Nissan sklopí uši a bude raději "stejný, ale konkurenceschopný" a připraví LMP1 speciál ve stylu, jaký funguje u konkurence. Ať už ale bude rozhodnutí jakékoli, jisté je, že obojí je termínově poněkud napjaté a kdovíjaký výkon se tedy od narychlo postaveného auta čekat nedá ani v roce 2016...

Michal Fokt
Diskuze (9)
Avatar - Petrolhead_CZ
21. 7. 2015 20:42
Re: wrc + dakar
Být Nissanem, tak se z motorsportu zdekuju úplně. Jediný program, který se jim povedl, je jejich GT Academy.
Avatar - Petrolhead_CZ
21. 7. 2015 20:41
palec dolů pro japončíky
Nissan a jejich experimenty…letošní LMP1 vůz je snad největší propadák v dějinách vytrvalostních závodů a Le Mans, totální vyhoření, amatérská konstrukční, strategická, koncepční a technologická práce. Už po pár hodinách byli všem k smíchu a každý průjezd kolem hlavní tribuny byl odměněn hlasitým bučením a posměchem. Dostávali po většinu času kotel i od nejlepších vozů GTE Pro.
Avatar - lamal
21. 7. 2015 20:26
p hrab
posrali to, teraz znesu nasledky, tak to chodi :no:
Avatar - 3_diamanty
21. 7. 2015 16:15
Re: wrc + dakar
a mozno by na wrc bola najvhodnejsia nova micra :-) ... ktora este len pride a ktora bude vychadzat z dynamickeho konceptu sway

na dakare by mohol byt skor upraveny juke ;-) ... a vlastne .... ten uz aj nejazdil nahodou? nejaka juke bugina odvodena zo seriovky uz na dakare tusim aj bola... alebo? .... treba omrknut
Avatar - kosmonaut
21. 7. 2015 13:36
Re: wrc + dakar
>:D