Nissan možná přehodnotí své působení v Le Mans
Určitě jsem nebyl sám, komu letošní počin Nissanu pro 24 hodin Le Mans ve třídě LMP1 vyrazil dech - GT-R LM Nismo s netradičními tvary i koncepcí s motorem vpředu a pohonem předních(!) kol, to se hned tak nevidí. Buď s tím mohl udělat díru do světa motorsportu, díky volnějším regulím, co se přední části závodního auta týče, nebo to mohl být pořádný průšvih. Stalo se bohužel to druhé.
"Naším cílem bylo být odlišní a konkurenceschopní, byli jsme ale jen odlišní", zhodnotil účinkování speciálu šéf automobilky Carlos Ghosn a podle jeho slov je třeba znovu zvážit strategii. V zásadě jsou dvě možnosti a ani jedna z nich není zachování stávající podoby závoďáku. Je veřejným tajemstvím, že GT-R LM Nismo byl předokolkou proto, že se nestihl připravit pohon všech kol. Už to je výrazným handicapem, jenž se podepsal na výkonnosti auta, je ovšem otázkou, o kolik by to bylo lepší se čtyřkolkou.
Jednou možností tedy je GT-R LM Nismo AWD, může se ale klidně stát, že Nissan sklopí uši a bude raději "stejný, ale konkurenceschopný" a připraví LMP1 speciál ve stylu, jaký funguje u konkurence. Ať už ale bude rozhodnutí jakékoli, jisté je, že obojí je termínově poněkud napjaté a kdovíjaký výkon se tedy od narychlo postaveného auta čekat nedá ani v roce 2016...