Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Murano CrossCabriolet: Japonská avantgarda

18. 11. 2010 • 11:10
43
32
Zobrazit náhledy (43)
Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano Nissan Murano
Vypadá neskutečně, ale je to realita! Nissan zbořil jedno z posledních tabu a hodlá zákazníkům nabízet kabriolet na bázi velkého SUV.

Nissan nechybí odvaha a chuť experimentovat. Dalším důkazem je Murano CrossCabriolet.

Když Nissan v roce 2002 přišel s prvním Muranem, byl tento crossover nekonvenčním zpestřením nabídky. Jenže japonská automobilka se rozhodla vsadit na tento koncept, uvedla na trh menší Qashqai, v jehož prospěch se vzdala působení v konvenční nižší střední třídě, a letos přináší další novinky.

Jarní premiérou byl crossover Juke, který kombinuje rysy malých SUV a kupé 370 Z. Nyní na podzim přichází další šok: Murano CrossCabriolet – kombinace Murana a 370 Z Roadster.

Novinka vytváří unikátní kombinaci rysů. Jedná se o klasický kabriolet s plátěnou střechou, má karoserii s vyšší stavbou SUV a přitom všem nabízí čtyřmístný interiér. Podobnou kombinaci bychom v současnosti i dohledné minulosti hledali jen těžko. I takový Land Rover Freelander nebo Suzuki Vitara totiž byly polokabriolety s pevnou částí karoserie kolem předních sedadel.

Kombinací karoserií SUV a kabriolet se Nissan snaží odbourat typická negativa kabrioletů: malý prostor na zadních sedadlech, malý zavazadlový prostor a omezená využitelnost. Vyšší stavba karoserie by měla přinést zlepšení v těchto oblastech.

Karoserie je pouze dvoudveřová, přední dveře jsou prodlouženy o 10 cm. Absenci B sloupků kompenzují výztuhy v podlaze. Střecha je plátěná s průhlednou střední částí, ovládá ji plně automatický mechanismus.

Objem zavazadlového prostoru se staženou střechou je 215 litrů, s nataženou střechou pojme 348 litrů zavazadel. I přes rozsáhlé změny na karoserii se součinitel aerodynamického odporu příliš nevzdálil výchozímu Muranu – zvýšil se z 0,37 na 0,39.

Technika je kompletně převzata z amerického Murana. To znamená pohon všech kol, bezestupňovou převodovku Xtronic CVT a motor 3,5 V6. Ten pro CrossCabriolet nepatrně posílil na 195 kW a 336 Nm (+4 kW, +6 Nm).

Do prodeje jde Murano CrossCabriolet začátkem roku 2011, zatím se bude prodávat jen v USA. Cena na tamním trhu je 46.390 dolarů, standardní výbava bude odpovídat nejvyššímu stupni u pětidveřového Murana. Jedním z mála příplatků bude kvalitnější kožené čalounění a hnědé plátno střechy místo standardního černého.

Témata
19. 11. 2010 22:07
Re: Posun
Akurát sa nikdy neposúvajú tam, kam by mali...
19. 11. 2010 17:14
Re: Murano CC
X6 je prostě kontroverzní, někomu se líbí, já ji zas považuji za paskvil, 100 lidí 100 chutí ... ;-)
Avatar - Glaukos
19. 11. 2010 08:50
Re: Dizajnéri od Ssang Yongu?
Nissanu úspěch neodpírám, vlastně mu andím, ale Yeti má v Británii problém s dodávkami vozů, proto tak malé číslo
Avatar - Glaukos
19. 11. 2010 08:47
Re: Murano CC
mě se X6 moc líbí
Re: Posun
Učit bychom se měli především my. Každá stávka je svým způsobem důležitá.
Vytváří přirozený tlak na politiky.
V naší zemi bychom museli stávkovat každý týden,aby respektovali min. přání voličů, nikoliv svá.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku