Nissan Pivo 3: Třetí pivo
Název, který Čechům evokuje chutný pěnivý mok, s ním ale nemá nic společného. Pivo s pořadovým číslem 3 už není bublina, tvary se dosti přiostřily. Elektromotory jsou ale stále uloženy v kolech, podrobnější technické údaje si však Nissan nechal pro sebe. Autíčko je mrštné, poloměr otáčení činí pouhé 2 m, takže vzhůru do přeplněných městských ulic!
Špičková obratnost je dána vozu do vínku díky tomu, že se nenatáčí pouze přední, ale i zadní kola. To už tu bylo, dvojka mohla zaparkovat dokonce přímo rovně, u obou předchozích Piv pak navíc rotovala celá kulatá kabina. U novinky tuto funkci nehledejme. Řidič sedí opět uprostřed, před sebou má jednu velkou obrazovku a vlevo a vpravo další dvě malé. Po stranách jsou místa pro dva spolujezdce, no, spíše štíhlé spolujezdkyně nebo děti. Dveře jsou posuvné a zasahují až do střechy. Ani ne třímetrové vozítko tak zabere opravdu minimum prostoru.
Jaké jsou tedy inovace? Otočná kabina už vlastně ani není potřeba. Pivo 3 si umí samo najít speciální parkoviště, kam zajede bez zásahu řidiče a kde se navíc dobijí i jeho baterie. Autíčko si také můžete k sobě přivolat prostřednictvím smartphonu. Nissan tento systém nazývá AVP (Automated Valet Parking - parkování s automatizovanou obsluhou). Hudba budoucnosti? Možná nepříliš vzdálené. Automobilka totiž tvrdí, že tato studie je mnohem blíže sériové produkci než dvě její kulaté předchůdkyně.
Zda se jí někdy dočkáme, je ovšem v tuto chvíli nejasné, je pouze jedním z kandidátů. Aby bylo možné využít všech jejich vychytávek včetně automatického parkování, musela by navíc existovat potřebná infrastruktura, což je zatím tak trochu problém.