Nissan prostřednictvím konceptu Xmotion naznačuje vývoj designu svých SUV
Nissan si pro autosalon v Detroitu připravil koncept Xmotion, naznačující jak mohou vypadat příští generace jeho crossoverů a SUV. Design konceptu, jehož pojmenování se má číst jako cross motion, je přitom inspirován japonskou kulturou a tradičními řemeslnými postupy v kombinaci s americkým stylem.
Koncept v případě svého exteriéru opouští styl měkkých linií, který vládl v posledních letech napříč všemi kategoriemi crossoverů i SUV a naopak sází na ostřejší hrany. Z některých úhlů pohledu pak může díky tomu u někoho vyvolávat i vzpomínky na terénní Nissan Patrol páté a čtvrté generace.
Karoserie konceptu Xmotion, stojící na 21palcových kolech, pak vedle vlastních linií zaujme i zvolenou kombinací barev, prvky z uhlíkových vláken, z nichž jsou například lemy blatníků, či řešením hlavních i koncových světlometů.
Interiér přístupný dvěma páry proti sobě otevíraných dveří má podle materiálů konfiguraci sedadel 4+2, přičemž první dva páry sedadel jsou ideální pro dospělé osoby, zatímco třetí pár sedadel je vhodný pro děti nebo domácí mazlíčky.
Podlaha interiéru má údajně působit jako řeka a samostatná sedadla, pak mají být loďkami, které po ní plují, zatímco středová konzole ze dřeva, která je zpracována tradiční truhlářskou technikou kanawa tsugi, je mostem.
Dřevo se uplatnilo i v konstrukci palubní desky, ale v jejím případě největší pozornost přitahuje pětice barevných dotykových displejů, které doplňuje po jednom displeji na středové konzole a pod stropem, kde nahrazuje klasické zpětné zrcátko. Obrazovky lze ovládat pomocí gest a pohybů očí.
Pro oživení konceptu slouží systém, který si ověří otisky majitele nebo provozovatele vozu a teprve potom umožní jeho nastartování. V úvodní sekvenci startování Xmotion proplouvá displeji kapr koi, který je zde v roli řidičova osobního asistenta a pomáhá s ovládáním navigace a dalších systémů.
Nissan v souvislosti s konceptem Xmotion vůbec nezmiňuje jeho pohonný systém. Vše se zde soustředí na design karoserie a interiéru. V případě pozitivní odezvy se máme již na počátku příštího desetiletí dočkat vozů japonské značky, využívajících linie a designová řešení právě tohoto konceptu.