Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Qashqai 2,0i - Pro klidné povahy

Miro Mihalik Miro Mihalik 21. 5. 2007 • 12:04
48
Zobrazit náhledy (48)
Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai
Qashqai s pohonem přední nápravy a dieselovým čtyřválcem 1.5 dCi z našich stránek znáte, takže jsme tentokrát vyměnili motor a na středový tunel objednali otočný ovladač elektronického pohonu 4x4.

Otázka tedy zní: Má pro zákazníky význam navyšovat cenu a platit za to vyšší spotřebou?

Jel jsem po rychlostní komunikaci na Příbram a pokoušel se najít důvody, proč by měl někdo utrácet za pohon všech kol pětašedesát tisíc, když i Nissan zařadil na svých internetových stránkách Qashqai mezi osobní vozy. Na polní cestě i přehnaně velkém retardéru mu klidně stačí dostačená světlá výška 20 centimetrů a trochu přemýšlení o tom, co (ne)zvládnou silniční pneumatiky, když před sebou uvidíte rozježděné koleje bláta. Jenže pak se z mraků plujících v malé výšce nad krajinou spustil pořádný jarní liják a já automaticky, jen podvědomě, sáhl rukou vpravo od ruční brzdy a otočil ovladačem o dva stupně doprava. Kdybych seděl v modelu bez přídavné spojky u zadní nápravy, nestalo by se zhola nic, maximálně bych povolil pravou nohu nad plynovým pedálem a jelo by se dál. Jenže třípolohový volič v autě byl a já ho bral jako bezpečnostní pojistku a možnost v klidu zvýšit rychlost.

suv nissan crossover testy suv nissan crossover testy

Ke druhé příležitosti využít přídavný systém vozu jsem se dostal asi za půl hodiny, poblíž vesničky Milín, kde bylo postavené provizorní parkoviště na čerstvě zmoklé louce. Nečekejte rallye ani dramatické situace, ale podle aut přede mnou to pěkně klouzalo, takže se opět rozděloval moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 53:47. Skeptik by se se zvednutým koutkem zeptal, jestli bych to prošel i s ovladačem v poloze 2WD a já bych samozřejmě musel říct, že určitě. Odpověď ale mám: Qashqai s pohonem všech kol k životu nepotřebujete, ale pro vás, co máte rádi jistotu a dobrý pocit z bezpečnějšího podvozku, nebude zmiňovaný příplatek marnivým vyhazováním peněz.

suv nissan crossover testy suv nissan crossover testy

 

Podle prvních zkušeností víme, že Nissan dokázal tlumiče a dlouhé pružiny nastavit tak, aby se do kabiny pronášelo co nejméně hluku a díky tuhým stabilizátorům se náklony eliminují na úroveň, které popírají nadprůměrnou výšku těžiště. V našem voze se však do dokonalé rovnice vloudila nežádoucí proměnná. S dvoulitrovým motorem a výbavou Acenta Pack automaticky dostanete větší 17palcová kola a pneumatiky 215/60 R17, jež kazí předchozí velmi dobrý dojem, který jsme měli po jízdě ve verzi s menším motorem a 16palcovými koly. Kvalita jízdy je stále působivá, ale krátké ostré nerovnosti vyhladit nedokáže.

suv nissan crossover testy suv nissan crossover testy
Při debatě o motorech Nissanu si buďte jisti, že k tomuto dvoulitru nebudete mít skoro co říct. Je tak tichý a kultivovaný, že se vám vlastně ani nemůže zapsat do paměti. Není líný, ale nemá ani hlad po otáčkách a svým charakterem vás donutí k poklidnějšímu stylu jízdy. Má 103 kW (140 k) a vysoko posazené maximum točivého momentu (193 Nm přichází ke slovu až při 4800 ot./min), takže v praxi budete vždycky hádat, že je o něco slabší. Může za to dost vysoká pohotovostní hmotnost 1509 kg, kterou částečně maskuje šestistupňová převodovka, ale v každém delším stoupání se nevyhnete dojmu, že musíte agregát pořádně chytnout pod krkem, aby se vzbudil. I proto je překvapující spotřeba. Když jsme Qashqai zaparkovali u Nissanu a podívali se na palubní počítač, vypadlo na nás číslo 8,3 l/100 km, což je ještě o decilitr méně než udává výrobce.

Ve výbavě Acenta Pack dostanete dobře vybavený vůz včetně prosklené střechy s UV filtrem a elektricky zatahovatelnou roletou, xenonová světla nebo automatickou dvouzónovou klimatizaci. Připlácí se jen za luxus v podobě koženého čalounění (35 000 Kč) či navigace (65 000 Kč), i bez nich však bude Qashqai dražší než konvenční rodinná konkurence. Proti automobilům jako Honda Civic, Ford Focus nebo Opel Astra máte v záloze pohon všech kol, vyšší světlou výšku a vytříbenou jízdu, naopak musíte se vzdát emotivních zážitků z řízení.

suv nissan crossover testy suv nissan crossover testy

 

Závěr

Pohon všech kol není investicí do skutečných potřeb, ale dobrého pocitu a ten bude pro jistou skupinu zákazníků důležitý. Benzinový dvoulitr má při srovnání s dieselem význam, pokud místo spotřeby oceňujete kultivovanost. Uvidíme však, jak jeho pozici ovlivní větší naftový motor 2.0 dCi.

První cena vozu531.900,-Kč (Visia, 1.6 16V 58 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací616.900,-Kč (Acenta, 2.0 l 103 kW, 4x2 )
Základní cena testovaného vozu741.900,-Kč (Acenta Pack, 2.0 l 103 kW, 4x4)
Cena testovaného vozu vč. příplatků853.900,-Kč (Acenta Pack, 2.0 l 103 kW, 4x4)

Plusy

  • jízdní komfort
  • kultivovaný motor
  • nízká spotřeba
  • bohatá výbava

Minusy

  • velký převod řízení
  • větší kola zhoršují pohlcování nerovností
  • omezený prostor na zadních sedadlech

Témata
Nissan Qashqai
Cena základní sestavy 0 Kč
Výbava základní sestavy středová loketní opěrka vpředu s držáky na nápoje, středová loketní opěrka vzadu s držáky na nápoje, kapsy na zadních stranách opěradel předních sedadel, úložný prostor pod sedadlem spolujezdce vpředu, 17" kola z lehkých slitin, pneu 215/60 R17, přední mlhová světla, elektrická, sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, vnější kliky dveří v barvě karoserie, prosklená zatmavěná střecha s UV filtrem s elektricky zatahovatelnou roletou, xenonové světlomety, automatická klimatizace s pylovým filtrem, dvouzónová, středová loketní opěrka vzadu, volant a hlavice řadicí páky potažené kůží, zrcátko ve sluneční cloně řidiče i spolujezdce, rádio s CD přehrávačem, měnič na 6 CD a 6 reproduktorů, střešní anténa, automatické rozsvěcení světel a dešťový senzor, ESP, ABS + EBD + brzdový asistent, přední, boční a hlavové airbagy, aktivní opěrky hlavy vpředu, imobilizér, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, bluetooth handsfree, tempomat, ovládání rádia na volantu, parkovací čidla vzadu, inteligentní klíč, palubní počítač, Kč
Cena testované sestavy 0 Kč
Výbava testované sestavy DVD navigace + 7" barevný LCD displej + parkovací kamera + MP3 přehrávač (65.000,-), kožené čalounění + vyhřívaná přední sedadla (+35.000,-), metalický lak (+12.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 193 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11 / 7 / 8.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / 1513
Objem nádrže (l): 65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1509 / 415
Rozměr pneu: 215/60 R17
Nissan Qashqai
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4315
b) šířka (mm): 1783
c) výška (mm): 1606
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1550
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ANO

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku