Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan redukuje nabídku hybridních modelů

Michal Fokt
Diskuze (8)
Další japonská značka omezuje nabídku hybridních verzí svých modelů. Nissan Pathfinder a Infiniti QX60 z důvodu slabých prodejů skončí.

Neustále se hovoří o tom, jak ta či ona automobilka obohatila své portfolio o další hybridní variantu některého ze svých modelů, na pozadí ale probíhá další boj - tyto hybridní verze prodat. Minulý měsíc jsme informovali o tom, že Honda dá sbohem několika hybridům a stejná situace nyní nastává i u Nissanu a jeho luxusní značky Infiniti.

V tomto případě se nepodařilo vzbudit potřebný zájem u SUV modelů Nissan Pathfinder a Infiniti QX60. Ty jsou vybaveny kompresorem přeplňovaným čtyřválcem o objemu 2,5 l, Li-ion akumulátory, převodovkou CVT a pochopitelně elektromotorem o celkovém výkonu 186 kW a točivém momentu 329 N.m.

Ačkoli oba modely slibovaly úsporu paliva ve výši 24 procent, reálné testy v amerických médiích ukázaly, že byl Pathfinder Hybrid v reálu dokonce mírně horší, než běžná verze (19 mpg oproti 20 mpg)! A to se za příplatek ve výši zhruba 3000 dolarů opravdu vyplatí... Vyplatilo se to ostatně určitě i automobilce samotné, auta se neprodávají ještě ani dva roky... Těžko ovšem soudit, zda o hybridní pohon v této kategorii skutečně není zájem nebo jestli tento systém Nissanu prostě jen nebyl dobrý, taková Toyota pokračuje v úspěšné hybridizaci své nabídky a nevypadá to, že by si na prodeje měla důvod stěžovat.

Jisté ovšem je, že se Nissan tímto krokem zpřísňujícím se emisním limitům rozhodně nepřiblížil.

Michal Fokt
Diskuze (8)
Avatar - twistedTSD
4. 7. 2015 00:55
Re: Celý svět je samá lež
No třeba mají jiný názor na to, co je správný projekt, než ty. ;-)
3. 7. 2015 13:11
Re: EU
:yes:
Avatar - Hittman
3. 7. 2015 12:02
EU
Za pár let už se nebude co v Evropě prodávat, jindě ve světě ano, tam mají ještě mozek na správném místě.
Avatar - Well-being
3. 7. 2015 11:37
Není divu,
hybridy jsou více móda, než praktická věc ...
Avatar - Dinar
3. 7. 2015 10:42
Re: Celý svět je samá lež
Ano, nejlépe, když nějaká autorita určí, co je ten "správný projekt", do kterého je třeba investovat. >:D Právě v tom je ten problém, Samane, v té regulaci dotacemi, podporami, limitech na druhé straně, prostě sociálním inženýrství zaštiťovaném bohulibou myšlenkou ochrany životního prostředí. :no: