Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan upravuje plány, do roku 2030 chce představit 19 nových elektromobilů

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Japonská automobilka zvýšila počet elektrifikovaných i čistě elektrických modelů, které chce uvést do konce desetiletí.

Automobilka Nissan se v roce 2021 pochlubila svou dlouhodobou vizí Nissan Ambition 2030, v rámci které nastínila plány na další elektrifikaci své nabídky. Podle tehdejších plánů přitom automobilka plánovala představit do roku 2030 celkem 23 elektrifikovaných modelů, včetně 15 elektromobilů.

Údajně v reakci na změny v oblasti potřeb zákazníků i prostřední podnikání se však automobilka rozhodla své plány pozměnit a elektrifikaci ještě víc urychlit. Nově tak do konce desetiletí plánuje představení dokonce 27 elektrifikovaných modelů, z čehož 19 kusů budou čistě elektromobily.

Video se připravuje ...

V důsledku těchto změn se předpokládá, že mix elektrifikovaných vozidel u značek Nissan a Infinitii bude do roku 2030 tvořit globálně 55 %, zatímco původní předpoklady očekávaly 50% podíl. S větším podílem elektrifikovaných vozidel v mixu se navíc počítá i s větším podílem prodaných elektrifikovaných vozidel na jednotlivých trzích.

Například v Evropě Nissan očekává, že ve fiskálním roce 2026 budou elektrifikovaná vozidla tvořit 98 % prodejů značky na trhu. Původně se přitom odhadovalo 75 %. V Japonsku se předpokládá růst z 55 na 58 procent, v Číně pokles z 40 na 35 procent a v USA automobilka očekává 40% podíl čistě elektrických modelů do konce desetiletí.

Video se připravuje ...

Globální mix elektrifikovaných modelů by pak během fiskálního roku 2026 měl z očekávaných 40 procent vzrůst na 44 procent. V rámci urychlení změn na čínském trhu navíc Nissan plánuje představení elektromobilu navrženého pouze pro Čínu. V Evropě plánuje Nissan pokračovat ve svých plánech a nadále rozvíjet spolupráci s aliancí.

Značka navíc plánuje další zlepšování zkušeností zákazníků prostřednictvím personalizovaných služeb a dlouhodobou angažovaností. Údajně se tak můžeme těšit na novou Connected Car Services strategii, která by měla obohatit palubní obsah vozu i nabízet služby na vyžádání, čímž chce automobilka uspokojit různorodé potřeby zákazníků.

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Doporučujeme

28. 2. 2023 23:10
Re: Ariya
Ani nemusí ;-)
28. 2. 2023 22:40
Re: Proč se jen ten Nissan tak špatně prodává ...
Právě proto!! :-[] :-[] :-[]
28. 2. 2023 22:38
Re: "Úúúúúžasné" Nissane...
Jo, ale jen na vybraných, dotacemi a daněmi totálně znásilněných trzích! :-O :-( :no: :no: :no:
28. 2. 2023 22:24
Re: Ariya
Že by to bolo tým, že sa k nám ešte žiadne nedoviezli? ;-)
28. 2. 2023 22:22
Re: "Úúúúúžasné" Nissane...
Div sa svete, totálne nepraktické, ťažké a predražená autá sa predávajú celkom dobre.