Nissan upravuje plány, do roku 2030 chce představit 19 nových elektromobilů
Japonská automobilka zvýšila počet elektrifikovaných i čistě elektrických modelů, které chce uvést do konce desetiletí.
Automobilka Nissan se v roce 2021 pochlubila svou dlouhodobou vizí Nissan Ambition 2030, v rámci které nastínila plány na další elektrifikaci své nabídky. Podle tehdejších plánů přitom automobilka plánovala představit do roku 2030 celkem 23 elektrifikovaných modelů, včetně 15 elektromobilů.
Údajně v reakci na změny v oblasti potřeb zákazníků i prostřední podnikání se však automobilka rozhodla své plány pozměnit a elektrifikaci ještě víc urychlit. Nově tak do konce desetiletí plánuje představení dokonce 27 elektrifikovaných modelů, z čehož 19 kusů budou čistě elektromobily.
V důsledku těchto změn se předpokládá, že mix elektrifikovaných vozidel u značek Nissan a Infinitii bude do roku 2030 tvořit globálně 55 %, zatímco původní předpoklady očekávaly 50% podíl. S větším podílem elektrifikovaných vozidel v mixu se navíc počítá i s větším podílem prodaných elektrifikovaných vozidel na jednotlivých trzích.
Například v Evropě Nissan očekává, že ve fiskálním roce 2026 budou elektrifikovaná vozidla tvořit 98 % prodejů značky na trhu. Původně se přitom odhadovalo 75 %. V Japonsku se předpokládá růst z 55 na 58 procent, v Číně pokles z 40 na 35 procent a v USA automobilka očekává 40% podíl čistě elektrických modelů do konce desetiletí.
Globální mix elektrifikovaných modelů by pak během fiskálního roku 2026 měl z očekávaných 40 procent vzrůst na 44 procent. V rámci urychlení změn na čínském trhu navíc Nissan plánuje představení elektromobilu navrženého pouze pro Čínu. V Evropě plánuje Nissan pokračovat ve svých plánech a nadále rozvíjet spolupráci s aliancí.
Značka navíc plánuje další zlepšování zkušeností zákazníků prostřednictvím personalizovaných služeb a dlouhodobou angažovaností. Údajně se tak můžeme těšit na novou Connected Car Services strategii, která by měla obohatit palubní obsah vozu i nabízet služby na vyžádání, čímž chce automobilka uspokojit různorodé potřeby zákazníků.