Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissanu už nestíhalo počítadlo kilometrů, přesto jezdil s původním motorem

Mirek Mazal
Diskuze (2)

Rekordně ojetému Nissanu nestačí tachometr. Jeden milion mil byl jen mezník, který roste do nevídaných rozměrů, přitom stav vozidla nájezdu zdaleka neodpovídá.

Poštovní doručovatel Brian Murphy žije běžný život spořádaného pracujícího muže bez významných ambicí popularity. Přesto je americký pošťák velice váženým zákazníkem dalekého Nissanu, kterému udělal nevědomě vynikající reklamu. Murphy totiž dokázal najet milion mil čili více než 1,6 milionu kilometrů s minimálním dopadem na kondici červeného SUV z roku 2007.

Loni se ukazatel ujeté vzdálenosti dostal na symbolickou metu 999.999 mil, digitální odometr z výroby nepočítal s vyšší porcí číslic. Odhadem majitele mohl rekordní nájezd trvat zhruba 50.000 hodin řízení. Přepočtem hodnot vychází 20 mil na každou hodinu, což je úctyhodný výkon donáškové služby v jednom člověku.

Murphy si před 14 léty pořídil Nissan Frontier poháněný čtyřválcem na přední kola. Jednoduchou a odolnou techniku doplnil podobně spolehlivým manuálem. Pro potřeby podnikání doplnil uzavřenou nástavbu nákladového prostoru, kam patří balíčky dodávané zákazníkům. „Nepochyboval jsem, že tohle auto ujede milion mil. Je to tvrďák a má skvělou spotřebu paliva, přesně co potřebuji do práce,“ chválil exkluzivní zákazník japonské značky.

Základem úspěchu bylo kvalitní auto, ovšem podstatnou zásluhu milionové výdrže zajistil Murphy. „Vyměňuji si olej každých 10.000 mil a jezdím opatrně,“ odtajnil zákulisní triky rekordu. „Na tomto voze nebylo vyměněno nic zásadního, to je něco,“ vysekl poklonu bělovlasý listonoš.

Velice hezké SUV se starostlivému přístupu odvděčilo stále původním motorem i převodovkou, přitom spojka vydržela neskutečných 801.000 mil (1.289.000 km) a preventivní výměna rozvodů nastala jen o 100.000 mil dříve (při 1.127.000 km). Chladič a alternátor byly údajně špatné kvality, což znamená v tomto případě nájezd „pouhých“ 450.000 mil (724.000 km).

Spolehlivost Nissanu neunikla nadšenému vedení firmy. „Brian Murphy patří mezi perfektní uživatele Frontieru. Je povzbudivé slyšet takové výjimečné příběhy a vědět, že naše vozidla spolehlivě slouží zákazníkům i milion mil,“ řekl Tiago Castro z čela marketingového oddělení automobilky. Oslovit představenstvo formou fantastického nájezdu trvalo 45 let, zpočátku donáškové kariéry se uznávaný stařík živil rozvozem ve firemním vozidle, než přešel na dráhu soukromníka.

Veškeré náklady na údržbu už neplatí nadřízený, ale Murphy osobně, proto si zakládá na klidném stylu jízdy bez nehod. Ukázkový pick-up není poškozený zvenčí, stejně tak čistě působí interiér a o technice už byla řeč. „Můj náklaďák si zaslouží odpočinek,“ uznává rozvozce z oblasti Chicaga. Uživil by se jako tvář Nissanu, i když denní kontakt se sousedy by po čtyřech desetiletích asi začal chybět. Svěřený region zná zpaměti, proto prý nebyl nikdy důvod zapínat databázi popisných čísel ani satelitní navigaci. Už asi ani nepřekvapí nulový počet pokut téměř dokonalého příkladu ideálního motoristy.

Mirek Mazal
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - Stejsn
4. 11. 2021 23:19
Re: SUV s předním náhonem
Ale ne, to se pleteš. Ta věc uprostřed zadní osy není diferenciál, to je pouzdro na melouny.
Avatar - curwasportiva
4. 11. 2021 18:17
SUV s předním náhonem
To se technici Nissanu museli hodně divit, když se jim po milionu mil do servisu vrátilo SUV s pohonem předních kol, když z fabriky vyjel truck s pohonem zadních kol...