Pokud se automobilka rozhodne malý model zachovat, pravděpodobně jí nezbude nic jiného, než vsadit na čistě elektrický pohon a alianční techniku.
Nissan Micra patřil v minulosti k populárním zástupcům B-segmentu, ten však v posledních letech upadá a to je dobře patrné i na prodejích nejmenšího zástupce japonské automobilky. Zatímco v roce 2017 se prodalo okolo 86.000 kusů, v pandemií zasaženém roce 2020 už prodeje klesly jen na 40.000 kusů. Budoucnost je navíc pro podobné malé vozy dosti nejistá.
Automobilky se totiž obávají, že s přechodem na emisní normu Euro 7 se náklady na vývoj malých automobilů vyšplhají do závratných výšek, takže o ně zákazníci ztratí zájem. Část automobilového průmyslu proto malé modely postupně odepisuje, vedení Nissanu však podle kolegů z britského Autocaru stále není rozhodnuto, co s malým modelem udělat.
Jedno je však již nyní jisté – rozhodně nejde o prioritu. Jak v rozhovoru pro Autoexpress prohlásil Guillaume Cartier, šéf evropského zastoupení značky, klíčovým odvětvím budoucnosti jsou pro automobilku crossovery – tedy Juke, Qashqai, X-Trail, Ariya a v neposlední řadě i nový Leaf, který rovněž dostane zvýšenou karoserii.
To bude pět klíčových modelů, na které se bude automobilka soustředit a které chce zákazníkům nabídnout v dostatečném množství i variantách. Ve spolupráci se skupinou Renault pak japonská automobilka nabídne pestrou paletu užitkových vozů. Nabízí se ovšem otázka, který model se stane základem nabídky. A právě tato pozice by mohla být záchranou pro příští generaci Nissanu Micra.
Cartier přitom v rozhovoru prozradil, že je klíčové, aby tento model byl elektrifikovaný. Ostatně šéf automobilky také zmínil, že se nechystají žádné investice pro případné splnění emisní normy Euro 7, jejíž konkrétní podoba je stále neznámá. Místo toho chce Nissan vsadit na strategii elektrifikace.
Jako nejpravděpodobnější cesta se tak jeví použití platformy skupiny Renault, konkrétně verze CMF-BEV, která by se měla stát základem pro nástupce modelu Zoe. Tím přitom bude retro-pojmenovaný Renault 5, jehož příchod se očekává v roce 2024. Ve stejném roce by přitom měla skončit i životnost stávající generace modelu Micra.
Stále je však možné, že se Nissan nakonec rozhodne model Micra pohřbít. Ostatně CEO automobilky Makoto Uchida v jednom ze starších rozhovorů naznačil, že má značka Nissan v současnosti možná až příliš mnoho modelů na trhu.