Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

NLV Quant: Dvojice dveří, čtyři místa a čtyři elektromotory

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 11. 3. 2010 • 06:31
51
5
Zobrazit náhledy (51)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Projekt elektrického supersportu Quant, jehož první fáze byla představena před rokem v Ženevě, zdárně pokračuje a dospěl do dalšího stadia.

Loňský koncept Quant byl nepojízdnou maketou, do které nebylo možné ani nahlédnout. Letos je na prestižní švýcarské výstavě vše jinak – vůz je doveden do fáze funkčního vzorku. Odehrála se ale i další důležitá změna: auto nese značku NLV. Švédský Koenigsegg totiž ze společného projektu se švýcarskou firmou NLV Solar AG vycouval.

Quant je čtyřmístný supersport s pouhou dvojicí širokých výklopných dveří typu gullwing, které tak usnadňují přístup dovnitř na samostatná sedadla. Pohání jej celkem čtyři elektromotory, které jsou napájeny pomocí dvou systémů. Technickou zvláštností je tenký fotovoltaický film na karoserii, který zachytává sluneční paprsky. Ty se poté přeměňují na elektrickou energii, která napájí palubní přístroje a v menší míře dobíjí i akumulátory.

Podvozek je v podstatě karbonový monokok, ze stejného materiálu je i karoserie. Zmíněný film by měl ušetřit takřka 40 % elektrické energie pro potřeby při jízdě. Přitom je schopen odolávat i vnějším vlivům včetně rozmarů počasí, jeho úbytek je odhadován na 5-6 % během dvaceti let. Elektřinu dodávají akumulátorům buď baterie typu metal-air, nebo redukční průtokové články (redox flow cells). Celá sestava váží asi 500 kg.

Čtveřice elektromotorů poskytuje celkový výkon 600 kW (815 k), maximální otáčky agregátů jsou 12.000 min-1 a točivý moment vrcholí 1500 Nm. Poháněna je zadní náprava. Podvozek má extrémní rozvor 3102 mm, rozchod vpředu činí 1730 mm, vzdálenost mezi zadními koly je o milimetr menší. Čtveřice kotoučových brzd je doplněna rekuperačním systémem, který přeměňuje kinetickou energii na elektrickou.

4879 mm dlouhý, se zrcátky 2016 mm široký a 1335 mm vysoký vůz váží 1680 kg. Jezdí na obřích kolech o průměru 23 palců s pneumatikami 245/35 vpředu a 285/30 vzadu. Jízdní výkony jsou z říše snů. Quant zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,8 s a uhání až 377 km/h!

Ani on však není ochuzen o moderní bezpečnostní a komfortní prvky. Nechybí čtveřice airbagů, ABS a ESP. Sedadla čalouněná umělým semišem Alcantara si mohou všemožně nastavit i zadní pasažéři. Klimatizace je třízónová. V předních i zadních světlech nalezneme světelné diody...

Vývoj vozu bude nadále pokračovat, dle informací výrobce se dočká i malosériové produkce, možná již v příštím roce. Cena ovšem zatím nebyla zveřejněna.

Projekt je to bezesporu ambiciózní, hlavním konkurentem by měl být 16C Galibier od Bugatti, i když ten je poháněn konvenčním zážehovým motorem a také není zatím jisté, zda se jej dočkají i movití zájemci.

Související články

Témata
Avatar - T613
11. 3. 2010 19:50
Re: Zbytočnosť na kolesách.
nevím co se ti nelíbí. má to vše po čem dlouho toužíš - nové technologie, maximálně odlehčená konstrukce při stejných hodnotách jako u běžné konstrukce (minimálně) :-!
11. 3. 2010 19:29
Re: Zbytočnosť na kolesách.
vole... :-!
11. 3. 2010 18:44
Stranky Automobilky
[odkaz]
Avatar - T613
11. 3. 2010 13:30
Re: Zbytočnosť na kolesách.
mluvíš o svém Scénicu? >:-[] ;-)
11. 3. 2010 11:13
Zbytočnosť na kolesách.
8-s

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud