Nová Cupra Formentor už je v Česku. Na vrchol si počkáme, ceníku vládnou hybridy
Varianty svých modernizovaných modelů vypouští Cupra do světa postupně. Ten nejsportovnější model Formentor tedy v nabídce prozatím chybí.
Do nabídky v Česku už míří kromě modernizace Cupry Leon také nejnovější SUV Formentor. Po výrazném faceliftu si populární model španělské značky zachoval rozmanitou paletu motorizací, v českém ceníku se nicméně prozatím objevuje pouze se základním mild-hybridem a výkonnějším plug-in hybridem – podobně jako u vylepšeného Leonu si oznamovaný vrchol ve formě dvoulitrového čtyřválce TSI o výkonu 333 koní (245 kW) a pohonu všech kol nechává Cupra na pozdější uvedení.

Od základní cenovky 979.900 Kč startuje Formentor vybavený mild-hybridním zážehovým čtyřválcem 1.5 eTSI (150 k/110 kW) a sedmistupňovou převodovkou DSG. Výchozí motorizace je dostupná výhradně v základní výbavě Cupra, která obsahuje například full-LED přední světlomety, 18palcová litá kola, polokožená sportovní přední sedadla s vyhříváním, elektronickou uzávěrku diferenciálu přední nápravy (XDS), progresivní posilovač řízení, automatickou třízónovou klimatizaci, 12,9palcový infotainment, přední a zadní parkovací senzory s kamerou vzadu, prediktivní adaptivní tempomat a dnes už standardní balíček asistenčních a bezpečnostních systémů.
Druhou volbou je nová generace plug-in hybridního ústrojí eHybrid, které spojuje 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec, elektromotor a akumulátor (19,7 kWh) pro systémový výkon 272 koní (200 kW). V čistě elektrickém režimu nabízí technika dojezd přes 100 km. Standardem je šestistupňové DSG.
Plug-in hybrid je dostupný u vyšší výbavy VZ (od 1.274.900 Kč) nebo VZ Extreme (1.444.900 Kč). VZ přidá vozu oproti základu 19palcová kola, černě lakované brzdové třmeny, adaptivní podvozek DCC, skořepinová přední sedadla s vyhříváním nebo tmavě modře prošívané čalounění. VZ Extreme zajistí navíc 19palcová kola s měděnými detaily, supersportovní skořepinová přední sedadla (taktéž s vyhříváním), matrix LED světlomety, brzdovou soustavu Brembo, 360stupňový kamerový systém nebo prémiový audiosystém Sennheiser.
Zmíněnou vrcholnou verzi s pohonem všech kol si Cupra zřejmě nechá pro samostatnou úroveň výbavy – čekat totiž můžeme další sportovní prvky včetně variabilního rozdělování točivého momentu mezi zadní kola (tzv. „torque splitter“) nebo posílenou brzdovou soustavu Akebono. Do nabídky by nicméně měl později zamířit i klasický dvoulitrový diesel TDI nebo slabší čistě spalovací čtyřválec TSI.
Cupra Formentor: Základní technická data a české ceny | ||
Motorizace | 1.5 eTSI | 1.5 eHybrid |
Zdvihový objem (cm3) | 1498 | 1498 |
Nejvyšší (systémový) výkon (kW/min-1) | 110/5000-6000 | 200/4750-6500 |
Nejvyšší točivý moment (Nm/min-1) | 250/1500-3500 | 400/850-4750 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Převodovka | 7 st. DSG | 6 st. DSG |
Max. rychlost [km/h] | 205 | 220 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9 | 7,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9-6,4 | 0,4-0,6 |
Dojezd na elektřinu [km] | - | cca 100 |
Provozní hmotnost [kg] | 1482 | 1742 |
Cena Cupra [Kč] | 979.900 | - |
Cena VZ [Kč] | - | 1.274.900 |
Cena VZ Extreme [Kč] | - | 1.444.900 |