Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Cupra Formentor už je v Česku. Na vrchol si počkáme, ceníku vládnou hybridy

Daniel Fuglevič
Diskuze (1)

Varianty svých modernizovaných modelů vypouští Cupra do světa postupně. Ten nejsportovnější model Formentor tedy v nabídce prozatím chybí.

Do nabídky v Česku už míří kromě modernizace Cupry Leon také nejnovější SUV Formentor. Po výrazném faceliftu si populární model španělské značky zachoval rozmanitou paletu motorizací, v českém ceníku se nicméně prozatím objevuje pouze se základním mild-hybridem a výkonnějším plug-in hybridem – podobně jako u vylepšeného Leonu si oznamovaný vrchol ve formě dvoulitrového čtyřválce TSI o výkonu 333 koní (245 kW) a pohonu všech kol nechává Cupra na pozdější uvedení.

Video se připravuje ...

Od základní cenovky 979.900 Kč startuje Formentor vybavený mild-hybridním zážehovým čtyřválcem 1.5 eTSI (150 k/110 kW) a sedmistupňovou převodovkou DSG. Výchozí motorizace je dostupná výhradně v základní výbavě Cupra, která obsahuje například full-LED přední světlomety, 18palcová litá kola, polokožená sportovní přední sedadla s vyhříváním, elektronickou uzávěrku diferenciálu přední nápravy (XDS), progresivní posilovač řízení, automatickou třízónovou klimatizaci, 12,9palcový infotainment, přední a zadní parkovací senzory s kamerou vzadu, prediktivní adaptivní tempomat a dnes už standardní balíček asistenčních a bezpečnostních systémů. 

Druhou volbou je nová generace plug-in hybridního ústrojí eHybrid, které spojuje 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec, elektromotor a akumulátor (19,7 kWh) pro systémový výkon 272 koní (200 kW). V čistě elektrickém režimu nabízí technika dojezd přes 100 km. Standardem je šestistupňové DSG.

Plug-in hybrid je dostupný u vyšší výbavy VZ (od 1.274.900 Kč) nebo VZ Extreme (1.444.900 Kč). VZ přidá vozu oproti základu 19palcová kola, černě lakované brzdové třmeny, adaptivní podvozek DCC, skořepinová přední sedadla s vyhříváním nebo tmavě modře prošívané čalounění. VZ Extreme zajistí navíc 19palcová kola s měděnými detaily, supersportovní skořepinová přední sedadla (taktéž s vyhříváním), matrix LED světlomety, brzdovou soustavu Brembo, 360stupňový kamerový systém nebo prémiový audiosystém Sennheiser.

Zmíněnou vrcholnou verzi s pohonem všech kol si Cupra zřejmě nechá pro samostatnou úroveň výbavy – čekat totiž můžeme další sportovní prvky včetně variabilního rozdělování točivého momentu mezi zadní kola (tzv. „torque splitter“) nebo posílenou brzdovou soustavu Akebono. Do nabídky by nicméně měl později zamířit i klasický dvoulitrový diesel TDI nebo slabší čistě spalovací čtyřválec TSI.

Cupra Formentor: Základní technická data a české ceny
Motorizace 1.5 eTSI 1.5 eHybrid
Zdvihový objem (cm3) 1498 1498
Nejvyšší (systémový) výkon (kW/min-1) 110/5000-6000 200/4750-6500
Nejvyšší točivý moment (Nm/min-1) 250/1500-3500 400/850-4750
Válce/ventily 4/4 4/4
Převodovka 7 st. DSG 6 st. DSG
Max. rychlost [km/h] 205 220
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9 7,2
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,9-6,4 0,4-0,6
Dojezd na elektřinu [km] - cca 100
Provozní hmotnost [kg] 1482 1742
Cena Cupra [Kč] 979.900 -
Cena VZ [Kč] - 1.274.900
Cena VZ Extreme [Kč] - 1.444.900
Daniel Fuglevič
Diskuze (1)

Doporučujeme

22. 6. 2024 09:35
Gen 1 vs. Gen 2
Mě osobně se první generace zvenku líbí více. Uvidíme jak bude působit druhá naživo, ale z fotek, nebýt na tom loga Cupra, je to číňan jak poleno.
Uvnitř se toho asi tolik neudálo, nějaká změna barev, textur a druhu materiálů.
Komu se Formentor líbí, přichází čas koupit Gen 1, 2.0 TSI, 228 kW. Cena začíná být zajímavá a auta nemají velké nájezdy, zatím však spíše jen ty dovezené z DE.