Nová Honda Accord pro Evropu: nové fotografie a informace
Design nové generace je radikální evolucí předchozího Accordu. Do stylistického mixu se vedle charakteristik končící generace přimáchala trocha elegance, velká dávka hran a kubistických tvarů, ale i tvarová dynamika. Sedan je konzervativnější karosářskou verzí a pro hondaře asi nebude mezigenerační přechod zásadní problém. Kombi Accord Tourer se proměnilo zásadněji. Jeho záď opustila přísně účelové tvary a vsadila na vyváženost a eleganci. Pro obě verze platí, že jejich spodní část získala na mohutnosti, čímž poněkud ustoupila část horní. Nový automobil vypadá stabilněji.
Vizuální dojmy potrvzuje i sama automobilka. Podrobná technická data zatím nejsou k dispozici, ale máme prý věřit, že Honda Accord je nižší, širší, má níže položené těžiště a větší rozchody kol. V motorovém prostoru jsou jednotky, které plní již dnes emisní normu Euro 5, ačkoli ta vstoupí v platnost až v září 2009. Honda bude tedy jedním z prvních výrobců, který nabízí jednu celou modelovou řadu s motory připravenými na Euro 5.
Základním motorem je zážehový čtyřválec 2,0 i-VTEC (114 kW při 6300 ot./min), který má zvětšené průměry sacích ventilů, optimalizovaný systém časování a zdvihu ventilů a zvětšené průtočné objemy čerstvé směsi a výfukových plynů.
Větší čtyřválec 2,4 i-VTEC má nyní 147 kW při 7000 ot./min a 233 Nm při 4500 ot./min, zvětšený kompresní poměr z 10,5:1 na 11,0:1, větší průměry ventilů, optimalizovaný systém časování ventilů a snížený protitlak výfukového systému.
Očekávanou novinkou je druhá generace turbodieselu, který nyní nese označení 2.2 i-DTEC. Jeho parametry ani teď nejsou ohromující (110 kW při 4000 ot./min, 350 Nm při 2000 ot./min), ale silnou stránkou jeho předchůdce byl hlavně po všech stránkách vyvážený a přitom kultivovaný projev.
Všechny motory jsou dodávány se šestistupňovými ručně řazenými převodovkami, zážehové jednotky lze mít za příplatek i s pětistupňovým automatem. Verze s manuální převodovkou mají ukazatel optimálního okamžiku pro přeřazení, což může přinést až pětiprocentní úsporu paliva ve srovnání s řazením průměrného řidiče.
Všechny Accordy mají nový elektrický posilovač řízení, který v rámci stabilizačního systému napovídá řidiči v krizových situacích, kterým směrem je vhodné natočit volant a předejít tak rychleji potenciální nestabilitě.
Advanced Driving Assist System (ADAS) bude dodáván do výkonnějšího benzinové motorizace a do vznětové motorizace s výbavou Executive. jeho součástí jsou systémy Lane Keeping Assist System (LKAS) - sledování jízdy v jízdním pruhu, asistence při řízení, Adaptive Cruise Control (ACC) - adaptivní tempomat a Collision Mitigation Brake System (CMBS) - sledující vzdálenost před vozidlem a varující před rizikem kolize.