Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Honda Accord pro Evropu: nové fotografie a informace

Ondřej Láník
Diskuze (316)
Nový Accord pokračuje po cestě, kterou již velmi dobře prošláply předchozí generace. Přídává na rozměrech, sportovních jízdních vlastnostech, ale nezapomíná ani na high-tech novinky, spotřebu a ekologii.

Design nové generace je radikální evolucí předchozího Accordu. Do stylistického mixu se vedle charakteristik končící generace přimáchala trocha elegance, velká dávka hran a kubistických tvarů, ale i tvarová dynamika. Sedan je konzervativnější karosářskou verzí a pro hondaře asi nebude mezigenerační přechod zásadní problém. Kombi Accord Tourer se proměnilo zásadněji. Jeho záď opustila přísně účelové tvary a vsadila na vyváženost a eleganci. Pro obě verze platí, že jejich spodní část získala na mohutnosti, čímž poněkud ustoupila část horní. Nový automobil vypadá stabilněji.

Vizuální dojmy potrvzuje i sama automobilka. Podrobná technická data zatím nejsou k dispozici, ale máme prý věřit, že Honda Accord je nižší, širší, má níže položené těžiště a větší rozchody kol. V motorovém prostoru jsou jednotky, které plní již dnes emisní normu Euro 5, ačkoli ta vstoupí v platnost až v září 2009. Honda bude tedy jedním z prvních výrobců, který nabízí jednu celou modelovou řadu s motory připravenými na Euro 5.

Základním motorem je zážehový čtyřválec 2,0 i-VTEC (114 kW při 6300 ot./min), který má zvětšené průměry sacích ventilů, optimalizovaný systém časování a zdvihu ventilů a zvětšené průtočné objemy čerstvé směsi a výfukových plynů.

Větší čtyřválec 2,4 i-VTEC má nyní 147 kW při 7000 ot./min a 233 Nm při 4500 ot./min, zvětšený kompresní poměr z 10,5:1 na 11,0:1, větší průměry ventilů, optimalizovaný systém časování ventilů a snížený protitlak výfukového systému.

Očekávanou novinkou je druhá generace turbodieselu, který nyní nese označení 2.2 i-DTEC. Jeho parametry ani teď nejsou ohromující (110 kW při 4000 ot./min, 350 Nm při 2000 ot./min), ale silnou stránkou jeho předchůdce byl hlavně po všech stránkách vyvážený a přitom kultivovaný projev.

Všechny motory jsou dodávány se šestistupňovými ručně řazenými převodovkami, zážehové jednotky lze mít za příplatek i s pětistupňovým automatem. Verze s manuální převodovkou mají ukazatel optimálního okamžiku pro přeřazení, což může přinést až pětiprocentní úsporu paliva ve srovnání s řazením průměrného řidiče.

Všechny Accordy mají nový elektrický posilovač řízení, který v rámci stabilizačního systému napovídá řidiči v krizových situacích, kterým směrem je vhodné natočit volant a předejít tak rychleji potenciální nestabilitě.

Advanced Driving Assist System (ADAS) bude dodáván do výkonnějšího benzinové motorizace a do vznětové motorizace s výbavou Executive. jeho součástí jsou systémy Lane Keeping Assist System (LKAS) - sledování jízdy v jízdním pruhu, asistence při řízení, Adaptive Cruise Control (ACC) - adaptivní tempomat a Collision Mitigation Brake System (CMBS) - sledující vzdálenost před vozidlem a varující před rizikem kolize.

Ondřej Láník
Diskuze (316)
19. 2. 2008 12:43
Re: Turbodiesel roku aneb kdo ho má nějvětší...
nemá zmysel pokračovať v tejto vetve, lebo žiaden môj argument nič nedosiahne... končím
18. 2. 2008 09:32
Re: kombi
S definicí souhlas - hatchback je vlastně zkrácené kombi, liftback má zadní okno spíš do nebe.

Mně osobně se splývavá záď líbí víc, připadá mi to aerodynamičtější (i když zrovna u Mondea je koeficient cx na straně sedanu). Ne nadarmo Američani říkají splývavé zádi sportback.

Avensis měl hezký liftback v předchozí generaci, v té poslední není mezi sedanem a liftbackem skoro žádný rozdíl. Na kufru tam chybí hrana, nějakým decentním křidýlkem by se to mohlo zlepšit.
15. 2. 2008 19:04
Re: kombi
Ten liftback u Accordu 6G byl udělanej tak, že rozdíl mezi sedanem a liftbackem nebyl skoro poznat. Zadní okno mělo mírně jiný sklon, víko kufru mírně jinou délku a liftback měl na skle stěrač. Mám Mondeo 2001, Ford to označuje jako hatchback a někdy i liftback, tam je vzhledový rozdíl od sedanu podobně minimální, užitná hodnota je mnohem větší.

Co se týče nejkrásnějšího kombi, tak si počkám až uvidím novou C5, podle fotek se povedla líp jak nové Mondeo, bude s Accordem soupeřit o příští auto roku.
15. 2. 2008 14:28
Re: Turbodiesel roku aneb kdo ho má nějvětší...
trošku trepeš...nie trošku, dosť. Zrejme z nejakého dôvodu nemáš rád japonské značky a tak tu vkladáš jedno slovo za druhým len preto, aby si niečo povedal, ešte k tomu značne neopodstatnené. IMHO si si toho moc s Hondami nezažil, nemohol by si totiž písať to, čo sem píšeš. Spomínal som povesť, mal som skôr použiť výraz "tvrdá realita". To preto aby sa toho ľudkovia ako ty nemohli chytiť. Nebudem reagovať na nič kokrétne z tvojho príspevku, nestojí mi to za ten čas a ani za minutú energiu. Odpoučil by som ti ale niekoľko "spokojných" zákazníkov VW, ktorí by ti dali dlhú nočnú prednášku na téma "spoľahlivosti" ich vozidiel - väčšinou už bývalých.
15. 2. 2008 11:16
Re: kombi
Tak to každopádně. Já jsem na praktičtější auta, nejradši mám hatchback/liftback, což Accord v současné generaci nemá (v předchozí měl). Tím pádem se můj zájem omezoval na kombík a ten současnej byl designově prostě jednoduchý - velké plochy bez nějakého členění, příliš jednoduché tvary (v zadní části skoro jednoduchý hranol), v zadní části malá okna, která vyvolávala dojem, že tam není místo (k tomu přispívala i střecha, která vzadu zasahovala výrazněji do boků). Tohle je mnohem zajímavější, střecha do boků nezasahuje, což horní část opticky odlehčilo, vystouplejší podběhy trochu člení boční ponton, není to tak velká jednolitá plocha, oko se má kde zastavit. Jsem zvědavý, až to uvidím naživo a sednu si do toho.