Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Honda Accord pro Evropu: nové fotografie a informace

Honda Accord
Honda Accord
Honda Accord
Honda Accord
10 Fotogalerie
Diskuze (316)
Nový Accord pokračuje po cestě, kterou již velmi dobře prošláply předchozí generace. Přídává na rozměrech, sportovních jízdních vlastnostech, ale nezapomíná ani na high-tech novinky, spotřebu a ekologii.

Design nové generace je radikální evolucí předchozího Accordu. Do stylistického mixu se vedle charakteristik končící generace přimáchala trocha elegance, velká dávka hran a kubistických tvarů, ale i tvarová dynamika. Sedan je konzervativnější karosářskou verzí a pro hondaře asi nebude mezigenerační přechod zásadní problém. Kombi Accord Tourer se proměnilo zásadněji. Jeho záď opustila přísně účelové tvary a vsadila na vyváženost a eleganci. Pro obě verze platí, že jejich spodní část získala na mohutnosti, čímž poněkud ustoupila část horní. Nový automobil vypadá stabilněji.

Vizuální dojmy potrvzuje i sama automobilka. Podrobná technická data zatím nejsou k dispozici, ale máme prý věřit, že Honda Accord je nižší, širší, má níže položené těžiště a větší rozchody kol. V motorovém prostoru jsou jednotky, které plní již dnes emisní normu Euro 5, ačkoli ta vstoupí v platnost až v září 2009. Honda bude tedy jedním z prvních výrobců, který nabízí jednu celou modelovou řadu s motory připravenými na Euro 5.

Základním motorem je zážehový čtyřválec 2,0 i-VTEC (114 kW při 6300 ot./min), který má zvětšené průměry sacích ventilů, optimalizovaný systém časování a zdvihu ventilů a zvětšené průtočné objemy čerstvé směsi a výfukových plynů.

Větší čtyřválec 2,4 i-VTEC má nyní 147 kW při 7000 ot./min a 233 Nm při 4500 ot./min, zvětšený kompresní poměr z 10,5:1 na 11,0:1, větší průměry ventilů, optimalizovaný systém časování ventilů a snížený protitlak výfukového systému.

Očekávanou novinkou je druhá generace turbodieselu, který nyní nese označení 2.2 i-DTEC. Jeho parametry ani teď nejsou ohromující (110 kW při 4000 ot./min, 350 Nm při 2000 ot./min), ale silnou stránkou jeho předchůdce byl hlavně po všech stránkách vyvážený a přitom kultivovaný projev.

Všechny motory jsou dodávány se šestistupňovými ručně řazenými převodovkami, zážehové jednotky lze mít za příplatek i s pětistupňovým automatem. Verze s manuální převodovkou mají ukazatel optimálního okamžiku pro přeřazení, což může přinést až pětiprocentní úsporu paliva ve srovnání s řazením průměrného řidiče.

Všechny Accordy mají nový elektrický posilovač řízení, který v rámci stabilizačního systému napovídá řidiči v krizových situacích, kterým směrem je vhodné natočit volant a předejít tak rychleji potenciální nestabilitě.

Advanced Driving Assist System (ADAS) bude dodáván do výkonnějšího benzinové motorizace a do vznětové motorizace s výbavou Executive. jeho součástí jsou systémy Lane Keeping Assist System (LKAS) - sledování jízdy v jízdním pruhu, asistence při řízení, Adaptive Cruise Control (ACC) - adaptivní tempomat a Collision Mitigation Brake System (CMBS) - sledující vzdálenost před vozidlem a varující před rizikem kolize.

Vstoupit do diskuze (316)