Nová Honda Prelude míří do Evropy! Je to hybrid s falešným řazením kvaltů
Kupé dostane vylepšenou techniku Civicu a rovněž uvede pro Hondu zcela nový systém, který má přispět k „radosti z jízdy“.
Návrat známého jména z minulosti Hondy je oficiálně potvrzen i pro Evropu. Nová generace kupé Prelude, jejíž design blízký produkci uvedl koncept již v roce 2023, dorazí na starý kontinent v první polovině roku 2026. Společně s tímto oznámení japonská značka přibližuje i pohonné ústrojí. Model využije hybridu e:HEV a sportovní charakter bude chtít utvrdit funkcí simulovaného řazení převodových stupňů.

V pořadí již šestá generace modelu Prelude (výroba té poslední skončila v roce 2001) se opět spolehne na pohon předních kol. Zmíněné hybridní ústrojí e:HEV už přitom známe ze současných modelů jako Jazz, HR-V, ZR-V, CR-V a rovněž ze Civicu, se kterým bude Prelude sdílet většinu základní techniky. V kupé se má nicméně objevit nová, úspornější generace tohoto ústrojí.
Ve standardním Civicu pracuje ústrojí spojující zážehový atmosférický dvoulitrový čtyřválec (pracující v Atkinsonově cyklu) a dvojici elektromotorů pro systémový výkon 135 kW (184 koní). Přestože spalovací motor zde umí při vyšších rychlostech pohánět přední kola, po většinu času se stará o pohon jeden z elektromotorů, zatímco druhý zastává funkci generátoru. Součástí je poté bezestupňová převodovka eCVT, které však chce Honda v Preludu poskytnout sportovnější charakter.
V novém Preludu se totiž objeví systém S+ Shift, který bude simulovat řazení převodových stupňů, přičemž skrze pádla pod volantem nabídne i funkci virtuální manuálního řazení. Podrobnější informace zatím Honda sama neuvádí. Japonští automobiloví novináři, kteří už měli možnost jízdy s prototypem kupé, však potvrzují simulaci osmistupňové převodovky, kdy dále zvýrazněný zvuk otáček zajišťuje sám dvoulitrový motor.
Z prvních novinářských dojmů také zaznívá, že Prelude nabídne spíše GT charakter, ačkoliv si ze sportovního Civicu Type R vypůjčí třeba řešení přední nápravy, řízení nebo adaptivní tlumiče. Samotná platforma se zkráceným rozvorem se rovněž dočká zvýšení torzní tuhosti a 10% odlehčení. Design se již od původního konceptu zásadně nezmění, na finální evropskou specifikaci si však každopádně počkáme ještě více než rok.