Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Honda S2000 (1999)
Honda S2000 (1999)
Honda S2000 (1999)
Honda S2000 (1999)
75 Fotogalerie

Honda S2000 slaví 25 let. Zaujala největším atmosférickým litrovým výkonem

Lukáš Volšický

Sportovní roadster z Japonska se pyšnil litrovým výkonem 125 koní na jeden litr zdvihového objemu. Překonat jej muselo až Ferrari.

Když se Honda v roce 1999 rozhodla oslavit své 50. výročí od založení značky, dala světu jedno z nejlepších sportovních aut všech dob. Japonská automobilka těsně před začátkem nového milénia navázala na svou řadu sportovních modelů „S“ ze šedesátých let a zahájila prodej nového roadsteru Honda S2000. Ten následně na více než jednu celou dekádu ohromil automobilový svět jedním technickým prvenstvím.

Srdcem Hondy S2000 se stal pro značku tradiční vysokootáčkový atmosférický dvoulitrový zážehový řadový čtyřválec F20C, který v nejvýkonnější JDM specifikaci pro Japonsko vyvinul maximální výkon 184 kW (250 koní) při 8300 otáčkách za minutu a stal se nejsilnějším atmosférickým motorem na světě co do litrového výkonu – měl solidních 92 kW (125 koní) na jeden litr zdvihového objemu.

Evropská verze „S-dvoutisícovky“ se však prodávala s nižším maximálním výkonem a vyvinula 177 kW (241 koní) při stejných otáčkách. Japonská verze byla výkonnější díky většímu kompresnímu poměru 11,7:1, zatímco slabší varianty pro Evropu a Spojené státy americké měly jen 11,0:1. V roce 2006 se pak v Americe objevila i objemnější 2,2litrová verze motoru se stejným výkonem, známá jako F20C1.

Video placeholder
Honda SR2000 • RP Exotics

Honda S2000 s dvoulitrem je dodnes vyhledávanou řidičskou nirvánou. Je dravá po vysokých otáčkách a červené pole jejího otáčkoměru začíná až v 8800 otáčkách za minutu, zatímco palivo nekompromisně uřízne v omezovači při rovných devíti tisících. Celohliníkový čtyřválec navíc disponuje slavným variabilním časováním DOHC VTEC měnícím zdvih ventilům v přibližně 5500 otáčkách.

Tenhle roadster si udržel své prvenství v litrovém výkonu až do roku 2010, kdy jej překonal supersport Ferrari 458 Italia, a během své desetileté produkce (s faceliftem v roce 2003) získal řadu prestižních ocenění. Už během světové premiéry na autosalonu v Ženevě v roce 1999 byl vyhlášen kabrioletem roku, o dva roky později vyhrál cenu Red Dot Design Award a světová automobilová média jej pravidelně vyhlašovala řidičským autem roku.

Honda S2000 se vyráběla v letech 1999 až 2009 a celkem vznikla v počtu 110.673 kusů. Dnes je populární moderní klasikou, která se nikdy nedočkala svého nástupce.